Дата зміни інформації:

М. О. Чмерук ФОРУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ УЧНІВ В УМОВАХ СТАНОВЛЕННЯ ІНТЕРНЕТ–СУСПІЛЬСТВА

IV курс, фізико-математичний факультет

викладач Л.М. Паршукова

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Розвиток інформаційної культури починається з розуміння ролі інформації в житті суспільства. Сучасний школяр має усвідомити, наскільки важливо володіти інформацією, зберігати її, систематизувати і передавати. Виробництво і споживання інформації стає важливою сферою застосування знань і вмінь кожного. Кожна особистість потребує необхідний рівень культури, який дозволить самостійно оволодівати новими технічними засобами й використовувати їх у житті. [3, с. 5]

Інформаційна культура – це елемент загальної культури людини, сукупність знань, умінь, норм, цінностей, що пов’язані зі споживанням і створенням інформаційних ресурсів, а також виконання інформаційної діяльності на репродуктивному і творчих рівнях. Інформаційна культура вимагає, по-перше дотримання певних норм поведінки і правил під час використання матеріалів Інтернет-ресурсів, а також етичних вимогу процесі комунікації всередині мережі. По-друге, інформаційна культура вимагає високого рівня розвитку користувацьких навичок, а також уміння ефективно працювати з інформацією, як отримуючи її з Інтернету, так і розміщуючи в мережі.

Стрімке входження Інтернету у повсякденне життя принесло в нашу мову велику кількість понять, які постійно використовуються для опису реалій віртуального середовища, але досі не закріпилися єдиному практичному значенні.[4, с.2-3]

О.Є.Співаковська зазначає, що робота учнів в Інтернеті охоплює різні види діяльності: самостійна робота з інформацією досліджуваної теми, ліквідація прогалин підготовка до іспитів, навчальна діяльність під керівництвом учителя шляхом дистанційного навчання, спілкування в мережі з різними цілями й у різних групах комуні катів, що належать як до однієї культури й мовної групи, так і до різних культур і різних мовних груп.

Таким чином світоглядний компонент інформаційної культури школярів базується на:

  • науковому розумінні сучасної картини світу, визнанні єдності інформаційних законів у природі та суспільстві, розумінні значної ролі інформації в еволюційних процесах та забезпеченні життєдіяльності природничих та соціальних систем; на розумінні глобальності сучасних інформаційних процесів;
  • характеризується знанням про інформаційну інфраструктуру суспільства, правові, етичні норми взаємодії в інформаційному середовищі; про інформаційну безпеку суспільства й особистості;
  • виявляється у вироблені особистісних розуміння та цінностей, що базуються на рефлексивному усвідомлені себе, мотивів, цілей, діяльності, власного місця в суспільстві, незалежності і відповідальності. [2, с. 26]

Основний чинник формування інформаційної культури є «діагностичність», яка розглядається як діалог «людина-людина» і «людина-комп’ютер». Культура мережного спілкування повинна закладатися якомога раніше і протягом усього життя людини, удосконалюватися, бо масова комунікація стає частиною нашого життя.

Доступ до інформаційних ресурсів застосовується з метою ефективного їх використання, що потребує від школяра високого рівня інтелекту та наявності творчих здібностей, володіння основами науково-інформаційної діяльності. Формування цих компонентів спостерігається під час вивчення багатьох розділів шкільної інформатики.[4, с.7-10]

Таким чином, інформаційні технології розкривають широкі перспективи розвитку здібностей дитини, але одночасно ці технології створюють нові проблеми виховання дитини та збереження її здоров’я, які турбують сучасних батьків. Крім, того інформаційна культура формується , не лише курсом інформатики, а й усім оточення м сучасної людини. Все це обумовлює необхідність взаємодії навчального закладу та сім’ї. Саме тому така взаємодія має суттєве значення для формування інформаційного світогляду школяра.[1, с.3]

Список використаних джерел:

1. Кірпічніков В.Ю. Культура роботи за комп’ютером та здоров’я  людини [Текст] / В.Ю. Кірпічніков //Безпека життєдіяльності. –2012. – №4.– с.3

2. Краснова Л.С. Основи інформаційної культури [Текст]: ( експ. Курс за вибором) / Л.С. Краснова, Т.А. Нестеренко // Світ виховання.– 2009. – 3. –с. 25-30

3. Руденко О. Інформаційна культура учнів [Текст] О. Руденко, І Товстін, І. Гаврилов // Завуч. – 2013. – № 3. – с. 1-24

4. Свистунова Т.М. Проблема функціонування інформаційної культури школярів в умовах становлення Інтернет-суспільства [Текст]Т.М.Свистунова // Інформатика в школі. – 2010.–№12. – с. 2-12

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *