ІІ курс, фізико-математичний факультет
Стеценко В.П. канд. пед. наук, доцент
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
Одним із напрямків освіти ХХІ століття є запровадження освітніх інновацій та інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечують удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти.
Існує велика кількість визначень терміну «інформаційні технології», жодне з них не можна ігнорувати, бо науковці в їх основу вкладають різні ознаки.
Інтернет відкриває різні можливості для освіти та самоосвіти студентів.
На сьогодні актуальною є проблема використання мережі Інтернет в освіті як учнів так і студентів. Студенти повинні використовувати електронні засоби навчання у всесвітній мережі для підвищення своєї компетентності, удосконалення мовлення, поглиблення теоретичних знань, відпрацювання умінь і навичок.
Як відомо у навчальну діяльність студентів входять аудиторні та поза аудиторні заняття. Використовувати навчальну інформацію розміщену в мережі Інтернет доречно в усіх формах навчальної діяльності: лекціях, семінарських, практичних, індивідуальних і в самостійній роботі.
Студент готуючись до практичних або семінарських занять може використовувати електронні підручники, словники і довідники розміщені у мережі Інтернет. Готуючись до контрольних занять студенти можуть користуватися електронними ресурсами бібліотек не залишаючи кімнату в якій вони працюють, а це прискорює пошук інформації, тому що йому немає потреби адаптуватися до нового приміщення.
Потрібно зазначити, що для студента сьогодні мережа Інтернет є замінником традиційної паперової книги. Нещодавно незручні електронні ресурси стали прийнятними для молодшого покоління. Студенти можуть знайти в мережі велику кількість книг і завантажити на персональний комп’ютер, читаючи з монітору, вивчати й засвоювати матеріал. Їм стає простіше знайти той чи інший уривок, зберегти необхідний матеріал, обробити інформацію. Застосування Інтернет-ресурсів економить час.
Використання мережі Інтернет у навчанні має як позитивні, так і негативні наслідки. Від того, наскільки правильно навчиться студент використовувати ресурси мережі, залежить його кваліфікація. Матеріали з мережі Інтернет слід використовувати, але не потрібно ними зловживати. Студент повинен вміти систематизувати, аналізувати, зіставляти, оцінювати отриману інформацію з різних електронних ресурсів, і тільки в цьому випадку він стане кваліфікованим фахівцем.
Студенти повинні користуватися і Інтернетом, і друкованими джерелами для здобуття якомога більше знань. Особливо під час написання наукових робіт. Деякі студенти скачають реферат з Інтернету і навіть не читають його, а хто використовує і Інтернет, і друковані джерела той добре володіє матеріалом.
На мою думку, сьогодні Інтернет – технології займають важливе й особливе місце практично у всіх галузях людської діяльності. Останнім часом все більше і більше говорять про впровадження та використання Інтернет в освітньому процесі. Можливості використання мережевих технологій в освіті визначаються в першу чергу не технічними характеристиками телекомунікаційних систем, а змістовним і методичним наповненням. Однак можна почути думку, що поки далеко не все зрозуміло, що з цими можливостями можна робити в освітніх цілях як на самих уроках, так і у позаурочній діяльності.
Тому, перш ніж використовувати ті чи інші інновації в навчальному процесі, вчителю завжди важливо чітко собі уявляти, які нові можливості можна використовувати і як вони вплинуть на ефективність навчання.
Стаття є дуже цікавою. Адже використання мережі Інтернет значно полегшує навчання студентам. Студенти повинні користуватися і Інтернетом, і друкованими джерелами для здобуття якомога більше знань.