Дата зміни інформації:

Левківська О.А. КОНТРОЛЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА ДОПОМОГОЮ ТЕСТОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

4 курс, фізико-математичний факультет

Науковий керівник : Стеценко Надія Миколаївна

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

 Сучасні інформаційні технології активно використовуються у навчальному процесі і є одним із засобів здійснення об’єктивного контролю за якістю освіти й ефективного управління нею. Успішне впровадження ІКТ в практику освіти вимагає активної участі широкого кола педагогів. Важливого значення набуває вдосконалення механізму контролю навчальних досягнень учнів за допомогою технологій комп’ютерного тестування.

Проблемі педагогічного тестування присвячені праці видатних вітчизняних та зарубіжних дослідників в області тестування В.А.Аванесова, В.П.Безпалька, О.М.Майорова та ін. У зв’язку із впровадженням у навчальний процес інформаційних технологій приділяється особлива увага автоматизованому контролю знань учнів. Ефективним засобом контролю навчальних досягнень учнів є тестування. Впровадження і використання ІКТ є цілком виправданим, оскільки традиційна система  знаходиться в критичному стані, що є однією з проблем, на яку в даний час звертають увагу більшість дослідників.

З розвитком інформаційних технологій у навчальному процесі набули поширення автоматизовані системи контролю знань. Як приклад такої системи можна представити WЕВ – клас (середовище ХПІ), у якому студенти вивчають навчальний матеріал за допомогою комп’ютерів під’єднаних до інтернет мережі, отримують інформацію, а викладач може контролювати процес засвоєння нових знань і здійснювати зворотній зв’язок. Така система спрощує управління навчання для великої кількості студентів і дає можливість значно підвищити ефективність процесу навчання [3].

Комп’ютерне тестування, яке в зарубіжній літературі отримало назву omputer-based testing (СВТ), відрізняється від бланкового тим, що тест надається не у паперовому буклеті, а в базі даних комп’ютера. Тестові завдання відображаються на дисплеї, а відповіді вводяться екзаменованим безпосередньо з клавіатури комп’ютера для подальшого їх опрацювання на комп’ютері. Отже, для комп’ютерного тестування характерна автоматизація всього процесу вимірювання[1, c.24].

Метод комп’ютерного тестування має як певні переваги, так і певні недоліки порівняно з бланковим. Основна перевага – отримання результату тестування одразу після його закінчення. Основним недоліком є необхідність мати мінімальні навички роботи з комп’ютером та в інтерфейсному середовищі тестової програми.

Під час сертифікаційних і ліцензійних тестувань дорослих тестові організації усе частіше використовують комп’ютерне тестування. Водночас вступні тестування абітурієнтів у країнах, де такі тестування здійснюються, відбуваються у формі бланкових [2,с.70].

На даний час використання інформаційних технологій дало змогу створювати і використовувати більш якісні та ефективні методи для контролю навчально-пізнавальної діяльності як учнів, так і студентів. Усім педагогам,  які зацікавлені в підвищенні якості освіти, використання тестового контролю слугуватиме запорукою успіху в перевірці навчальних досягнень своїх вихованців з різних навчальних предметів.

Список використаних джерел:  

  1. Гуревич Р.С., Кадемія М.Ю. Інформаційно-телекомунікаційні технології в навчальному процесі та наукових дослідженнях: навчальний посібник для студентів педагогічних ВНЗ і слухачів інститутів післядипломної педагогічної освіти. – Вінниця: «Планер», 2005 – 366 с.
  2. Кухар Л.О., Сергієнко/ В.П. Конструювання тестів. Курс лекцій: навч. посіб. – Луцьк, 2010. – 182 с.
  3. Устемиров К., Шаметов Н.Р., Васильєв И.Б. Професиональная педагогіка. / Под ред. К.Устемирова. – Алматы, 2005. – 432с.

3 Replies to “Левківська О.А. КОНТРОЛЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА ДОПОМОГОЮ ТЕСТОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *