Дата зміни інформації:

Прищ М. ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИКЛАДАННІ МАТЕМАТИКИ В ОСНОВНІЙ ШКОЛІ

IV курс фізико-математичний факультет

викладач кафедри інформатики та ІКТ Жмуд О.В.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

 В наш час комп’ютер став невід’ємним атрибутом багатьох робочих місць. Комп’ютерні технології широко використовуються як у традиційних галузях виробництва, так і в нових, без яких неможливо уявити свою роботу.

Широке застосування інформаційних технологій в навчальний процес, що базуються на комп’ютерній підтримці навчально-пізнавальної діяльності, відкриває перспективи щодо покращення навчального процесу, відповідно до, нахилів та здібностей учнів, збільшення продуктивності навчального процесу й навчально-пізнавальної діяльності, посилення спілкування учнів і вчителя та учнів між собою, і покращення самостійної навчальної діяльності дослідницького характеру, розкриття творчого потенціалу учнів і вчителів з урахуванням їхніх можливостей та вподобань.

Нові інформаційні технології навчання надають потужні засоби отримання, опрацювання, зберігання, передавання  різноманітної інформації. Розкривають широкі можливості щодо істотного зменшення навчального навантаження, надання навчально-пізнавальній діяльності творчого, дослідницького спрямування, яка природно приваблює учня , результати якої приносять учню задоволення, стимулюють бажання працювати, набувати нових знань.

Які ж особливості комп’ютеризованого уроку. Особливо потрібно виділити наступне: крім звичайної мети уроку, урок з комп’ютерною підтримкою має технологічну мету: навчання новому методу навчальної діяльності, використанню конкретної навчальної комп’ютерної програми. Головною особливістю такого уроку є те, що перевизначаються потоки інформації на уроці – діалог викладача з учнем відбувається через комп’ютер, який виступає в ролі третього компонента навчання, індивідуального для кожного учня.

Можна виділити три основні задачі, які необхідно розв’язати для успішного проведення комп’ютеризованого уроку: дидактичну, методичну таорганізаційну. Під дидактичним забезпеченням розуміють навчальні матеріали уроку, конкретна навчальна програма та апаратура. Методична задача – визначення методів використання комп’ютерів при викладанні теми, аналіз результатів уроку і постановка наступної навчальної мети. Організаційна задача, яка легко вирішується  під час традиційного уроку, стає головною. Вона полягає в тому, щоб виробити і закріпити в учнів навички роботи з навчальною програмою, організувати роботу, уникаючи перевантаження учнів та нераціонального використання часу.

Залучення комп’ютера до навчально-виховного процесу – це залучення не тільки техніки, а й того зовнішнього інтелекту, який презентовано через технологію та програмне забезпечення. Таким чином, застосування комп’ютера в навчально-виховному процесі за умови правильного визначення його місця дає підстави сподіватися на певні зрушення, поворот дидактичного простору обличчям до майбутнього, яке проектується сьогодні.

Метою кожного вчителя є заохочення учнів до цікавого вивчення математики, а саме геометрії, так як відомо, що більшість дітей не розуміють геометрію чи просто нема бажання її розуміти, або не дуже розвинене абстрактне та логічне мислення. Тому загальну підготовку учнів  почали здійснювати у тісному зв’язку з обчислювальною технікою, закріплюючи знання з інформатики з використанням програмного забезпечення окремих тем.Перші кроки показали, що комп’ютерна підтримка вивчення геометрії захоплює учнів, полегшує осмислення визначень, дає наглядне уявлення про основні поняття геометрії, сприяє розвитку образного мислення, спонукає учнів до дослідницької діяльності.

 Отже, використовуючи комп’ютер на уроках математики, слід пам’ятати, що комп’ютер лише засіб, який допомагає в навчанні, що він не повинен звільнити учня від роздумів. Комп’ютер повинен звільнити учня тільки від механічної знайомої роботи і звільнити час для роздумів та творчого пошуку.

Список використаних джерел:

  1. Збірник текстів з курсу “Педагогіка”. У 3 ч. Ч. 1. Дидактика : навч.-метод. посіб. / за заг. ред. Л. Ковальчук. – Львів : ВЦ ЛНУ ім. І. Франка, 2007. – 120 с. – ISBN 978-966-613-552-3.
  2. Тимошенко З. І. Болонський процес в дії : словник-довідник основ. термінів і понять з орг. навч. процесу у вищ. навч. закл. / З. І. Тимошенко, О. І. Тимошенко. – К. : Європ. ун-т, 2007. – 219 с.
  3. Вербицький А.А. Формування пізнавальної та професійної мотивації. – М.: Освіта, 1986. – 364 с.
  4. Колеченко І.В. Енциклопедія педагогічних технологій; посібник для викладачів. – СПб.:КАРО, 2005. – 368 с.
  5. Никишина І.В. Інноваційна діяльність сучасного педагога: методичний посібник. – Вчитель, 2007. – 91 с.
  6. Пічуріна А.Ф. Виховання учнів на уроках математики. –  М.: Освіта, 1987. – 390 с.
  7. Погорєлов О.В. Геометрія, 10 – 11. – Київ: Освіта, 1995. – 141 с.
  8. Ісаєвич Я. Українське книгознавство: етапи розвитку / Ярослав Ісаєвич // Вісник Львівського університету. Серія : книгознавство, бібліотекознавство, інформаційні технології. – Львів : ЛНУ ім. І. Франка, 2006. – Вип. 1. – С. 7–19. – ISSN 0201-758X. – ISSN 0460-0509.
  9. Жалдак М. І., Вітюк О. В. Комп’ютер на уроках геометрії: Посіб. для вчителів. – К.: Дініт, 2002. – 170 с.
  10. Український орфографічний словник : близько 170 000 слів / за ред. В. М. Русанівського ; [уклали : В. В. Чумак, І. В. Шевченко, Л. Л. Шевченко, Г. М. Ярун] ; НАН України ; Укр. мовно-інформ. фонд ; Ін-т мовознав. ім. О. О. Потебні. – Вид. 6-те, переробл. і допов. – К. : Довіра, 2006. – 960 с. – (Словники України). – ISBN 966-507-206-4.
  11. Вища математика : навч. посіб. для студ. ВНЗ. У 2 ч. / Лиман Федір Миколайович, Власенко Віталій Федорович, Петренко Світлана Віталіївна та ін.]. – Суми : Університет. книга, 2006. – 624 с. – ISBN 966-680-230-9.
  12. С.А.Раков, В.П.Горох, К.О.Осенков, О.В.Думчикова, О.В.Костіна, О.Р.Ларін, В.Т.Лисиця, В.В.Пікалова.Відкриття геометрії через комп’ютерні експерименти в  пакеті DG. – Харків: ХДПУ, – 2002. – 108 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *