45 група природничого факультету
УДПУ імені Павла Тичини
У сучасному суспільстві з його розвиненою інформаційною культурою особливого значення набуває організація інформаційної освіти. Використання під час навчального процесу інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) забезпечує реалізацію таких принципів навчання, як науковість, наочність, доступність, активність і самостійність, що дозволяє інтенсифікувати освітній процес, прискорити передачу знань і досвіду, а також підвищити якість навчання й освіти. Комп’ютерні технології повинні поєднуватися з традиційними формами навчальних занять, так як у викладанні такого специфічного предмета, як хімія, не можна віднімати в учня можливість відчути розмаїття світу за допомогою органолептичних засобів.
Статус хімії, як непрофільної дисципліни, має наслідком низьку мотивацію її вивчення для більшості учнів. Тому використання ІКТ у процесі навчання дозволяє якісно донести до відома школярів складні поняття і домогтися вищого рівня наочності уроків, значно розширює можливості активізації діяльності школярів, а безперервний зворотній зв’язок оживляє навчальний процес, сприяє підвищенню його динамізму, що в кінцевому рахунку, веде до формування позитивного ставлення учнів до вивчення хімії.
У разі використання комп’ютерних технологій будь-який об’єкт може бути представлений не лише в строго визначеній, зафіксованій формі на площині, його можна переміщати в просторі і розглядати під різними кутами. Широке використання анімації, електронних таблиць з використанням комп’ютера робить навчання цікавішим, зрозумілішим і легким для запам’ятовування, значно розширює кругозір учнів і полегшує розуміння суті практичних та лабораторних робіт.
Робота з комп’ютером завжди приваблює, і тому важливо поєднати цей інтерес із значимою педагогічною ціллю. Наявність педагогічних програмних засобів надає достатній вибір для навчання дисциплін природничо-математичного циклу і вимагають продуманого, націленого і дозованого використання таких засобів у навчальному процесі, для того, щоб вони були не розважальним епізодом або демонстрацією данини сучасності, як це часто трапляється у практиці.
На етапі проведення уроків комп’ютер дозволяє: економити час при опитуванні; підвищувати емоційну, естетичну, наукову переконливість викладання; індивідуалізувати навчання; концентрувати увагу на найважливіших проблемах уроку. Також, використання віртуальних лабораторій на уроці хімії доцільно при розгляді вибухово і пожежонебезпечних процесів, реакцій які проходять за участю токсичних речовин, що несе безпосередню небезпеку для здоров’я учня.
Я погоджуюсь, що дійсно деякі лабораторні роботи можна провести лише з використанням комп’ютерних технологій, але дотримуюсь традиційних лабораторних робіт.