Дата зміни інформації:

Петров А.О. МЕТОДИКА НАВЧАННЯ РОБОТИ З ХМАРНИМИ ТЕХНОЛОГІЯМИ

 ІV курс, Інститут інформатики

Керівник: Струтинська О.В., канд.пед.наук, доцент

Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова,

м. Київ

 Вперше ідеї хмарних технологій висунув Джозеф Карл Робнетт Ліклайдер у 1970 році. Він  запропонував  створити  у  комп’ютерних  мережах  можливість  для користувача  отримувати  не  тільки  дані,  але  й  програми  для  їх  опрацювання. Джон Мак Карті також висунув  ідею представлення користувачеві комп’ютерної мережі  обчислювальних потужностей  сервера,  як послуги  [1]. На жаль,  з технічних причин, до 90-х років ХХ ст. хмарні технології майже не розвивалися (через невисоку швидкість передавання даних у мережах та недостатні потужності серверів).

Хмарні технології (англ. Cloud Computing) — це модель забезпечення повсюдного та зручного доступу на вимогу через мережу до спільного пулу обчислювальних ресурсів, що підлягають налаштуванню (наприклад, до комунікаційних мереж, серверів, засобів збереження даних, прикладних програм та сервісів), і які можуть бути оперативно надані та звільнені з мінімальними управлінськими затратами та зверненнями до провайдера [2].

З поширенням мережі інтернет, технології опрацювання даних зазнали чималих змін. Але з появою хмарних технологій багато чого змінилося.

Останнім часом масштаби впровадження хмарних технологій стрімко зростають. У галузі освіти твориться справжня революція. Тепер для того, щоб вчитися, вчителю не обов’язково стояти біля дошки. Вчитися можна скрізь: в приміщенні та на відкритій місцевості, під деревом, на борту морського чи повітряного судна. Для цього потрібно лише під’єднатися  до мережі Інтернет [3]. Сьогодні відбувається інтенсивне впровадження хмарних технологій і сервісів в систему середньої і вищої освіти та розбудова єдиного інформаційного простору. Використання хмарних технологій в навчанні – це наступний еволюційний крок до надання навчальному процесу властивостей адаптивності, гнучкості, відкритості та мобільності.

На жаль, в шкільному курсі інформатики хмарні технології не вивчаються, але за бажанням, можна було б представити в темі «Комп’ютерні мережі», на яку відводиться 17 годин. На даний час, діти проводять за комп’ютерами багато часу, тому дана тематика їх би зацікавила.

 Приклади використання хмарних технологій у школі.

  • Використання Office Web Apps-додатків.
  • Електронні журнали і щоденники.
  • Он-лайн сервіси для навчального процесу, спілкування, тестування.
  • Системи дистанційного навчання, бібліотека, медіатека.
  • Сховища файлів,спільний доступ.
  • Спільна робота.
  • Відеоконференції.
  • Електронна пошта з доменом гімназії.
  • Використання Дису Google
  • Використання системи дистанційного навчання (наприклад Moodle).

Зручними у використанні у процесі навчання інформатики є хмарні сервіси Google (Диск Google), та системи дистанційного навчання, такі як Moodle. Якщо брати до уваги той факт, що при  використанні хмарних технологій в школі автоматично знімаються всі проблеми, пов’язані продуктивністю комп’ютера і кількістю вільного місця на вінчестері (обчислення можна проводити навіть на смартфоні або планшеті); знімаються проблеми, пов’язані з легалізацією програмного забезпечення; від користувача (як викладача, так і учня) не вимагається знання програмування, то це буде не тільки зручним фактором, а й економічним.

Загалом, останнім часом масштаби впровадження хмарних технологій стрімко зростають, а більшість нинішніх учнів з задоволенням вчаться новим технологіям, розвивають інтелектуальні здібності, та намагаються підвищити свій рівень використання інформаційно-комунікаційних технологій, тому можна впевнено сказати, що учням буде цікаво й корисно дізнатися про хмарні технології, та навчитися користуватися деякими з них.

 Список використаних джерел

  1. Chappell David A Short  Introduction  to Cloud Platforms, 2012.  [Електронний  ресурс]  // Режим доступу: http:  //www.davidchappell.com/ CloudPlatforms–Chappell.pdf
  2. Mell, Peter and Grance, Timothy The NIST Definition of Cloud Computing. Recom mendations of the National Institute of Standards and Technology. NIST (20 October 2011).
  3. Морозов А. Школьники уходят в облака / А.  Морозов  / [Електронний ресурс].  – http://www.ng.ru/education/2011-09-06/8_shkolniki.html.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *