Дата зміни інформації:

Хлівнушко С.М. НЕТРАДИЦІЙНІ УРОКИ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ УЧНІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

V курс, фізико-математичний факультет

Ткачук Г.В., канд.пед.наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

В останні роки нетрадиційний урок як одна з ефективних форм активного навчання, що відрізняється особливою наочністю і динамічністю, знаходить все більш широке застосування в освіті [1, с. 22].

На даний момент в навчально-виховному процесі використовують різні педагогічні технології, а саме проведення уроків у нетрадиційних формах, які дозволяють учням навчитися приймати рішення в різних умовах і нестандартних ситуаціях, набути навичок прийняття рішень в умовах невизначеності (моделювання ситуації), освоїти складні фундаментальні поняття.

Впровадження в структуру уроку з інформатики системи пізнавальних і цікавих завдань, питань, елементів проблемності, незвичайний виклад нового матеріалу тощо, значно урізноманітнюють складний процес навчання та виховання, сприяють розвитку творчого потенціалу учнів і підвищують рівень знань учнів.

Психологічну суть творчого потенціалу особистості доречно розглядати через такі його основні складові: творчі здібності, креативність, творча активність. Здійснюючи будь-яку діяльність особистість проявляє свої творчі здібності та креативність, , тобто творчий потенціал особистості розкривається саме через творчу активність. Основою такої активності особистості є нерозв’язане творче завдання, проблемна ситуація, а джерелом – внутрішнє прагнення особистості до творчого самовдосконалення та розкриття власного потенціалу [3, с. 34].

Дослідивши психологічну суть творчого потенціалу учнів на уроках інформатики, ми зробили висновок про тісний взаємозв’язок між його складовими, їх показниками. Нами було розроблено методику проведення нетрадиційних уроків як засобу розвитку творчого потенціалу учнів на уроках інформатики, яка ґрунтується на розроблених планах-конспектах нетрадиційних уроків, є доцільною при визначенні рівнів розвитку творчого потенціалу особистості. Ефективність використання розробленої нами методики проведення нетрадиційних уроків з інформатики дає змогу отримати позитивні результати для засвоєння учнями знань, активізації навчально-пізнавальної діяльності та підвищення інтересу до предмета інформатики в цілому.

Проведення нетрадиційних уроків з інформатики, або впровадження в структуру уроку системи пізнавальних і цікавих завдань, питань, елементів проблемності, незвичайний виклад нового матеріалу тощо, значно урізноманітнюють складний процес навчання та виховання, сприяють розвитку творчого потенціалу учнів і підвищують рівень знань учнів [2, с. 34].

Отже, нетрадиційні уроки з інформатики сприяють формуванню практичних умінь і навичок самоосвіти особистості, що є важливим внеском у формуванні продуктивного мислення, пізнавальної активності, розвитку вольових якостей особистості, пам’яті, розвивають здатність висловлювати свої думки. Розвиваються такі якості особистості, як відповідальність, акуратність, уважність, дисциплінованість та спостережливість. Всі перераховані вище якості мають важливе значення в успішному формуванні майбутнього фахівця-професіонала, у розвитку його професійної самостійності.

Список використаних джерел

  1. Глинський Я.М. , Ряжська В.А. Яким ми бачимо предмет шкільної інформатики. – Національний університет „Львівська політехніка”, 2002 р. – 154 с.
  2. Карпушина И. Нетрадиционная форма урока: замысел, организация, анализ // Информатика в школе. – 1998. – №9.-С.12-13
  3. Костенко Н.А Розвиток творчого потенціалу учнів через упровадження інформаційних технологій // Науково-методичний журнал «Інформатика в школі», № 1 січень 2009 р. – С.34-37.

4 Replies to “Хлівнушко С.М. НЕТРАДИЦІЙНІ УРОКИ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ УЧНІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ”

  1. Нетрадиційні уроки дійсно допомагають розвивати творчий потенціал учнів на уроках інформатики. Ця тема є цікавим предметом дослідження.

  2. Чичкало Анастасія says:

    Вище зазначена проблема є досить актуальною у сьогоденні. Я цілком погоджуюсь із тим що нетрадиційні уроки з інформатики сприяють формуванню практичних умінь і навичок самоосвіти особистості. А у 21 столітті самоосвіта та саморозвиток є ключовими поняттями у навчальному процесі, особливо на уроках технічних наук, зокрема інформатики. Адже інформатика є цілком розгалуженою наукою, і досить складною для вивчення. Тому підбір нетрадиційних форм та нестандартних ситуацій тільки допомагають гармонійно розвивати особистість.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *