Дата зміни інформації:

Соловей І.А. ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ В РОБОТІ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА

ІІ курс, факультет соціально-психологічної освіти

Жмуд О.В., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Проблема формування інформаційної культури фахівців, визначення її змісту та складових широко розглядається у працях багатьох учених. Проте ці питання досліджуються науковцями в загальнотеоретичному плані, без урахування вимог конкретної професійної діяльності майбутнього фахівця. Впровадження нових інформаційних технологій під час формування єдиного інформаційного простору соціальної сфери, організації й розвитку мережі територіальних соціальних служб, швидкого формування загонів професійних соціальних працівників стає більш реальною й відчутною можливість здійснення соціального обслуговування населення.

Інформаційна культура – це не тільки уміння працювати з прикладним програмним забезпеченням, а, перш за все, глибоке проникнення в суть процесів обробки інформації. Вона має на увазі наявність умінь: легко і швидко вирішувати найрізноманітніші задачі на комп’ютері, подібно тому, як істинно грамотна людина може вільно читати і писати; знаходити інформацію в різних джерелах; користуватися автоматизованими системами пошуку, зберігання і обробки інформації; упорядковувати, систематизувати, структурувати дані і знання; встановлювати асоціативні зв’язки між інформаційними повідомленнями; використовувати для аналізу процесів і явищ, що вивчаються бази знань, системи штучного інтелекту і інші інформаційні технології; інтерпретувати і аналізувати одержані результати тощо.

Крім того, фахівець (соціальний педагог) повинен: знати принципи й технології організації інформаційних потоків у керуванні соціальною сферою, технології створення й використання інтегрованих інформаційних систем для рішення завдань соціальної сфери, способи автоматизованої обробки, зберігання й поширення соціальної інформації на основі сучасних комп’ютерно-телекомунікаційних технологій, способи організації локальних і розподілених комп’ютерних мереж, структуру корпоративних мереж. Уміти використовувати в практичній діяльності новітні інформаційні технології при формуванні соціальної політики, прогнозуванні соціальних процесів, у керуванні сферами праці, зайнятості, соціального захисту населення. Працювати з базами й банками соціальних даних, використовувати мережні технології в соціальній сфері. Працювати в мережі Інтернет і використовувати програмно-інструментальні засоби для аналізу й обробки інформації в соціальній сфері. Володіти навичками використання інформаційних технологій для розробки стратегії й пріоритетних напрямків соціальної політики, довгострокових прогнозів соціальних процесів. Бути компетентним при підготовці управлінських рішень на основі сучасних комп’ютерних технологій, формування й використання інформаційних баз і банків соціальних даних, мережних технологій для надання оперативної допомоги громадянам при розв’язанні соціальних проблем. Застосовувати інформаційні технологій під час проведення моніторингу соціальної сфери регіону, а також автоматизовані системи підтримки регіональних програм соціального захисту населення.

 Список використаних джерел:

  1. Курін, О.Ю. Застосування інформаційних технологій в соціальній роботі: Учеб. Посібник / А.Ю. Курін; Федеральне агентство з освіти, Тамбо. Держ. Ун-т ім. Г.Р. Державіна. Тамбов: Вид-во ТГУ ім. Г.Р. Державіна, 2006.81 с.

One Reply to “Соловей І.А. ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ В РОБОТІ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА”

  1. Я вважаю, що інформаційна культура посідає вагоме місце у житті кожного соціольного працівника. Це допомагає при роботі в мережі Інтернет, при різних розробках статтей, напрямків, бути компетентним при підготовці різних рішень.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *