Дата зміни інформації:

Зубахіна Є.М. ЗАСТОСУВАННЯ СОЦІАЛЬНОГО СЕРВІСУ PADLET У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ

IV курсу, факультет педагогічної освіти

Керівник: Хміль Н.А., канд. пед. наук, доцент

Комунальний заклад “Харківська гуманітарно-педагогічна академія”

Харківської обласної ради,

м. Харків

Сьогодні значного поширення в навчально-виховному процесі набули соціальні сервіси Веб 2.0, зокрема блоги, карти знань, геосервіси, фото та відеосервіси, соціальні мережі, сервіси збереження закладок, ВікіВікі та ін. Саме вони дають можливість зробити навчальні заняття більш ефективними та привабливими, що у свою чергу сприяє усебічному розвитку учнівської молоді, підвищенню інтересу до навчання, вихованню самостійності та відповідальності. За допомогою соціальних сервісів студенти можуть значно ефективніше реалізовувати себе соціально, працювати колективно або індивідуально кожен у своєму темпі, а викладач – застосовувати творчі підходи до навчання.

Певні аспекти проблем застосування соціальних сервісів Веб 2.0 в освітньому процесі навчальних закладів розглядали Н. Балик, Н. Діментієвська, Н. Дягло, Н. Євтушенко, А. Забарна, М. Золочевська, О. Круподерова, Н. Морзе, Є. Патаракін, Г. Стеценко та ін. Однак, на сьогодні бракує досліджень, у яких розкрито можливості застосування такого соціального сервісу як електронні дошки у навчально-виховному процесі. Тому метою нашої публікації є надання методичних рекомендацій щодо створення електронних дошок засобами соціального сервісу Padlet і демонстрація можливих способів використання даного сервісу під час навчання студентів.

Інтерактивні он-лайн дошки або стіни з’явилися у 2006 – 2007 рр. і на даний час продовжують набувати популярності у педагогів. Інтерактивна он-лайн дошка (стіна) – це інструмент для навчання, завдяки якому можливе поєднання тексту, зображення, відео, аудіо в інтерактивний формат (techcrunch.com).

На сьогодні у мережі Інтернет для створення онлайн дошок існують такі ресурси: Glogste (http://edu.glogster.com/), Dabbleboard (http://dabbleboard.com/), WikiWall (http://wikiwall.ru/), Twiddla (http://www.twiddla.com/), Scribblar (http://www.scribblar.com/), Padlet (http://ru.padlet.com/).

Серед наведених прикладів найбільш простим у використанні, на нашу думку, є сервіс Padlet – це інструмент зі створення віртуальних дошок для сумісної роботи. На дошці можна розміщувати текст, графічні зображення, мультимедійні файли, посилання на сторінки Інтернет, замітки. Сервіс повністю безкоштовний, не обмежує користувача в кількості створюваних сторінок і підтримує кирилицю [1].

Для того, щоб скористатися можливостями сервісу необхідно:

1. Завантажити сайт http://ru.padlet.com/ та зареєструватися на ньому, що у подальшому дозволить редагувати створені дошки. Зауважимо! Працювати з Padlet можливо й без реєстрації, для цього достатньо натиснути кнопку Создать стену на головній сторінці сервісу, але в цьому разі дошка буде доступною для редагування тільки 24 години.

2. Оформити та наповнити даними дошку. Оформлення дошки розпочинається з кнопки Изменить стену. На вкладці, що відкриється у полі Название ви зможете ввести назву дошки, а у полі Описание – опис дошки, натиснувши кнопку Обои зможете обрати фон для оформлення стіни.

Для додавання на стіну інформації необхідно двічі клацнути на вільному місці дошки, після чого з’явиться фрейм, у який ви зможете додати посилання, знімок з веб-камери або файл з комп’ютера. Ширина фрейму регулюється мишкою.

3. Організувати сумісний доступ користувачів до дошки. Кожна дошка має свою унікальну адресу, яку можна повідомити іншим користувачам з метою спільного наповнення та редагування. Для налаштування доступу до дошки необхідно клацнути кнопку Изменить поточную стену. На вкладці, що відкриється клацніть кнопку Приватность. У вікні, що відкриється задайте відповідний рівень доступу до дошки: Может просматривать (користувачі можуть тільки переглядати пости); Может писать (користувачі можуть переглядати і додавати власні пости); Может изменять настройки (користувачі можуть переглядати, писати редагувати будь-які пости).

Зазначимо, що створену дошку можна розмістити в соціальних мережах (Facebook, Twitter, Google+ та ін.), зберігати у вигляді електронного документа у форматах PDF, Exel, CSV, отримати RSS-фід або відправити по електронній пошті, вставити у власну сторінку або блог за допомогою html-коду, а також використовувати мобільну версію з QR кодом. Для цього необхідно скористатися кнопкою Выставить/Экспортировать.

Соціальний сервіс Padlet поступово набуває свого поширення у навчально-виховному процесі, зокрема його можна застосовувати:

– для „мозкового штурму”, для узагальнення та систематизації знань;

– як площадку для розміщення навчальної інформації;

– для розміщення завдань на пошук інформації;

– для спільного виконання домашнього завдання;

– як місце для збирання ідей для проектів та їх обговорення.

Отже, можна зробити висновок, що Padlet – це зручний, легкий у роботі сервіс, призначений для збереження, організації та спільної роботи з різним контентом у визначеному віртуальному просторі. Застосування якого у навчальній діяльності, на нашу думку, сприятиме формуванню таких навичок сучасного фахівця, як критичне мислення, творче вирішення завдань, конструктивне спілкування й обговорення, співпраця.

Список використаних джерел

  1. Баданов А. Виртуальная доска Padlet для организации коллективной работы с различными материалами [Електронний ресурс] / Александр Баданов // Блог Александра Баданова. Идеи, технологии, сервисы для учителей. – Режим доступу : http://badanovag.blogspot.com/2013/09/padlet.html.

3 Replies to “Зубахіна Є.М. ЗАСТОСУВАННЯ СОЦІАЛЬНОГО СЕРВІСУ PADLET У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ”

  1. Інтерактивні он-лайн дошки дуже цікавий сервіс, які надають широкі можливості викладачам та вчителям в процесі організації навчального процесу, можуть стати додатковим засобом підтримки вебінарів…. Окреме дякую автору за опис конкретних продуктів та наявність посилань!

Залишити відповідь до Ірина Білятинська Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *