Дата зміни інформації:

Габор А. Ю. ВІРТУАЛЬНІ ЕКСКУРСІЇ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ЛІТЕРАТУРИ

2 курс, факультет української філології

Бондаренко Т.  В., канд. пед. наук

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Оскільки персональний комп’ютер та Інтернет досить тісно ввійшли у наше життя, а сучасна молодь проявляє до них значний інтерес, завдання вчителя полягає в тому, щоб ці засоби з’явилися і в системі освіти. Адже і персональний комп’ютер, і Інтернет можуть стати незмінними помічниками учителя.

Можливості застосування інноваційних педагогічних технологій досить різноманітні. Наприклад, така форма навчання як екскурсії, допомагаючи розвитку спостережливості, навиків самостійної роботи учнів є частиною навчального процесу. Та завдяки втіленню нових інформаційних технологій в процес навчання суттєво змінився і сам підхід до екскурсій, виникли нові види – віртуальні, інтерактивні екскурсії.

Перші віртуальні музеї стали з’являтися в Інтернеті ще у 1991 році. Це були невеликі сайти з інформацією про сам музей, його географічне розташування та режим роботи. Потім почали з’являтися віртуальні експозиції, а ще згодом декілька віртуальних експозицій об’єднувалися у віртуальну екскурсію. Сьогодні кількість і наповнюваність викладеного матеріалу в мережі Інтернет безперервно росте, і за прогнозами аналітиків, за кілька років свої власні віртуальні екскурсії будуть у всіх музеїв світу.

Вважається, що проведення віртуальної екскурсії варто розпочинати вступною бесідою з учнями, в якій необхідно визначити мету і завдання екскурсії. Можна також підготувати так звані маршрутні листи. Особливу увагу треба звернути на способи навігації по сайту, від однієї експозиції до іншої.

Велику роль у активізації діяльності учнів під час такої екскурсії виконує пошуковий метод. Школярі не просто знайомляться з матеріалами експозицій, а ще й займаються активним пошуком літературознавчої інформації. Це досягається шляхом постановки проблемних питань перед екскурсією або певними творчими завданнями. Під час екскурсії учні можуть записувати тези до зошитів, копіювати матеріали в свої папки (якщо урок проходить в комп’ютерному класі), робити помітки. Закінчується екскурсія обов’язково підсумковою бесідою, під час якої учитель разом з учнями узагальнює, систематизує побачене і почуте, виділяє важливе, виявляє враження учнів, намічає творчі завдання для них: написати твір, підготувати виступ, створити альбом тощо.

Уроки-екскурсії, звісно, є досить цікавими і ефективними. Але для їх проведення комп’ютери у класі повинні бути під’єднані до мережі Інтернет. Якщо ж цього немає, то тоді на допомогу учителю можуть прийти інтерактивні, мультимедійні екскурсії, розроблені самим педагогом. Такі мультимедійні екскурсії теж відносяться до розряду віртуальних, але для їх проведення Інтернет не потрібен. Достатньо мультимедійного проектора та комп’ютера у класі. Переваги такої екскурсії у тому, що вчитель сам обирає необхідний матеріал, складає маршрут, міняє тематику віртуальної експозиції відповідно до поставленої мети. Складовими даної екскурсії можуть бути відео, звукові файли, анімація, а також репродукції картин, зображення природи, портрети, фотографії. У матеріали такої екскурсії можна включити літературознавчі терміни і визначення, історичні карти, тези з теорії літературознавства, тощо.

Таким чином, використання віртуальних екскурсій робить процес навчання і викладання більш цікавим, якісним, результативним.

3 Replies to “Габор А. Ю. ВІРТУАЛЬНІ ЕКСКУРСІЇ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ЛІТЕРАТУРИ”

    1. alvina1997@ua says:

      Кращими є віртуальні чи звичайні екскурсії?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *