ІV курс, Інститут інформатики
Керівник: Струтинська О.В., канд.пед.наук, доцент
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова,
м. Київ
Вперше ідеї хмарних технологій висунув Джозеф Карл Робнетт Ліклайдер у 1970 році. Він запропонував створити у комп’ютерних мережах можливість для користувача отримувати не тільки дані, але й програми для їх опрацювання. Джон Мак Карті також висунув ідею представлення користувачеві комп’ютерної мережі обчислювальних потужностей сервера, як послуги [1]. На жаль, з технічних причин, до 90-х років ХХ ст. хмарні технології майже не розвивалися (через невисоку швидкість передавання даних у мережах та недостатні потужності серверів).
Хмарні технології (англ. Cloud Computing) — це модель забезпечення повсюдного та зручного доступу на вимогу через мережу до спільного пулу обчислювальних ресурсів, що підлягають налаштуванню (наприклад, до комунікаційних мереж, серверів, засобів збереження даних, прикладних програм та сервісів), і які можуть бути оперативно надані та звільнені з мінімальними управлінськими затратами та зверненнями до провайдера [2].
З поширенням мережі інтернет, технології опрацювання даних зазнали чималих змін. Але з появою хмарних технологій багато чого змінилося.
Останнім часом масштаби впровадження хмарних технологій стрімко зростають. У галузі освіти твориться справжня революція. Тепер для того, щоб вчитися, вчителю не обов’язково стояти біля дошки. Вчитися можна скрізь: в приміщенні та на відкритій місцевості, під деревом, на борту морського чи повітряного судна. Для цього потрібно лише під’єднатися до мережі Інтернет [3]. Сьогодні відбувається інтенсивне впровадження хмарних технологій і сервісів в систему середньої і вищої освіти та розбудова єдиного інформаційного простору. Використання хмарних технологій в навчанні – це наступний еволюційний крок до надання навчальному процесу властивостей адаптивності, гнучкості, відкритості та мобільності.
На жаль, в шкільному курсі інформатики хмарні технології не вивчаються, але за бажанням, можна було б представити в темі «Комп’ютерні мережі», на яку відводиться 17 годин. На даний час, діти проводять за комп’ютерами багато часу, тому дана тематика їх би зацікавила.
Приклади використання хмарних технологій у школі.
- Використання Office Web Apps-додатків.
- Електронні журнали і щоденники.
- Он-лайн сервіси для навчального процесу, спілкування, тестування.
- Системи дистанційного навчання, бібліотека, медіатека.
- Сховища файлів,спільний доступ.
- Спільна робота.
- Відеоконференції.
- Електронна пошта з доменом гімназії.
- Використання Дису Google
- Використання системи дистанційного навчання (наприклад Moodle).
Зручними у використанні у процесі навчання інформатики є хмарні сервіси Google (Диск Google), та системи дистанційного навчання, такі як Moodle. Якщо брати до уваги той факт, що при використанні хмарних технологій в школі автоматично знімаються всі проблеми, пов’язані продуктивністю комп’ютера і кількістю вільного місця на вінчестері (обчислення можна проводити навіть на смартфоні або планшеті); знімаються проблеми, пов’язані з легалізацією програмного забезпечення; від користувача (як викладача, так і учня) не вимагається знання програмування, то це буде не тільки зручним фактором, а й економічним.
Загалом, останнім часом масштаби впровадження хмарних технологій стрімко зростають, а більшість нинішніх учнів з задоволенням вчаться новим технологіям, розвивають інтелектуальні здібності, та намагаються підвищити свій рівень використання інформаційно-комунікаційних технологій, тому можна впевнено сказати, що учням буде цікаво й корисно дізнатися про хмарні технології, та навчитися користуватися деякими з них.
Список використаних джерел
- Chappell David A Short Introduction to Cloud Platforms, 2012. [Електронний ресурс] // Режим доступу: http: //www.davidchappell.com/ CloudPlatforms–Chappell.pdf
- Mell, Peter and Grance, Timothy The NIST Definition of Cloud Computing. Recom mendations of the National Institute of Standards and Technology. NIST (20 October 2011).
- Морозов А. Школьники уходят в облака / А. Морозов / [Електронний ресурс]. – http://www.ng.ru/education/2011-09-06/8_shkolniki.html.