Дата зміни інформації:

Олейнікова А.В. ВИКОРИСТАННЯ РОЛЬОВИХ ІГОР ПРИ ВИВЧЕННІ ІНФОРМАТИКИ

IV курс, фізико-математичний факультет

Троян С.О.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Зміст курсу інформатики дає змогу вчителю не тільки інформувати і опитувати учнів, а й організовувати їх діяльність в атмосфері вільного обміну думками і поглядами.

Учитель застосовує більше активізуючих методів навчання замість переказування абстрактної, «готової» інформації. Форми роботи мають захоплювати учнів, пробуджувати в них інтерес і мотивацію, навчати самостійному мисленню та діям. Ефективність і сила впливу на емоції і свідомість учнів значною мірою залежать від умінь і стилю роботи конкретного вчителя [1].

Рольова гра – це одна з форм організації навчання ситуації, використовуваної в навчальних цілях.

Рольові ігри дозволяють учням зіграти роль у проблемній ситуації. Це дає їм можливість подивитись на проблему зсередини. Вони також полегшують участь у дискусії, коли учні соромляться відкрито виражати свою думку про ситуацію, але їм важливо обговорити її. Рольова гра може бути формальною і ретельно плануватися заздалегідь, а може бути неформальною і спонтанною. При застосуванні формального підходу учні знайомляться з темою чи проблемою, а потім їх просять розіграти ситуацію чи вирішити проблему з погляду призначеної ролі. Учні починають з письмового сценарію, а потім виконують ролі і доходять до власного логічного завершення. Для неформальних чи спонтанних рольових ігор учнів просять відреагувати на запитання без підготовки з погляду визначеної ролі. У такій рольовій грі можуть брати участь два учні, які виконують «протилежні» ролі. Після їхнього короткого діалогу на запитання відповідає вся група [2].

Рольову гру можна віднести до навчальних ігор, оскільки вона значною мірою визначає вибір засобів, сприяє розвитку навичок і вмінь, дозволяє моделювати спілкування учнів і різних ситуаціях іншими словами. Рольова гра являє собою вправу для оволодіння навичками і вміннями в умовах міжособистісного спілкування. у цьому плані рольова гра забезпечує навчальну функцію [1].

Важко переоцінити виховне значення рольової гри, її всебічний вплив на підлітка. гра допомагає згуртувати дитячий колектив. В активну діяльність втягуються сором’язливі і боязкі, і це сприяє самоствердженню кожного в колективі. У рольових іграх виховується свідома дисципліна, працьовитість, взаємодопомога, активність підлітка, готовність включатися в різні види діяльності, самостійність, уміння відстояти свою точку зору, проявити ініціативу, знайти оптимальне рішення в певних умовах [1].

Отже, рольова гра має освітнє значення. Учні, хоча у елементарній формі, знайомляться з технологією театру. Заохочується всяка вигадка, оскільки у навчальних умовах можливості у такому випадку обмежені, а винахідливості відкриваються великі простори. Саме ж перевтілення сприяє розширенню психологічного діапазону, розумінню іншим людям.

 Список використаних джерел:

  1. Використання рольових ігор при навчання інформатики : [Електронний ресурс]. – http://bukvar.su/pedagogika/105053-Ispol-zovanie-rolevyh-igr-pri-obuchenii-informatike
  2. Використання активних форм на уроках інформатики : [Електронний ресурс]. – http://metodportal.net/node/12545-vykorystannya_aktyvnyh_form_na_urokah_informatyky

One Reply to “Олейнікова А.В. ВИКОРИСТАННЯ РОЛЬОВИХ ІГОР ПРИ ВИВЧЕННІ ІНФОРМАТИКИ”

  1. Наталія Луценко says:

    На мою думку, використання рольових ігор потрібно використовувати в навчальному процесі, оскільки ігри дозволяють учням зіграти роль у проблемній ситуації. Рольові ігри полегшують участь у дискусії, коли учні соромляться відкрито виражати свою думку про ситуацію, але їм важливо обговорити її.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *