Дата зміни інформації:

Горносталь Т. А. РОЗВИТОК МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ В УКРАЇНІ

ІІ курс, факультет іноземної філології

Паршуков С.В., старший викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

 Ми без сумніву можемо сказати що наше сьогодення цілком і повністю пов’язане з мережею Інтернет. Всесвітня мережа заполонила наше життя: для пошуку наукової інформації, різної документації, звітності ми звертаємось саме до мережі Інтернет. Звісно ж це швидше та набагато зручніше ніж багатогодинне сидіння за книгами в читальному залі.

Сьогодні найбільш перспективною технологічною платформою для подальшого розвитку інфраструктур масової інформації та комунікації – як на глобальному, так і на локальному рівнях – вважається саме Інтернет. Вже в середині 80-х років ХХ століття в Україні швидкими темпами почали розвиватися засоби масової інформації, телекомунікації, з’явилися нові інформаційні потреби.

1 грудня 1992 року домен .ua було офіційно делеговано Україні. Це було початком історії українського сегменту мережі Інтернет.

31 липня 2000 р. вийшов Указ Президента України «Про заходи щодо розвитку національної складової глобальної інформаційної мережі Інтернет та забезпечення широкого доступу до цієї мережі в Україні» (№928/2000 від 31.07.2000). Це був один з перших державних законодавчих актів відносно Українського сегменту мережі Інтернет.

З кожним роком помітно збільшується кількість користувачів мережею Інтернет. Це можливо прослідкувати за статистикою.

За підсумками осені 2009 року Інтернет-аудиторія в Україні склала 8 млн. 250 тис. унікальних користувачів, що на 1 млн. 613 тис. більше від аналогічного показника осені 2008. Про це свідчать результати дослідження, проведеного компанією «GfK Ukraine» на замовлення Української асоціації Інтернет-реклами (УАІР).

Найбільша динаміка приросту аудиторії спостерігається в містах з населенням 50-100 тис. мешканців – зростання за рік склало 14%. Також, в 2009 році Інтернетом користуються набагато активніше — денне охоплення в поточному році склало 31% жителів України у містах з населенням від 50 тис. (включаючи мільйонники) проти 18% в 2008 році.

На 6 жовтня 2010 року в Україні налічується 12900000 користувачів Інтернету, за даними «InMind». 33% всіх жителів України користуються Інтернетом не рідше одного разу на місяць. Понад вісім мільйонів інтернет-користувачів проживають у великих містах і містах з чисельністю населення більші ніж 50 тисяч, 4.6 мільйона користувачів проживають у менших населених пунктах.

З усіх українських Інтернет-користувачів віком від 15 років 8,7 мільйона використовують Інтернет кожен або практично кожен день. Найвищий рівень поширення Інтернету є серед молодих вікових груп: всесвітньою мережею користуються 61% населення віком від 15 до 29 років, 39% осіб віком від 30 до 44 років [1].

Кількість користувачів Інтернету в Україні на 2011 рік становить 40,3% від усього населення. На думку керівника напрямку маркетингових досліджень КМІС Олександра Красновського, збільшення числа користувачів Інтернету прямо пов’язане як із розширенням покриття, так і з активним підключенням до Всесвітньої мережі молоді. Так, у віковій групі 18-29 років користуються Інтернетом 73,4% опитаних, тоді як серед 30-39-річних – 59,2%, серед 40-49-річних – 44,1%, серед 50-59-річних – 26,5%, серед 60-69-річних – 9,9%, а у віці 70 років і старше – 2,7%. Різкий спад інтересу до Інтернету спостерігається у наших громадян у віці від 60 років. У селах користуються Інтернетом 22,5% опитаних, у маленьких містах до 20 тисяч жителів — 35,4%, у середніх містах (20-99 тисяч мешканців) – 46,1%, у великих містах (100-499 тисяч мешканців) – 49,4%, а в дуже великих містах (від 500 тисяч мешканців) -58,1% [2].

Кількість абонентів Інтернет в Україні в другому кварталі 2012 року в порівнянні з 2-м кварталом 2011 року збільшилась на 30% і склала 4,64 млн. осіб, при цьому понад 4,2 млн. з них склали домашні абоненти. Користуються Інтернетом:

  • 42% (16,9 млн.) раз на місяць і частіше;
  • 39% (15,7 млн.) раз на тиждень і частіше;
  • 31% (12,4 млн.) щодня, або майже щодня [3].

В Україні кількість Інтернет-користувачів у віці від 15 років становить 20 млн, тобто близько 52% населення цього віку [4].

Впродовж наступних кількох років рівень поширення Інтернету серед українців зросте ще на 15-20% і зафіксується на рівні Іспанії, Італії, однак навряд чи досягне рівня більше розвинених у цьому плані Норвегії та Швеції.

В Україні рівень проникнення Інтернету вищий, ніж в середньому у світі, але значно нижчий, ніж у розвинених країнах, і навіть країнах-сусідах: Польщі, Росії чи Молдові. Цей показник серед дорослого населення нині становить близько 50%, тобто кожний другий українець користується Інтернетом. Хоча до цієї кількості входять навіть ті, хто хоча би раз заходив в інтернет впродовж місяця [4].

В Україні зростає і частота користування Інтернетом, оскільки він стає дешевшим, а відповідно доступнішим. Щодня в Інтернет заходить близько 11 млн. українців, тоді як загальна аудиторія людей, які хоча би раз в місяць заходили в Інтернет, становить 18-20 млн. [5].

Кількість українців, які користуються Інтернетом, напевно найближчих кілька років досягне 65-70% і на цьому зупиниться. Досягнення рівня Іспанії, Італії, Норвегії чи Швеції найближчим часом малоймовірне, оскільки там більш технологізоване суспільство і сучасні технології є важливим елементом управління економікою і навіть політикою, наприклад, Естонія першою у світі запровадила вибори через Інтернет.

Список використаних джерел

  1. http://uk.wikipedia.org/wiki/Інтернет_в_Україні#2010
  2. http://tyzhden.ua/News/37741
  3. http://uk.wikipedia.org/wiki/Головна_сторінка
  4. http://tyzhden.ua/News/92197
  5. http://tyzhden.ua/News/88218

One Reply to “Горносталь Т. А. РОЗВИТОК МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ В УКРАЇНІ”

  1. gnatyuk22 says:

    один з найнижчих в Європі показників доступу населення до Інтернет – нині він складає 17,8 користувачів на 100 жителів. З іншого боку, наявною є висока динаміка інформатизації країни і зростання вітчизняної Інтернет-аудиторії: наприкінці 2007 р. названа пропорція складала 12 користувачів всесвітньої мережі на 100 мешканців, у 2006 р. – 9 на 100*.
    За результатами дослідження агентства Gemius – лідера онлайн‑вимірювань у регіоні Центрально-Східної Європи – абсолютна кількість української Інтернет-аудиторії у 2008 р. склала 7,1 млн користувачів (real users) у віці 16 років і більше. Це на 1,7 млн користувачів, або на 30 % більше, ніж у попередньому році.
    Ключовими чинниками зростання чисельності вітчизняної Інтернет-аудиторії є досить інтенсивна інформатизація країни – розбудова телекомунікаційних мереж, швидке впровадження ІКТ на тлі підвищення (принаймні до четвертого кварталу минулого року) платоспроможності населення. Сегмент послуг комп’ютерного зв’язку, зокрема надання доступу до Інтернет, є найбільш динамічним на вітчизняному ринку зв’язку. Лише у 2008 р. доходи від послуг комп’ютерного зв’язку зросли в 1,5 разу, у тому числі від надання доступу до Інтернет – на 148 %.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *