Дата зміни інформації:

Сісецька В.І. ВИКОРИСТАННЯ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ

І курс, відділення дошкільної і початкової освіти

Поштарук Л.І.

Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім. Т.Г. Шевченка

Умань

 Урок – це логічно закінчений, цілісний, обмежений певними рамками відрізок навчально-виховного процесу, але сучасний урок – це далеко не одноманітна та єдина структурно-змістова схема.

Упродовж попередніх років змінилося багато педагогічних цінностей. З’явилися не тільки нові завдання, а й нові засоби навчання [1].

Одним із пріоритетних напрямків реформування освіти на сучасному етапі є розробка і впровадження ІКТ у навчальний процес та управління освітою.

Нові інформаційні технології  навчання надають потужні  й універсальні засоби отримання, опрацювання, зберігання, передавання, подання різноманітної інформації, полегшують виконання рутинних, технічних, нетворчих операцій, пов’язаних із дослідженням різних процесів і явищ або їх моделей, розкривають широкі можливості щодо істотного зменшення навантаження під час навчально-пізнавальної діяльності [1].

Біологія – це один із тих навчальних предметів, у вивчені якого надзвичайно важливу роль відіграє комп’ютерна підтримка й особливо застосування мультимедійних технологій, що забезпечує ефективне формування в учнів цілісного уявлення сучасної природничо-наукової картини світу, роль і місце людини в природі, вироблення у школярів ключових компетенцій, яких потребує сучасне життя [2].

Тож вивчення біології в школі на сучасному етапі не повинне бути обмеженим підручником, класною дошкою та вчителем. За сучасними вимогами навчального стандарту традиційна форма уроку не може дати учням такого обсягу інформації, як урок з використанням інформаційних технологій [2].

Технології комп’ютерезованого навчання досліджували ще вітчизняні вчені А. Ашеров, А. Довгялло, О. Мілобог,  а також – Г. Клейман, Н. Краудер, В. Скінерр. Доцільність та впровадження комп’ютерних технологій у навчальний процес з біології в основній школі досліджували вітчизняні та зарубіжні вчені, а саме: О. Данилова, Ю. Дорошенко, Г. Клейман, О. Козиленко та інші [2].

Розробка уроку з використання інформаційних технологій можлива тільки за наявності певного електронного ресурсу, або педагогічного програмного засобу, або власної презентації, або матеріалів із мережі Інтернет, тобто інформацією.

Найбільш зручним способом одержання й передачі різноманітної інформації є використання всесвітньої комп’ютерної мережі Інтернет, що поєднує між собою безліч комп’ютерних мереж, які працюють за єдиними правилами. Однією з переваг мережі є корисність і великий обсяг інформації. Інтернет – джерело «найсвіжішої» інформації, яка постійно оновлюється [3].

Саме за допомогою мережі Інтернет вчитель має можливість самостійно підбирати цікавий матеріал для уроків. Так, спеціально для вчителів природничих наук, за електронною адресою http://www.uaportal.com.ua/ukr/ Science/Biology/ пропонується каталог біологічних сайтів України, де зазначені сучасні напрями роботи провідних наукових інститутів біологічного профілю, надано електронні версії наукових журналів та інформацію про проведення наукових конференцій [2].

Слід відзначити український біологічний сайт www.biology.org.ua,  на якому, крім наукових новин, розміщена інформація про конкурси та турніри юних біологів [2].

Також під час підготовки до уроку вчитель може використовувати інформацію з різних біологічних сайтів за своїм вибором.

Інтернет  можуть застосовувати і учні для полегшення підготовки до занять, шукати нову і цікаву інформацію чи просто поглиблювати знання з даної теми.

Звісно, в багатьох батьків і людей Інтернет асоціюється зі «злом», яке лише псує психіку і розумові здатності дітей. В певній мірі з цим я згодна, адже  у підлітків на перший план виходять стосунки з товаришами і однокласниками, вони перебувають годинами у соціальних мережах, наприклад: ВКонтакті, Твітері, Фейзбуці. Діти безперестанку грають комп’ютерні ігри і просто поринають у світ Інтернету.

Але з іншого боку медалі, Інтернет ресурси підліткам допомагають прискорити і оптимізувати процес навчання, підвищують якість навчання  завдяки максимальній структурованості та цікавій формі викладу навчального матеріалу. Діти застосовують нові цифрові технології та вчаться вільно орієнтуватися в інформаційному просторі, що є позитивним для їхнього всебічного розвитку.

Звісно, вибір залишається за вчителями, обмежувати чи ні доступ до мережі Інтернет дітям, чи використовувати на своїх уроках Інтернет ресурси. Та роблячи вибір, ви маєте пам’ятати, що Інтернет-технології стали провідною частиною життя дітей і сучасної молоді, а невміння працювати з комп’ютером і орієнтуватися в Інтернет просторі в сучасному суспільстві можна порівняти з невмінням читати і писати.

Література:

  1. Науково-методичний журнал «Біологія» № 15( Травень 2011). Пищик О.В. «Інформаційно-комунікаційні технології та сучасний урок» (ст. 3-7)
  2. Науково-методичний журнал «Біологія» №26 (Вересень 2013). Бондаренко Т.С. «Застосування інформаційно-комунікативних технологій на уроках біології» (ст. 2-11)
  3. Науково-методичний журнал «Біологія» №33 (Листопад 2011). Матушкіна С.С., Острогляд Н.В. «Інтернет: за і проти» (ст. 2-7)

2 Replies to “Сісецька В.І. ВИКОРИСТАННЯ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ”

  1. levkivska says:

    Стаття є актуальною, і я склоняюся до тієї думки, що мережі Інтернет шкодять здоров’ю дітей, але і без нього не можна. То хто його знає, що є правильним

  2. На уроках біології багато можна і потрібно робити “руками” без використання комп’ютера. А ось для опрацювання результатів (проведення підрахунків), представлення результатів у вигляді діаграм, графіків, комп’ютер незамінимий.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *