Дата зміни інформації:

Шевчук Н.П. ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ ПІД ЧАС РОБОТИ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

V курс, природничо-географічний факультет

Ткачук Г.В., канд. пед. наук, доцент

Уманський педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

В останні роки все частіше піднімається питання використання нових інформаційних технологій у середній школі. Це не тільки нові технічні засоби, а й нові форми і методи викладання, новий підхід до процесу навчання. Сучасні педагогічні технології такі, як навчання в співпраці, проектна методика, використання нових інформаційних технологій, Інтернет-ресурсів допомагають реалізувати особистісно-орієнтований підхід в навчанні, забезпечують індивідуалізацію і диференціацію навчання з урахуванням здібностей дітей, їх рівня навченості, схильностей і т.д [3].

На сьогоднішній день важливо формувати в учнів вміння використовувати Інтернет-ресурсів у процесі навчальної діяльності, критично підходити до вибору ресурсів, шукати якісні Інтернет-джерела.

Дана тема цікавить багатьох відомих вчених. Серед яких великі заслуги мають: Ю. С. Жук, Н. В. Морзе, С. А. Раков, Ю. С. Рамський, В. Д. Руденко, О. В. Рєзіна, М. І. Шкіль та Г. В. Ткачук. Вони розглядають загальні аспекти вивчення даного питання на досить високому рівні.

Оскільки нас цікавить такий вид ресурсу як Інетрент-ресурс, то доцільно подати його визначення. Інтернет-ресурс – сукупність інтегрованих програмно-апаратних та технічних засобів, а також інформації, призначеної для публікації в мережі Інтернет та інформації, що в певній текстовій, графічній або звуковий формах. Інтернет-ресурс має доменне ім’я (Uniform Resource Locator) – унікальний електронну адресу, що дозволяє ідентифікувати Інтернет-ресурс, а також здійснювати доступ до Інтернет-ресурсу [2].

Вже давно доведено, що кожен учень по-різному освоює нові знання. Тому під час уроків ми використовували Інтернет-ресурси під час пояснення нового матеріалу. У дослідження брали участь учні 11 класу Уманської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені В.І. Чуйкова. Експеримент проводився під час вивчення таких тем, як: «Поняття алгоритму. Властивості алгоритмів. Форми подання алгоритму. Виконавець алгоритму»  та «Поняття електронної таблиці. Табличний процесор».

Інтернет-ресурси ми використовували під час першого уроку «Поняття алгоритму. Властивості алгоритмів. Форми подання алгоритму. Виконавець алгоритму» при пояснені учням поняття алгоритму, форм подання алгоритмів та при наведенні прикладів алгоритмів. Коли учні за допомогою ресурсів розглянули новий та більш детальніший матеріал вони відповідали на наше поставлене запитання: « – Що ви можете сказати про нову для вас інформацію про алгоритм?». Учні брали активну участь у обговоренні нового матеріалу, адже це для них був стимул дізнатись щось нове самостійно.

Також, ця методика була використана під час другого уроку: Поняття електронної таблиці. Табличний процесор». Учні використовували запропоновані Інтернет-ресурси при поясненні нового матеріалу, а саме при поданні визначення табличного процесу та його призначення, інтерфейсу (елемента вікна) табличного процесора, а також при закріпленні матеріалу використовуючи завдання самостійно. Це дало змогу їм більш детальніше розглянути дану тему, адже використані ресурси допомогли самостійно розглянути певні моменти з теми якщо їм вони були не зрозумілі. Тому при виконані завдання учнями не виникло важких труднощів.

При використанні Інтернет-ресурсів на уроках видно, що підвищується інформаційна культура учнів, розвивається прагнення використовувати Всесвітню павутину для самоосвіти. Ресурси дозволяють використовувати більш широку інформацію, ніж та, яка була подана на уроці, тому використання сайту забезпечує оперативність поповнення навчального матеріалу новими відомостями, що з’являються в наукових журналах та інших спеціалізованих джерелах [1].

Мотивація вивчення нового матеріалу йде більш успішним, оскільки як виявилось, що учні які користувались запропонованими ресурсами здобули більше інформації за той самий час відведений на урок,  ніж інша група.

Визначивши аналіз  Інтернет-ресурсів ми вияснили, що їх можна використовувати і при підготовці до уроків, і при підвищенні мотивації школярів до навчання. Існує безліч різноманітних ресурсів, які створені для того, щоб допомогти учням при підготовці до певного уроку. Ці ресурси дають змогу на достатньому рівні підготуватись до уроку, відшукати найдоступнішу та найцікавішу інформацію на урок.

Список використаних джерел

1. Кунгурцева Е.В. Информационно-образовательные ресурсы Интернета: проблема классификации / Е.В.Кунгурцева // Приложение к журналу «Среднее профессиональное образование». – 2002. – №2. – С.71-72.

2. Образовательные ресурсы сети Интернет. Для основного общего и среднего (полного) общего образования. Каталог / [сост. М.Б. Булакина, В.Н. Васильев, Е.Г. Гридина и др. ; гл. ред. А.Н. Тихонов]. – М., 2008. – Вып. 5. – 79 с.

3. Осіпа Р.А. Інформаційно-комп’ютерні технології в освіті: навч. Посібник / Р.А.Осіпа. – К.: Міленіум, 2005. – 78 с.

4 Replies to “Шевчук Н.П. ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ ПІД ЧАС РОБОТИ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ”

  1. Ще більш ефективніше було б учням не давати “запропоновані Інтернет-ресурси”, а ставити перед ними завдання, для вирішення яких вони б самостійно знаходили відповідні Інтернет-ресурси.

  2. На мою думку, використання освітніх веб-ресурсів сприяє підвищенню пізнавальних інтересів, розширює навички володіння ПК та допомагає учням опанувати методи і прийоми роботи в мережі Інтеренет, веб-браузерах та пошукових системах. Важливо і те, що учні виконують пошукову роботу, що сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу у порівнянні з класичною бесідою.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *