Дата зміни інформації:

Кравченя А.О. ПІДГОТОВКА CТАРШОКЛАСНИКІВ ДО ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

V курс,факультет педагогічної освіти

Кисельова О.Б., канд.пед.наук, доцент кафедри інформатики

Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

 Харків

На сучасному етапі розвитку суспільства, що характеризується змінами в усіх його сферах і соціальних інститутах, особливо гострими постають питання якісного навчання підростаючого покоління. Виникає потреба в особистості нового типу, що прагне до саморозвитку та самовдосконалення, уміє самостійно здобувати інформацію, розширюючи власний світогляд. У світлі вимог сучасного інформаційного суспільства українська освіта потребує інновацій, що якісно змінюють зміст, структуру, форми, методи, засоби, технології навчання і виховання. Про це наголошується у Державній цільовій соціальній програмі «Школа майбутнього», одним із пріоритетних напрямів якої є її модернізація шляхом впровадження дистанційного навчання [1].

Основу для визначення сутності та різноманітних аспектів теорії та практики дистанційного навчання, розробки та застосування його засобів на основі Інтернет-технологій закладено в працях як закордонних (Х. Беккер, Дж. Хассон та інші), російських (О. Андреєв, С. Дєєва, М. Моїсєєва, Є. Полат, В. Солдаткін, А. Хуторський та інші), так і українських (В. Биков, В. Кухаренко, В. Олійник, П. Підкасистий, Б. Шуневич та інші) дослідників. Дистанційне навчання виступає як ефективне доповнення традиційних форм освіти, як засіб часткового вирішення її нагальних проблем. Звідси випливає актуальність даної роботи, мета якої полягає у висвітленні теоретичних та практичних аспектів підготовки учнів до дистанційного навчання.

В основі дистанційної освіти закладені як принципи традиційних форм навчання, так і нові, які полягають у використанні інтернет-технологій для доступу до навчальних матеріалів, інтерактивної взаємодії між студентами тощо. Крім того, підтримка здійснюється за рахунок систем дистанційного навчання, зокрема Moodle [3].

Готовність до дистанційного навчання детермінують як стійке прагнення та сформоване вміння самостійно, активно розширювати та поглиблювати набуті знання шляхом дистанційного навчання [2]. З метою формування у старшокласників внутрішнього стану, що дозволяє успішно здійснювати дистанційне навчання, зокрема в системі Moodle, нами розроблено комплекс практичних завдань, які характеризуються різноманітністю, послідовністю, наростаючим рівнем складності, а також інтерактивністю. Вони дозволяють сформувати уявлення про основні його елементи, які слід розвивати для підвищення якості освітнього процесу. Крім того, проводилась робота щодо підвищення рівня їх дієвих мотивів щодо неперервної освіти з допомогою сучасних освітніх технологій, організаційних здібностей тощо.

Отже, у сучасних умовах вагомість дистанційного навчання невпинно зростає, тому пошук шляхів вирішення проблеми підготовки учнів до зазначеної діяльності є реальною необхідністю, що становить наші подальші розробки у даному напрямі.

Список використаної літератури

  1. Державна цільова соціальна програма «Школа майбутнього» на 2007-2010 роки [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua/cgibin/laws/main.cgi?nreg=10712007%EF&check=4/UMfPEGznhhdTQ.Ziow0IZkHI4cQs80msh8Ie6
  2. Кисельова О.Б. Готовність учнів до дистанційного навчання як педагогічна проблема / О.Б. Кисельова, А.О. Кравченя, Н.А. Хміль // Дистанційна освіта України – 2013. Інформаційне освітнє середовище у системі дистанційного навчання в закладах освіти: інноваційні та психолого-педагогічні аспекти : [зб. наук. праць]. – Харків : ХНАДУ, 2013. – С.86-90.
  3. Полат Е. Теория и практика дистанционного обучения / Е. Полат: М. : Академия, 2004. – 416 с.

4 Replies to “Кравченя А.О. ПІДГОТОВКА CТАРШОКЛАСНИКІВ ДО ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ”

  1. marina_rud says:

    Мені здається,що справді, підготовка старшокласників до дистанційного навчання,це є актуальною темою. Старшокласники, мають змогу за допомогою інтернет-ресурсів , доступ до навчального матеріалу. Що є дуже ефективною допомогою в навчанні старшокласнику,студенту та учневі. Він не витрачає час на пошук інформації , а використовує його на вивчення поданого матеріалу.

  2. Я вважаю,що старшокласники готові до дистанційного навчання. Сьогодні вони мають змогу викоистовувати інтернет-ресурси не лише для “розваг”, але й для навчання. Також дистанційне навчання дає змогу отримувати, вивчити навчальний матеріал за необхідності.

  3. На мою думку, використання дистанційного навчання є досить важливим питанням, адже це значно полегшує роботу як учнів, так і викладачів. Системи дистанційного навчання значно полегшують процес самого навчання, пошук та засвоєння інформації.

  4. nasten_ka96 says:

    Дистанційне навчання і справді важливе у роботі ВНЗ, адже цей вид роботи допомогає контролювати і забезпечувати студентів необхідною інформацією для навчання, самопідготовки. Для викладачів дистанційне навчання також корисне, адже дозволяє регулювання і перевірку завдань, виставлення оцінок за допомогою комп’ютера.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *