IV курс, Природничо-географічний факультет
Стеценко Н.М.,канд.пед.наук,доцент
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
Освіта – це шлях натхнення кожної людини, пробудження і розвитку її індивідуальної свідомості. Сьогодні в Україні відбувається зміна освітньої системи, що, у свою чергу, означає пошук нових форм, засобів і методів навчання, адекватних оновленому змісту освіти.
Упродовж останніх років поряд із традиційними формами контролю все більшого поширення набуває зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО), яке є вступним іспитом до вищих навчальних закладів. Досвід проведення ЗНО переконливо засвідчує, що вчителям слід постійно готувати учнів до такої особливої форми контролю, якою є тестування. Учителеві доцільно використовувати різноманітні тестові завдання під час проведення поточного й тематичного оцінювання, широко практикувати тестування не лише як контрольну форму перевірки знань, умінь і навичок школярів, але і як продуктивний навчальний прийом, відпрацьовувати у школярів навички виконання тестових завдань різної форми й різного ступеня складності.
Використання тестових технологій на уроках географії дозволяє учням в яскравій, цікавій формі розглядати поняття і процеси, бачити географічні об’єкти у фотографіях, закріплювати матеріал з тієї чи іншої теми.
Як порівняно нова й сучасна освітня технологія тести активізують пізнавальну діяльність учнів, сприяють розвитку в них уміння концентруватися, робити правильний вибір, усувати неточності й неповноту у формулюванні певних тверджень.
Отже, головне завдання вчителя на уроці, як і раніше, – вчити географії, застосовуючи той багаж методів, який дає найкращі результати. І не варто зосереджуватися лише на тестових завданнях для перевірки рівня знань, і зокрема й усне опитування. Учень повинен і говорити, і використовувати стінну карту під час відповіді, і виконувати практичні завдання. Уроки мають бути побудовані так, щоб діти не втратили цікавості до предмета.