Буктрейлер – спонукання до прочитання книги!

Буктрейлер (від англ. book — книга, англ. trailer — тягач, причіп) — короткий відеоролик за мотивами книги, кліп по книзі. Метою створення буктрейлера є спонукання до прочитання книги. Його особливістю є те, що розповідь про книгу подається в образній, інтригуючій формі.

Перші відеоролики про книги почали з’являтися у 2002 році і набули популярності з розвитком YouTube та йому подібних сервісів. У 2003 році відбувся перший публічний показ буктрейлера — про десятий роман вампірської саги Крістін Фіхан «Темна симфонія». Розвиток соціальних мереж, блогів, серверів відеоінформації на зразок YouTube та іншого привело до того, що у розвинутих країнах представлення кожного бестселера здійснюється разом з буктрейлером. В Україні та Росії буктрейлери ввійшли у вжиток з 2009 року.

Через доступність програмних засобів, що дають можливість записувати буктрейлери, їх переважну більшість створюють аматори, які хочуть візуалізувати свої враження від книги. Якість таких промо-роликів у більшості випадків низька, тому вони не повністю розкривають задум. Якщо за виготовленням буктрейлера, для підвищення продажі потенційного бестселера, береться видавництво, то на зйомки виділяються десятки тисяч доларів.

Створення буктрейлерів стало справжнім видом мистецтва. На спеціалізованих фестивалях, які ініціюють відомі бібліотеки, журнали та окремі видавництва, вручаються нагороди за найкращі з них.

У переважній більшості тривалість буктрейлера не перевищує три хвилини. Він не містить спойлерів — інформації про сюжет книги.

Авторські розробки студентів за допомогою інформаційних технологій: