Дата зміни інформації:

Приємська І.І. ТЕХНОЛОГІЇ ВЕБ 2.0 ТА ЇХ ВИКОРИСТАННЯ

ІІ курс, природничо-географічний факультет

Ткачук Г.В., канд.пед.наук

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

 На сучасному етапі розвитку людства інформаційні технології займають одне з визначних місць. З’являються послуги, побудовані на сервісах Інтернету. Використання різноманітних інтерактивних технології визначається вже не тільки як дань моді, а й як серйозна конкурентна перевага. Саме це стало передумовою створення мережних сервісів Веб 2.0.

Веб 2.0— друге покоління сервісів , що останнім часом стали основою розвитку мережі Інтернет. Термін Веб 2.0 було запропоновано у 2004 році ам. вченим Тімом О’Рейлі та комерційним організатором серії конференцій під назвою «Веб 2.0», — МедіаЛайв, для означення сукупності прогресивних тенденцій у розвитку веб-технологій [1].

Принциповою відмінністю технології Веб 2.0від технологій Веб 1.0 (першого покоління сервісів мережі Інтернет), є те, що використання саме технології Веб 2.0 дає змогу не лише переглядати веб-ресурси мережі, а й завантажувати власні, здійснювати обмін цими ресурсами з іншими користувачами, діяти спільно з метою їхнього накопичення, брати участь в обговореннях та ін.

Сьогодні термін Веб 2.0 означає сукупність певних конкретних технологій, представлення інформації у веб-орієнтованому середовищі та побудову інформаційних відношень. Технології Веб 2.0 справедливо називають соціальними сервісами мережі Інтернет, оскільки їх використання зазвичай здійснюється спільно в межах відповідної групи користувачів.

Протягом навчального року, у процесі дослідження, ми використовували такі сервіси як blogger.com (створено особистий блог http://pruiiemska21pgf.blogspot.com), вікі-енцилопедія (Wikipedia.com), карти знань (Bubbl.us), Google-картинки, мережевий сервіс SlideShare (для роботи з мультимедійними презентаціями), YouTube (подача послуг розміщення відеоматеріалів).

Метою дослідження було створення блогу як засобу накопичення продуктів діяльності в різних середовищах. Його вміст можна назвати стрічкою, яка заповнюється в хронологічному порядку згідно з датами їх публікації. Оскільки з часом у блозі накопичується багато постів (дописів), зазвичай ця стрічка займає кілька веб-сторінок, так що найновіший пост займає верхню частину першої сторінки, і чим давніше, тим нижче від нього містяться попередні дописи.

Кожен допис у блозі має заголовок, дату публікації, власне зміст, який складається з гіпертексту (думки, цитати), посилань на інші сайти та блоги в Інтернеті, зображень, відео, допоміжних карт знань, презентацій. Також повідомлення може містити коментарі до нього, залишені відвідувачами та просту веб-форму, за допомогою якої додаються коментарі.

Вчитель у своїй практиці може широко використовувати усі мережні сервіси Веб 2.0, влаштовувати он-лайн дискусії, створювати публікації, використовувати блог як віртуальну дошку оголошень, розміщувати конспект уроку чи його план на своєму блозі, використовувати свій блог для організації позакласних заходів, а системи вікі-енциклопедій − як джерело навчального матеріалу.

Тож, технологія Веб 2.0 є одним із основних центрів сучасного інформаційного простору. Ми маємо навчитися правильно ним користуватися, та активно використовувати його для досягнення наших цілей.

Список використаних джерел

  1. Tim O’Reilly What Is Web 2.0 / Tim O’Reilly / Режим доступу: http://oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html, 09.30.2005.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *