Дата зміни інформації:

Глущенко М.О. ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ГЕОГРАФІЇ

V курс, відділення соціальної і корекційної педагогіки

Поштарук Л. І.

 викладач природничих дисциплін

Уманський гуманітарно-педагогічний коледж

ім. Т. Г. Шевченка, м. Умань

 Відповідно до національної доктрини розвитку освіти України, пріоритетом розвитку освіти є впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечують подальше удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві [2].

Географії як жодному іншому предмету дуже потрібен вихід у світовий простір. Це дозволяють зробити комп’ютерні телекомунікації.

Головною якістю Інтернет є наявність чималої кількості інформації різними мовами, яку можна і потрібно використовувати в навчанні географії.  Для географів особливо важливий доступ до статистичних даних, які широко використовують в економічній і соціальній географії [1].

Також глобальна мережа Інтернет забезпечує доступ до навчальних і наукових центрів, що створює умови для організації спільних проектів учнів різних країн світу, обміну досвідом між учителями. Усього за кілька хвилин можна опинитися у потрібній точці земної кулі, обмінятися інформацією, отримати сучасні та різноманітні дані про природу, населення і господарство тієї чи іншої країни або регіону. За допомогою сучасних інформаційних технологій зараз реально отримувати різноманітний ілюстративний матеріал, наприклад, карти, картосхеми, схеми, діаграми, графіки, а також відеоінформацію [1].

Комп’ютерне навчання є ефективним під час вивчення усіх курсів шкільної географії. Адже воно дає змогу значно унаочнити програмний матеріал, краще зрозуміти та засвоїти абстрактні поняття, сформувати практичні вміння та навички.

Комп’ютер є одним з таких засобів, що має унікальні можливості, тому його використання в школі поступово переходить на всезагальний рівень.

Задачі використання комп’ютера під час навчання:

  • забезпечення зворотного зв’язку в процесі навчання;
  • забезпечення індивідуалізації навчання;
  • підвищення наочності навчального процесу;
  • пошук інформації із найрізноманітніших джерел;
  • моделювання процесів та явищ, що вивчаються;
  • організація колективної та групової роботи.

Уроки з використанням комп’ютера проводять разом із звичайними заняттями, щоб учні глибше зрозуміли тему уроку і творчо проявили себе. Комп’ютер значно розширив можливості пред’явлення навчальної інформації. Використання кольору, графіки, звуку, сучасних засобів відеотехніки дозволяє моделювати різні ситуації і середовища. Комп’ютер дозволяє підсилити мотивацію учня, сприяє підвищенню інтересу до навчання. Крім того, комп’ютер дозволяє повністю усунути одну з найважливіших причин негативного ставлення до навчання – неуспіх, обумовлений нерозумінням, значними прогалинами в знаннях. Працюючи на комп’ютері, учень отримує можливість вирішити задачу, досягти результату, спираючись на необхідну допомогу. Одним з джерел мотивації є цікавість. Можливості комп’ютера тут невичерпні, і дуже важливо, щоб ця цікавість не стала превалюючим чинником, щоб вона не заступала навчальні цілі [2].

Форми застосування комп’ютерних технологій:

  • презентації;
  • дослідження;
  • віртуальні екскурсії;
  • проектна діяльність;
  • тестування.

Використання комп’ютерної техніки робить урок привабливим і по-справжньому сучасним, відбувається індивідуалізація навчання, контроль і підбиття підсумків проходять об’єктивно і своєчасно. Таким чином, головна мета вчителя на уроці – створити сприятливі умови для активного розвитку пізнавальної діяльності, успіх якої значною мірою залежить від різноманітності пізнавального простору [2].

Практика свідчить, що кожен урок або етап навчання вимагає свого типу програмних засобів:

  • на уроках засвоєння навчального матеріалу можна використовувати демонстраційні програми, які дозволяють у доступній, яскравій наочній формі донести до учнів теоретичний матеріал;
  • на уроці закріплення вивченого матеріалу можна застосовувати програми-контролери, де учні закріплюють отримані знання і необхідні навички з даної теми;
  • на контрольному уроці, використовуючи комп’ютер, можемо досконало перевірити, наскільки учень засвоїв вивчений матеріал;
  • на уроках-практикумах учні удосконалюють свої вміння зіставляти карти, заповнювати таблиці, робити висновки, працювати із статистичними таблицями тощо [2].

Учитель, що опанував навички роботи в мережі Інтернет і використовує її можливості в освіти стає для учнів авторитетним керівником консультантом.  До нього звертаються не лише за посадою, але як до фахівця з телекомунікаційних мереж [1].

 Список використаних джерел

1. Стадник О.Г. Використання Інтернет-ресурсів у шкільній географічній освіті. // Географія. – 2014. – № 3-4. – с. 2-9.

2. Дєдова С.С. Використання комп’ютерної підтримки на уроках географії. // Географія. – 2012. – № 5. – с. 19-23.

One Reply to “Глущенко М.О. ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ГЕОГРАФІЇ”

  1. Сучасний урок географії набуває зовсім нового вигляду завдяки сучасним ком’ютерним технологіям, завдяки яким вчитель може не тільки унаочнити шкільний матеріал, а й створити ефект присутності в різних куточках Землі завдяки відео, 3-D мапам, тощо.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *