Дата зміни інформації:

Гарматюк Т.В. ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ ХІМІЇ

45 група природничого факультету

УДПУ імені Павла Тичини

Сучасні інформаційно-комунікативні технології (ІКТ) входять в усі сфери життєдіяльності людини, і в освіту зокрема. Нові підходи до навчального процесу, нові методи, форми подання навчальної інформації з’явилися і у викладанні хімії. Одним із таких підходів є використання ІКТ, що дозволяє інтенсифікувати освітній процес, прискорити передачу знань і досвіду, а також підвищити якість навчання й освіти.

Одним із прийомів активізації розумової діяльності учнів на уроках хімії є моделювання хімічного експерименту на базі комп’ютерної технології. Це ні в якому разі не замінює традиційні практичні та лабораторні роботи, передбачені шкільною програмою з хімії, а лише доповнює експериментальну частину навчання, дає можливість більш раціонально організувати вивчення таких тем з хімії, для яких демонстраційний експеримент неможливий в умовах шкільної практики (виділення шкідливих, отруйних речовин, відсутність дорогих, рідкісних реактивів, демонстрація вибухових речовин та ін.) Застосування комп’ютера в такій ситуації може виявитися тим єдиним технічним засобом, який дозволить забезпечити оптимальні умови сприйняття досліджуваного матеріалу.

На уроках хімії доцільно використовувати презентації та відеоматеріали. Вони допомагають учням краще розібратися в речовинах та їх застосуванні в народному господарстві. Комп’ютерна анімація займає важливе місце при вивченні розділів органічної хімії. При вивченні будови органічних речовин учням пропонується складати структурні формули складних органічних речовин. На цих уроках візуально засвідчують різноманіття органічних сполук.

Існують певні проблеми щодо застосування ІКТ, які ще притаманні для багатьох освітніх закладів України: недостатня матеріально-технічна база, яка не дозволяє широко використовувати комп’ютери при вивченні хімії; недостатнє програмне забезпечення; відсутність відповідних науково-методичних засобів, необхідних для організації самостійної роботи учнів; обмеженість доступу до Інтернету.

Вчитель має бути інформаційно- та інформативно- компетентним. Необхідно, щоб кожен учитель зрозумів: комп’ютер у навчальному процесі – не механічний педагог, а засіб навчання для допомоги у досягненні поставленої ним педагогічної мети, що підсилює і розширює можливості його навчальної діяльності.

Використання ІКТ у процесі викладання хімії: значно розширює та урізноманітнює програму вивчення хімії у школах; надає доступ до різноманітних автентичних матеріалів; зацікавлює учнів до вивчення хімії; сприяє індивідуальному вивченню матеріалу учнями.

Інформатизація істотно вплинула на процес придбання знань. Нові технології навчання на основі ІКТ дозволяють збільшити швидкість сприймання, розуміння та глибину засвоєння величезних масивів знань.

3 Replies to “Гарматюк Т.В. ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ ХІМІЇ”

  1. Я вважаю, що використання ІКТ дійсно є дуже корисним у вивченні хімії, адже вони надають можливість глибше пояснити суть певної теми чи хімічного явища і наглядно показати якісь хімічні реакції, які не можливо або не доцільно проводити на уроці.

  2. На мою думку, в умовах низького рівня забезпеченості навчальних закладів матеріально-технічними засобами, хімікатами та лабораторним обладнанням використання програм, які моделюють хімічні реакції та пояснюють будову хімічних речовин є досить актуальним. Проте лише проведення справжніх дослідів розвиває в учнів розуміння матеріалу, інтерес до поглиблення знань.
    Вербовська Марина

  3. На мою думку використання ІКТ на уроках хімії є необхідним,тому що,як сказано у статті,це дозволяє ширше пояснити тему учням за допомогою презентацій чи фільмів.Стаття є актуальною у наш час і автор досить чітко окреслив усі аспекти використання ІКТ на уроках хімії

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *