Дата зміни інформації:

Хаврюк О.М. ДИСТАНЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ МЕТОДІВ ОБЧИСЛЕНЬ СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ

V курс, Інститут інформатики

Кузьміна Н. М., канд. фіз.-мат. наук, доцент

Національній педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Київ

 За розвитком інформаційних технологій проблема модернізації системи освіти стає все більш актуальною. Це відображено у концепції дистанційної освіти, яка, завдяки Інтернет, охоплює широкі верстви суспільства і стає найважливішим фактором його розвитку. Особливого значення модернізація системи освіти набуває в Україні.

Варто відзначити, що дистанційне навчання – це доступна можливість одержати освіту у будь-яких навчальних закладах світу з мінімальними фінансовими витратами, оскільки більшість університетів Європи та США ввели таку зручну для студентів форму освіти набагато раніше, ніж Україна.

Ефективність дистанційного навчання заснована на тому, що ті, кого навчають, самі відчувають необхідність подальшого навчання. Вони мають можливість роботи з навчальними матеріалами у такому режимі й обсязі, який підходить їм безпосередньо.

Використання мультимедійних засобів дозволяє істотно покращити якість подання даних, застосовувати новітні інноваційні технології для подання й одержання необхідного матеріалу. Мультимедійний курс є лекційним курсом, що побудований у вигляді слайдів, текстових матеріалів, аудіо- і відеоматеріалів, за допомогою яких можна суттєво поліпшити рівень сприйняття навчального матеріалу [3, с. 6].

Система дистанційного навчання MOODLE (від англ. Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment, модульне динамічне об’єктно-орієнтоване середовище для навчання) є програмним комплексом для організації дистанційного навчання в мережі Інтернет. Це пакет програм, за допомогою якого створюють навчальні курси різних напрямів, тестові завдання для контролю і перевірки знань, глосарії, форуми тощо.[1, с. 5]

В Україні систему MOODLE використовують навчальні заклади різних рівнів акредитації.

В системі MOODLE передбачено широкий функціонал, притаманний системам управління курсами (CMS), системам управління навчальними курсами (LCMS) або віртуальним навчальним середовищам (VLE). MOODLE – це безкоштовний веб-застосунок, що надає можливість викладачам створювати ефективні сайти для онлайн-навчання. MOODLE використовують як у навчанні школярів, студентів, так і при підвищенні кваліфікації та бізнес-навчанні.

MOODLE включає такі основні функції: розробка завдань, дискусійні форуми, завантаження файлів, оцінювання, обмін повідомленнями, календар подій, новини та анонси подій (для різних рівнів: сайт, курс, навчальна група), онлайн тестування, вікі. [2, с. 4]

Розробники можуть створювати додаткові модулі з новими, додатковими функціями.

Стандартно MOODLE включає в себе бібліотеку, яка дозволяє генерувати зі сторінок PDF документи.

В Інституті інформатики НПУ імені М. П. Драгоманова при написанні дипломного проекту автором розроблено дистанційний курс для студентів заочної форми навчання з методів обчислень. У даному курсі містяться лекційні матеріали у вигляді текстових документів, глосарій основних термінів до кожної теми, тестові завдання для контролю якості засвоєння знань студентами. У дистанційному курсі розглянуто такі теми: «Похибки. Правила запису наближених чисел», «Наближені методи розв’язування нелінійних рівнянь», «Наближене розв’язування систем лінійних рівнянь», «Наближення функцій за допомогою інтерполяційних многочленів», «Середньоквадратичне наближення функцій», «Наближене обчислення інтегралів за допомогою квадратичних формул». Для проведення лабораторних занять розроблено веб-орієнтований педагогічний програмний засіб для знаходження потрібним методом (половинного поділу, Ньютона тощо) розв’язків нелінійних рівнянь, який підключено до розробленого дистанційного курсу. Даний програмний засіб має такий інтерфейс (рис. 1): поля для введення нелінійної функції, проміжку, на якому знаходиться наближений розв’язок та точність обчислень; блок для виведення результатів обчислень, графічний блок, у якому будується графік заданої функції. За графіком визначаються проміжки, у яких знаходяться корені заданої функції, тобто користувач може відокремити корені. При натисненні кнопки «Обчислити» відбувається обчислення і побудова графіка функції. Також є можливість побудувати одночасно графіки двох функцій. Для того щоб очистити поле для виведення графіку достатньо натиснути кнопку «Очистити».

 55к

Рис. 1. Веб-орієнтований педагогічний програмний засіб

Ефективність і корисність дистанційного навчання не викликає сумнівів, особливо у поєднанні з педагогічно виваженими формами його застосування.

Список використаних джерел

  1. Франчук В.М. Франчук Н.П. Системи управління навчальним контентом. MOODLE. [Текст] / В.М. Франчук, Н.П. Франчук // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: Реалії та перспективи. Випуск 23: Збірник наукових праць /За ред. В.П. Сергієнка. – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2010. – С. 342-348.
  2. Франчук В.М. MOODLE (Тести). Посібник для студентів інформатичних спеціальностей педагогічних університетів. – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. – 55 с.
  3. Белозубов А.В., Николаев Д.Г. Система дистанционного обучения Moodle. Учебно-методическое пособие. – Санкт-Петербург, 2007. – 108 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *