Дата зміни інформації:

Луценко Н.І. ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНІ-КОМУНІКАЦІЙНИX ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ

ІV курс, фізико-математичний факультет

Білятинська І.М., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Швидкий розвиток та проникнення інформаційно-комунікаційних технологій в усі сфери життя стали причиною відповідних змін в освіті. Впровадження нових засобів навчання визначається загальним розвитком техніки. Поява потужних обчислювальних машин, інтерактивних дощок, мультимедійних проекторів, сучасних засобів відтворення цифрових носіїв, розвиток глобальної мережі Інтернет та використання її в навчальних закладах сприяли прискореному наповненню освітніх Інтернет-ресурсів, актуалізували весь арсенал засобів навчання.

Розвиток мультимедійних продуктів, їх використання під час викладу навчального матеріалу привели до необхідності розвитку технологій, що сприяють підвищенню якості підготовки фахівців, які відповідають власним вимогам ринку праці [3, с. 53].

На даний час у процесі проведення занять значна увага зосереджується на виборі індивідуальних прийомів, форм та засобів подачі навчального матеріалу. Особлива увага приділяється засобам навчання, інтерактивним методикам. Однак, як показує практика, готовність викладачів до здійснення інтерактивного навчання є не дуже високою. Серед причин такої ситуації можливо виділити наявність фактору психологічної неготовності,  слабке технічне забезпечення інтерактивними засобами навчання, а, також, технічну необізнаність.

Інтерактивні засоби навчання – це засоби організації активної взаємодії студентів та викладачів у процесі навчання з метою досягнення певних дидактичних результатів [1].

На сьогодні значна увага приділяється методам та засобам інтерактивного навчання із застосуванням комп’ютерних програм, які реалізують діяльнісний підхід до навчання. Засобами реалізації такого підходу служать комплекси програмно-апаратних засобів (комп’ютер, Веб-камера, мультимедійний проектор, сенсорна дошка, графічний планшет та інше), за допомогою яких здійснюється навчально-пізнавальна діяльність студентів у вищому навчальному закладі.

Організація навчання, в якому використовуються інтерактивні дошки та ІКТ, дозволяє якісно готувати фахівців у вищих навчальних закладах [2, с. 231].

Отже, інформаційні технології, комп’ютери  та інтерактивні дошки – це зручні інструменти, які при розумному використанні, здатні привнести в навчальний процес елементи новизни, полегшити для викладача процес підготовки до занять та підвищити інтерес студентів до нових знань. За умови систематичного використання мультимедійних програм у процесі навчання в поєднанні з традиційними засобами та педагогічними інноваціями значно підвищується ефективність процесу здобування знань студентів з різнорівневою підготовкою.

Список використаних джерел:

  1. Дослідження комплексного застосування інтерактивних засобів навчання : [Електронний ресурс]. Режим доступу: httр://іvо.knеu.еdu.uа/uа/dоsl_glоt/рrоjесts_sglоt/рrоj_sоіt/іntеrаktіv/;
  2. Гейко І. Використання інтерактивних форм і методів навчання. З досвіду роботи / І. Гейко //Тема. – 2004. — № 3/4. – С. 229-232;
  3. Комар О. Навчання школярів за інтерактивними методами / О. Комар //Рідна школа. – 2006. — № 5. — С. 57-60;

One Reply to “Луценко Н.І. ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНІ-КОМУНІКАЦІЙНИX ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ”

  1. На сьогоднішній день більшість учнів майже весь вільний час проводять за комп’ютерами, тому використання інформаційних технологій на уроках підвищить навчально-пізнавальний інтерес у студентів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *