ІІ курс, фізико-математичний факультет
Стеценко Н.М., канд. Пед. наук, доцент
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
Значущість ІКТ при вивченні фізики полягає в тому, що сучасні досягнення науки та техніки вимагають їх використання на уроках та в позаурочній навчально-пізнавальній діяльності учнів.
Використання ІКТ на уроках з фізики дає можливість: по новому подивитись на фізичні явища та процеси; зацікавити та мотивувати учнів; розвивати творчі здібності учня і вчителя; зменшити затрати на матеріальну базу школи, змоделювати процес або зображення тих явищ, які в звичайній шкільній лабораторії з фізики побачити неможливо або немає можливості: відсутнє або застаріле обладнання, непризначене місце для проведення і т.д.
Для прикладу можна привести використання ІКТ для моделювання броунівського руху під час вивчення теми «Броунівський рух», що передбачає наявність мікроскопу із збільшенням в 500-600 разів (якого, зазвичай, немає в школі). ІКТ дають можливість змоделювати фізичне явище або процес за допомогою ряду програм для виконання даної функції, зокрема, розгледіти невпорядкований, хаотичний рух дрібних частинок в розчинах або рух тіла, кинутого під кутом до горизонту; за допомогою середовища MS EXCEL встановити залежність координат тіла від часу, тощо.
Використання комп’ютерних технологій у навчальному процесі сприяє активізації діяльності учнів та розвиває творчі здібності.
При вмілому використанні комп’ютерних технологій у поєднанні з традиційними методами викладання фізики, такі новації дадуть позитивний результат.
Так, це дійсно позитивно вплинуло б на рівень підготовки учнів, але щоб добитись такого результату, потрібно всі навчальні заклади забезпечити комп’ютерними технологіями та вчителями, які розумілися б на цьому. На Вашу думку, чи дійсно можливо запезпечити всі навчальні заклади комп’ютерними технологіями та вчителями?