Дата зміни інформації:

Юрик Я.С. ВИКОРИСТАННЯ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ ДЛЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

студентка 4 курсу

Відділення дошкільної і початкової освіти

Керівник: Шимкова Ю.М.

Уманський гуманітарно-педагогічний коледж імені Т.Г.Шевченка

Більшість вчителів-предметників потребують використання ресурсів Інтернет для актуалізації і візуалізації фактичної інформації про країну і світ. Крім того, Інтернет сприяє підвищенню кваліфікації вчителів, дозволяючи спостерігати за новим в теоретичних основах предметів і методиці їх викладання в школі як в нашій країні, так і в світі. Щоб ефективно використовувати ці можливості вчитель повинен оволодіти технологіями роботи із різноманітними ресурсами глобальної мережі. Звідси випливає необхідність введення на факультетах педагогічних вузів поглибленого вивчення інформатики.

На сьогодні інтернет-освіта вчителів-предметників як правило відсутня. Причини повільного освоєння Інтернету вчителями не стільки технічні, скільки соціальні. Навіть в школах, підключених до Інтернет, вчитель часто не може працювати в мережі, тому що не вміє, чи доступ залежить від вчителя інформатики або адміністрації школи. На факультетах педагогічних університетів інтернет-освіта ще не поставлена на належний рівень. Низька заробітна плата не дозволяє вчителю придбати комп’ютер і освоїти інформаційні технології та ресурси Інтернет самостійно. Немає системи соціальної і матеріальної мотивації використання Інтернет в шкільній освіті.

Можливості і ресурси Інтернет, які можуть бути використані вчителем в своїй роботі із навчання школярів основних теоретичних знань, включають:

–                    WWW (всесвітня павутина);

–                    E-mail (електронна пошта);

–                    телеконференції.

Сервери всесвітньої павутини можуть бути корисними:

– вчителю для пошуку додаткової і оновленої інформації до уроків в процесі підготовки;

– учням для пошуку інформації в процесі підготовки різного роду творчих робіт (доповідей, рефератів, ділових ігор, учбових конференцій тощо);

– в процесі роботи у WWW і вчитель і учень зіштовхуються із проблемою пошуку потрібної інформації. В цьому їм можуть допомогти особливі пошукові сервери. Але, в наш час в пострадянському секторі WWW ще вкрай мало сайтів, що спеціалізуються на шкільній освіті.

Електронна пошта може бути використана:

– вчителем для обміну навчально-методичною інформацією із своїми колегами, методистами, провідними вченими із різних регіонів країни;

– учнями для обміну навчальними творчими роботами із своїми однолітками із інших шкіл, регіонів країни чи зарубіжжя;

– вчителями і учнями для взаємного обміну інформацією в процесі реалізації завдань дистанційного навчання і реалізації телекомунікаційних проектів.

Телеконференції можуть бути корисними:

– вчителям при обговоренні в режимі on-line найбільш актуальних питань змісту і методів навчання географії, інших важливих і цікавих проблем;

– учням при участі в різного роду навчальних і пізнавальних телекомунікаційних проектах.

Шляхи подолання низького рівня інтернет-освіти ми вбачаємо в об’єднанні зусиль всіх її суб’єктів, зокрема:

– вчителям-предметникам слід шукати шляхи самостійного оволодіння навичками роботи в мережі Інтернеті (завести персональну адресу електронної пошти для участі в телеконференціях, конкурсах, дистанційних конкурсах, мережених проектах, віртуальних методичних об’єднаннях, інших формах обміну досвідом і вивчення ресурсів міжнародної павутини);

– адміністрації шкіл і органам управління освіти розширювати матеріальні можливості і мотивацію використання Інтернет вчителями для підвищення якості освіти;

– інститутам підвищення кваліфікації організовувати очно-дистанційні курси користувачів Інтернет для вчителів-предметників із акцентом на освоєння інформаційних багатств всесвітньої мережі з допомогою спеціалістів із різних відомств;

– педагогічним університетам здійснювати заходи із укомплектування факультетів і кафедр комп’ютерними класами та включення інтернет-освіти у навчальні плани, щоб із завершенням вищої освіти молоді педагоги володіли основами інтернет-технологій і орієнтувалися в інформаційних ресурсах із спеціальності.

Список використаних джерел

1.Жуковська А.Л. Комп’ютерні технології навчання як запорука якісної освіти у світлі сучасних новітніх інформаційних досягнень / А.Л. Жуковська // Гілея: науковий вісник. –Київ., 2012. – Вип. 57.– С.251.

2.Згуровський М. Інформаційні мережеві технології в науці та освіті / М. Згуровський / Дзеркало тижня. – 2002. – № 25.– С.139.

3.Клименко О.Ф. Інформатика та комп’ютерна техніка: навч.-метод. Посібник / О.Ф.Клименко, Н.Р. Головко, О.Д.Шарапов / [за заг. ред. О.Д. Шарапова]. – К.: КНЕУ, 2002. – 534с.

2 Replies to “Юрик Я.С. ВИКОРИСТАННЯ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ ДЛЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ”

  1. Андрій Кузьмінський says:

    Безумовно інтернет мережа розширює можливості освітньої діяльності: поширення своїх праць, швидкий та безкоштовний пошук інформації та ін….

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *