Дата зміни інформації:

Білик Л. О. ФОРМУВАННЯ ПОШУКОВИХ ВМІНЬ УЧНІВ ПІД ЧАС РОБОТИ У ВЕБ-ПРОСТОРІ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ

V курс, природничо-географічний факультет

Ткачук Г. В., доцент, канд. пед. Наук

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Сучасний етап суспільного розвитку все більшою мірою набуває риси, характерні для інформаційного суспільства, тобто суспільства, в якому інформація і знання стають визначальним фактором розвитку, а також найважливішим національним ресурсом. Проблема пошуку інформації в такому суспільстві – важлива й актуальна. Інформаційно-пошукова діяльність є однією з провідних в процесі навчання в школі, вищому навчальному закладі, а для багатьох і в професійній діяльності.

Під час самостійної та дослідницької роботи, підготовки рефератів і доповідей, добору додаткових матеріалів до навчальних предметів перед учнями постає питання пошуку інформації. Провідна роль у вирішенні цього питання належить шкільному курсу інформатики, в процесі вивчення якого необхідно сформувати:

  • уміння визначати можливі джерела інформації і стратегію її пошуку;
  • уміння аналізувати та інтерпретувати одержану інформацію;
  • уміння оцінювати інформацію з точки зору її достовірності, точності, достатності для розв’язання конкретної інформаційної задачі. [2, с. 3]

Дослідження О. М. Сіденка, С. В. Буртового, А. М. Опалька,  Ю. С. Рамського, Габрусєва В., Морзе Н. В. та ін. висвітлюють роль пошукових систем в діяльності учнів як засобів пошуку необхідної інформації в мережі Інтернет. [3, с. 3]

Викладене вище спонукало нас долучитись до дослідження цієї проблеми у контексті завдань освіти на сучасному етапі.

Беручи до уваги соціальне замовлення на здобуття якісної освіти, недостатнє осмислення теорії і практики педагогічної майстерності, ми обрали тему дослідження: «Формування пошукових вмінь учнів під час роботи  у веб-просторі мережі Інтернет».

Мета дослідження – сформувати пошукові вміння учнів при роботі у веб-просторі мережі Інтернет.

В ході дослідження ми проводили заняття з учнями у вигляді тренінгу, з використанням групових форм роботи. Кожна група шукала інформацію, щодо особливостей організації пошуку інформації в мережі Інтернет різних пошукових систем, зокрема Яндекс, Рамблер, Мета, Google. Після цього групи обмінювалися знайденою інформацією. Кожна група шукала відмінності принципів організації пошуку у різних пошукових системах та визначала для себе переваги своєї пошукової системи. [1, с. 63]

Аналіз досліджень, присвячених використанню служб Інтернету у навчанні, показав, що використання мережі Інтернет має значний освітній потенціал, її послуги та ресурси можуть бути ефективно застосовані в навчальному процесі при вирішенні певних дидактичних та виховних задач. Використання інформаційних ресурсів і пошукових засобів мережі Інтернет надає учням широкі можливості при розв’язуванні навчальних завдань дослідницького характеру, пошуку і аналізу необхідних для цього матеріалів. Систематична організація такої роботи сприяє розвитку умінь учнів працювати з даними, аналізувати їх, критично осмислювати, відкидати хибні, спотворені та невірогідні повідомлення.

Результати дослідження свідчать, що цілеспрямоване використання групових форм роботи при використанні засобів пошуку інформації в мережі Інтернет у процесі навчання інформатики позитивно впливає на процес формування інформаційно-пошукових та дослідницьких умінь учнів. Застосування запропонованих компонентів методичної системи навчання інформатики сприяє формуванню в учнів стабільних умінь і навичок використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, здібностей і прагнення адаптуватися до інформаційного середовища діяльності, що швидко змінюється, підвищує практичну значущість результатів навчання інформатики.

 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Головань М. Інформатична компетентність: сутність, структура і становлення. / М. Головань // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2007. – № 4. – С.62-69.
  2. Рамський Ю. С. Вивчення інформаційно-пошукових систем мережі Інтернет: Навч. посіб. / Ю. С. Рамський, О. В. Рєзіна. – К. : НПУ імені          М. П. Драгоманова, 2004. – 60 с. : іл. – ISBN 966-8264-20-7.
  3. Рєзіна О. В. Формування інформаційно-пошукових та дослідницьких умінь учнів старшої школи в процесі навчання інформатики : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання інформатики» / О. В. Рєзіна; НПУ ім.              М. П. Драгоманова. – Київ, 2005. – 20 с.

One Reply to “Білик Л. О. ФОРМУВАННЯ ПОШУКОВИХ ВМІНЬ УЧНІВ ПІД ЧАС РОБОТИ У ВЕБ-ПРОСТОРІ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ”

  1. Я погоджуюся, що використання групових форм роботи при використанні засобів пошуку інформації в мережі Інтернет у процесі навчання інформатики є доцільним і незамінним, проте, ми просто не маємо права ігнорувати й інші форми роботи, такі як індивідуальні чи парні. Оптимальним є поєднання різних форм, що дозволить оптимізувати навчальний процес.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *