4 курс, фізико–математичний факультет
Науковий керівник: Стеценко Надія Миколаївна
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Курс фізики середньої школи включає розділи, вивчення і розуміння яких вимагає образного мислення, уміння порівнювати, аналізувати, виділяти з почутого головне, наприклад, розділи: «Оптика», «Молекулярна» та «Ядерна фізика» та деякі розділи «Електродинаміки» тощо.
Фізика – наука експериментальна, тому під час її вивчення необхідно використовувати досліди. Разом з тим, при вивченні фізики багато явищ не можуть бути продемонстровані учителем у шкільній лабораторії: процеси, що швидко протікають, явища мікро- та макросвіту або досліди із приладами, яких у кабінеті немає. В результаті учням важко сприймати матеріал, який вони вивчають, інколи не в змозі уявити потрібні процеси чи явища. У таких ситуаціях на допомогу учневі та учителю приходять сучасні технічні засоби навчання й, у першу чергу, це комп’ютер.
Виділяють такі основні напрями застосування комп’ютерної техніки на уроках фізики:
– підготовка друкованої наочності (самостійні роботи, контрольні, дидактичні картки для самостійної роботи);
– мультимедійний супровід, який використовується при поясненні нового матеріалу (презентації, аудіо -, відеозаписи фрагментів уроків, навчальні відеоролики);
– інтерактивне навчання в індивідуальному режимі (учні самостійно можуть опрацювати, повторити матеріал, який розглядався на уроці);
– проведення віртуальних лабораторних робіт;
– обробка учнями даних, які вони отримали після виконання лабораторної, самостійної роботи (побудова таблиць, графіків та створення звітів виконання лабораторних робіт);
– контроль рівня знань за допомогою виконання тестових завдань за допомогою комп’ютерних технологій. [2]
Комп’ютер з мультимедіа в руках учителя стає ефективним технічним засобом навчання, оскільки дозволяє вивести сучасний урок на новий рівень; впроваджувати в навчальний процес інформаційні технології; розширювати можливості ілюстративного супроводу на уроці; використовувати різні види діяльності та форми навчання в межах одного уроку; полегшувати та вдосконалювати розробку творчих робіт; ефективно організовувати перевірку знань учнів.
Література:
- Пінчук О.П. Інтерактивні комп’ютерні моделі на уроках фізики основної школи. / О.П. Пінчук // Фізика в школах України. – 2010. – №6, с. 7.
- Соловйова О.Ю. Використання комп’ютерних технологій у курсі фізики. / О.Ю. Соловйова // Фізика в школах України. – 2009. – №3, с. 20.