Дата зміни інформації:

Кучерук І.В. ВИКОРИСТАННЯ БЛОГОСФЕРИ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ

IV курс, фізико-математичний факультет

Білятинська І.М., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини Умань

 Міняються часи і влада, життя і людський світогляд, але незмінним залишається тільки одне, а саме: одвічне прагнення людей до життя, знань та вдосконалення. З кожним днем людство все швидше рухається вперед, сучасний період розвитку суспільства характеризується суттєвим впливом інноваційних технологій, які проникають у всі сфери людської діяльності, забезпечують рух інформації. Однією з комп’ютерних технологій, яка наповнює інформаційні потоки у всесвітній павутині та урізноманітнює навчальний процес, є блог.

Як відомо, блог (також блоґ, від англ. blog — мережевий журнал чи щоденник подій) — це веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедія, що регулярно додаються [1]. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості.

Надзвичайна популярність блогів зумовлена двома головними причинами: по-перше, публікувати інформацію в Інтернеті за допомогою блогів досить легко — фактично, створення нового посту зводиться до набирання його тексту у відповідному полі та відправки його на сервер шляхом натисканням кнопки «Публікувати». Після цього пост зберігається на сервері, який автоматично формує веб-сторінки, різні посилання, додає стиль форматування, тощо (такі серверні програми називаються системами управління змістом – Content Management Systems або CMS). Користуватися блогом не важче, ніж простим текстовим редактором. Друга причина – це моментальна доступність в Інтернеті опублікованої інформації; існують декілька безкоштовних блогових платформ (наприклад Livejournal), де будь-хто може зареєструватися та вести свій блог. Саме з цих характеристик – мобільності та доступності блогів – випливає їх визначна роль у творенні інформаційного суспільства, реалізації свободи слова, боротьбі за права людини у світі, та й просто у комунікації та обговоренні будь-яких ідей поміж людьми. Визнанням великої соціальної ролі блогосфери у боротьбі за права та свободи людей [1, 2].

У галузі освіти блоги були сприйняті з обережністю, але поступово вони набирають популярності у діяльності освітян, їх почали використовувати для спілкування вчителів, викладачів, учнів та студентів. У блогах публікуються роботи студентів, через блоги відбувається обмін педагогічним і методичним досвідом, керування знаннями, які створюються академічним співтовариством.

Блог дозволяє не витрачати час на дизайн сайту та інші технічні питання, зосередившись на змісті. У навчанні використовується така можливість блогів як публікування не лише матеріалу у будь-якій формі, а й коментарів до них. Так, наприклад, будь-які роботи учнів чи студентів, що опубліковані в блозі можуть бути оцінені і прокоментовані як однолітками, вчителями, так й іншими людьми [2].

Однією з переваг блогів у навчальній діяльності є те, що вони допомагають регулярно поповнювати багаж знань, адже для того, аби наповнити блог інформацією потрібно відвідати безліч сайтів з різної тематики та знайти таку інформацію, яку можна використати в Інтернет-щоденнику. Блог дає можливість керувати навчальним процесом, активно займатися пошуком інформації, брати участь в обговоренні будь-якої теми всім бажаючим, сприяє роботі як в аудиторії, так і за її межами.

Отже, можна сказати, що використання блогосфери у навчальному процесі може суттєво вплинути на зацікавленість учнем тією чи іншою галуззю знань, забезпечує індивідуальну та групову форми роботи.

 Список використаних джерел:

  1. Вікіпедія [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: // http://ru.wikipedia.org/Блог
  2. Ланде Д.В. Пошук знань в INTERNET. Професійна робота/Д.В. Ланде. – М.: Видавничий дім «Вільямс», 2005. – 272с.

2 Replies to “Кучерук І.В. ВИКОРИСТАННЯ БЛОГОСФЕРИ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ”

  1. Наталія Луценко says:

    У навчанні використовується така можливість блогів як публікування не лише матеріалу у будь-якій формі, а й коментарів до них. Так, наприклад, будь-які роботи учнів чи студентів, які опубліковані в блозі можуть бути оцінені і прокоментовані іншими людьми.

  2. Андрій Кузьмінський says:

    Я погоджуюсь з автором, щодо доцільності використання блогосфери. Блогосфера відкриває широкі можливості поширення інформації у всесвітній мережі без великих зусиль, що надає їй перевагу та перспективи, оскільки нею може скористатись будь хто незалежно від професії і віку…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *