Дата зміни інформації:

Дмитрів М.В. ХМАРНІ СЕРВІСИ В ОСВІТІ ТА НАУЦІ

ІІ курс, Інститут інформатики

Твердохліб І.А., старший викладач кафедри компютерної інженерії

Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова,

м. Київ 

Основа хмарних обчислень – це уявлення про всі послуги як сервіси глобальної мережі Інтернет, а саме: додатки як сервіс (All as a Service), платформа як сервіс (Platform as a Service), програмне забезпечення як сервіс (Software as a Service), дані як сервіс (Data as a Service), інфраструктура як сервіс (Infrastructure as a Service), обладнання як сервіс (Workplace as a Service) та ін. Автори [1] виокремлюють чотири ознаки хмарних сервісів:

  • використання за потребою (користувачі залежать від сервісів, що задовольняють їх потреби);
  • надійність (безпека сервісів);
  • зручність (зручні та легкі у використанні сервіси незалежно від складності їх інфраструктури);
  • масштабованість (розширення сервісів в залежності від потреб та оплата по факту використання послуги).

Найбільш відомими хмарними сервісами, що застосовуються у навчанні є Microsoft Live@edu та Google Apps Education Edition, що дають змогу студентам та викладачам вивчати офісні додатки в онлайн-режимі з будь-якого комп’ютера або гаджета, отримувати консультації у режимі реального часу. Для тестування знань у режимі реального часу використовуються, наприклад, такі хмарні сервіси як OpenTest (http://www.opentest.ru), TestProvider (http://www.testprovider.com) та ін. Для збереження власних файлів студенти та викладачі можуть використовувати такі хмарні сховища як Microsoft SkyDrive, Apple iCloud, Dropbox, e-Disk, Google Drive та ін. Для розробки власних навчальних додатків є можливість використання локального середовища розробки хмарної платформи Windows Azure (www.windowsazure.com) на мовах Visual Studio, Java або за допомогою технології розробки веб-додатків ASP.NET.

Хмарні обчислення створюють принципово нову, потужну базу для проведення наукових досліджень та поширення результатів серед співтовариства професіоналів. Створенням умов для проведення наукових досліджень займаються відомі корпорації Intel, Microsoft, Yahoo, Oracle тощо. Наприклад, корпорація «Microsoft» і National Science Foundation (NSF) анонсували угоду, що дає змогу окремим дослідникам і групам дослідників користуватися безкоштовними ресурсами хмарних обчислень, що сприятиме появі нових підходів до проведення наукових досліджень. Компаніями Intel, Yahoo та HP був заснований проект Open Cirrus для підтримки розробників програмних засобів в області хмарних обчислень. Ще одним прикладом є програма «Університетський кластер», засновниками якої є Російська Академія Наук та компанії «HP» й «Сінтерра», спрямована на розвиток сучасних технологій і проведення наукової та освітньої діяльності на основі створення предметно-орієнтованих науково-дослідницьких web-лабораторій [2] та проект по створенню центра комп’ютерного моделювання на основі хмарної технології (http://www.sciShop.ru), головною метою якого є реалізація сучасних потреб в комерціалізації наукових розробок [3].

Таким чином, хмарні сервіси – це перспективний напрям, що швидко розвивається та впроваджується у бізнесі, навчанні й у наукових дослідженнях, відкриваючи нові можливості та засоби для розвитку дистанційного навчання та створення нових умов для проведення науково-дослідницької діяльності, надаючи можливість проведення дистанційного комп’ютерного моделювання, швидкої обробки великих масивів даних, створення наукових співтовариств, організації віддаленого доступу до наукових публікацій та розповсюдження власних результатів досліджень серед широкого кола науковців.

Список використаних джерел:

1. Harry Katzan Jr. Cloud Software Service: Concepts, Technology, Economics / Service Science, 1 (14). – 2009. – P. 256 – 269.

2. Иванников В.П. Облачные вычисления в образовании, науке и госсекторе: Пленарные доклады пятой Международной конференции «Параллельные вычисления и задачи управления», [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.iis.ru/docs/ivannikov.pdf

3. Тарнавский Г.А. Облачные технологии в компьютерном моделировании научных и инженерных задач / Программные продукты и системы [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.swsys.ru/index.php?page=article&id=2758

One Reply to “Дмитрів М.В. ХМАРНІ СЕРВІСИ В ОСВІТІ ТА НАУЦІ”

  1. Дякую автору за вибір теми, адже хмарні технології – надзвичайно перспективні, які слід уже зараз активно використовувати в навчальному процесі, незалежно чи це традиційна чи дистанційна форма організації навчання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *