Дата зміни інформації:

Краєва М.В. ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ

VI курс, факультет соціальної та психологічної освіти

Стеценко Н.М., канд. пед. наук,доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Освіта на сучасному етапі вступила в еру інформатизації. Відповідно, постала потреба не тільки активного впровадження інформаційних технологій, але й ефективної їх інтеграції з іншими навчальним галузями.

Дидактичні проблеми і перспективи використання інформаційних технологій у навчанні досліджувала І. В. Роберт, психологічні основи комп’ютерного навчання визначив Ю. І. Машбіц, систему підготовки педагога до використання інформаційної технології в навчальному процесі запропонував і обґрунтував М. І. Жалдак.

Завдання сучасного вчителя – будувати кожен урок так, щоб у всіх учнів був стійкий інтерес, спостерігалась навчальна активність і бажання творити, пізнавати, експериментувати, формулювати й перевіряти гіпотези. Поряд із традиційними методами обов’язково треба використовувати інноваційні, що можуть активізувати енергію учнів. Важливу роль відіграє «дозування» традиційних та інноваційних елементів.

Національна освіта в Україні потребує пошуків нових шляхів, нових підходів до викладання основ наук у загальноосвітній школі, а української мови та літератури особливо, тому це є важливим фактором формування національної свідомості та мовної особистості [2, с. 11].

Одним із таких нових підходів є використання інформаційно-комп’ютерних технологій на уроках української мови та літератури. Комп’ютерні інформаційні технології навчання – це процес підготовки і передачі інформації, засобом здійснення якого є комп’ютер [1, с. 9]. Щоб учні активно, з цікавістю і захопленням працювали на уроці, бачили результати своєї праці і могли їх оцінити, дуже важливим компонентом є організація процесу навчання.

Допомогти вчителю налагодити навчальний процес на сучасному рівні може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних комп’ютерних технологій. Використання комп’ютера на уроці дозволяє зробити процес навчання індивідуальним, мобільним, цікавим. Працюючи з комп’ютером учитель краще оцінить здібності і знання дитини.

Окрім того, впровадження нових форм дидактичної взаємодії словесника і учнів, що передбачає залучення сучасної техніки, є конструктивним шляхом розв’язання такого стратегічного завдання, як виховання творчого читача.

Досягнення у сфері комп’ютерних технологій та комунікацій, масова комп’ютеризація та розвиток ефективних інформаційних технологій призвели до якісної зміни інформаційної складової розвитку сфер виробництва, науки, соціального життя. Інформація, тісно пов’язана з управлінням та організацією, перетворилася на глобальний ресурс людства, збільшуючи таким чином його потенційні можливості в усіх сферах життєдіяльності.

Отже, нині комп’ютерні технології набули широкого використання у педагогічній діяльності. Застосування новітніх інформаційних технологій в навчальному процесі зумовлене з одного боку необхідністю підготувати учня до його майбутньої професійної діяльності, а з іншого – необхідністю більш ефективної передачі знань, що має на меті підвищення рівня якості інформаційної компетентності та компетенції майбутнього працівника.

Список використаних джерел

  1. Букач А. Інформаційні та комунікаційні технології в освітній системі міста / А. Букач // Школа. – 2007. – № 12. С. 8 – 16.
  2. Пархомець І.Ю. Нові інформаційні технології навчання / І.Ю.Пархомець // Управління школою. – 2007. – № 29. – С. 10 – 15.

One Reply to “Краєва М.В. ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ”

  1. Досить непогана стаття і особливо актуальна в сьогоденні. На мою думку, в наш час без ІКТ взагалі неможливо. І викристовують їх не тільки на уроках мови і літератури, а й на інших предметах.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *