ІV курс, фізико-математичний факультет
Лещук С.О., канд.пед. наук, доцент
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Тернопіль
Постійно з’являються нові web-сайти, тому основна мета просування власного web-ресурсу – потрапити на першу сторінку видачі пошукових систем по конкретних запитах, що передбачає зростання потоку споживачів і пізнаваності компанії/марки/товару/послуги – є важливою для розробників. SEO-оптимізація (Search Engine Optimization) − це комплекс заходів для підвищення позицій сайту в результатах видачі пошукових систем за певними запитами користувачів.
Метою нашої роботи є виділення основних шляхів оптимізації web-ресурсів на прикладі Інтернет-магазину.
Важливим чинником, що впливає на визначення стратегії просування, є вивчення методів внутрішньої та зовнішньої оптимізації сайту, які базуються на основі досліджень методів ранжування в пошукових системах. Виділимо основні фактори що впливають на ранжування:
- правильний текстовий зміст сторінки;
- унікальне графічне наповнення сайту;
- грамотна структура;
- зручна навігація;
- складання правильної перелінковки;
- використання meta-тегів;
- правильна розстановка ключових слів у текстах.
Інтернет-магазин − це складний «організм», який, залежно від категорій, складається з різної кількості розділів, графічних елементів, контенту, програмного функціоналу, модулів, динамічних об’єктів, тощо. Правильно спланований такий сайт містить достатнього функціоналу для ведення успішного бізнесу в певній сфері діяльності.
SEO-оптимізацію можна розділити на дві карегорії − внутрішню (оптимізація текстів, структури сайту, оновлення сайту, наповнення його контентом, оптимізація мета-тегів сторінок «keywords» і «description») і зовнішню (передбачає його так звану розкрутку, просування з допомогою сторонніх Інтернет-ресурсів: реєстрація в пошукових системах, каталогах сайтів, каталогах статей; розміщення інформації на дошках оголошень, блогах, форумах, в соціальних мережах; використання контекстної та банерної реклами, розміщення реклами на тематичних сайтах, в засобах масової інформації і т.д.).
Як відомо, існує біла (природна – підлаштування та вдосконалення коду, тексту та інших параметрів сайту під алгоритми пошукових систем, з метою підвищення його позицій у результатах пошуку без застосування заборонених чи нечесних методів), сіра (включає в себе методи, які офіційно не заборонені пошуковими системами, але їх використання може бути розцінене як неприродне підвищення популярності сайту: збільшення кількості ключових слів на сторінку, вставляння ключових слів в html-тег title, надмірне виділення ключових слів тегом h1) та чорна (це застосування заборонених і недобросовісних методів для підлаштування коду, тексту чи інших параметрів сайту) оптимізації.
Перший крок, який ми зробили в оптимізації обраного Інтернет-магазину канцтоварів, це складання семантичного ядра (це список пошукових запитів, по яких буде здійснюється просування сайту). Функціональність сайту прямо залежить і від оптимізації коду. Для досягнення повної функціональності необхідно оптимізувати: php-, html- та javascript-код.
Важливе значення для збільшення кількості клієнтів має врахування ще таких моментів:
- якісний дизайн (зрозумілий інтерфейс, продумане керування, «хороша» верстка);
- унікальність наповнення (цікаві, корисні та неповторні тексти);
- «рекомендації» з популярних сайтів (посилання з інших сайтів, їх кількість та якість);
- корисні сервіси (інтерактивні елементи, ігри, додаткові сервіси).
У своїй роботі ми провели аналіз обраного Інтернет-магазину, розробили список пошукових запитів, запропонували власний дизайн сайту, написали декілька статей з метою його оптимізації.
Створення сайтів, неможливо без оптимізації. Оптимізація сайтів включає в себе кілька важливих етапів. Так, на першому етапі оптимізатор сайту виробляє усунення помилок в різних механізмах інтернет – ресурсу. Після чого, необхідно оптимізувати, як структуру сайту, так і сторінки сайту на найбільш популярні ключові фрази. Вибираючи ключові запити можна використовувати посилання на найбільш частотні слова, які можна знайти, як у російськомовному інтернеті, так і в зарубіжних пошукових системах.