Дата зміни інформації:

Жданова Т.В., Поршнева К.С. АНАЛІЗ МОЖЛИВОСТЕЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЛЯ ОБРОБКИ ЗВУКУ

IV курс, факультет іноземної філології та музичного мистецтва

Керівник: Хміль Н. А., к. пед. н., доцент

Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, м. Харків

Сьогодні дуже важко собі уявити сучасних учителів музичного мистецтва, які б у своїй професійній діяльності не застосовували мультимедійні презентації, відеофільми, готові аудіо записи. Разом із тим, їм часто доводиться обробляти звук, створювати музичні композиції, нові нотні партитури для оркестру, для вокалу та хору та ін. Для цього їм необхідно використовувати спеціальні програми – це і нотні редактори, програми для захвату музики, програми для обробки цифрового звуку, програми для реставрації й очистки звуку. Тому мета нашої доповіді – розглянути їх можливості.

Нотні редактори. Нотними редакторами або програмами-нотаторами називають комп’ютерні програми, що надають можливість не тільки створювати нотні партитури, а й озвучити їх [1; 2]. Ці програми працюють з нотами подібно тому, як текстові редактори – з текстом. Прикладами таких редакторів є: MusicEase (див. рис. 1), MagicScore Maestro (див. рис. 2), Guter Pro, Finale, Sibelius, Encore, Cakewalk Overture та інші.

8454

Даний клас програм надає можливість користувачу:

–       автоматично відстежувати коректність введення інформації;

–   редагувати (копіювання, вставлення, видалення, транспонування  як окремої ноти, так і виділених блоків), конструювати акорди;

–   вводити ноти декількома способами: засобами віртуальної клавіатури фортепіано, гітарного грифу, зовнішніх midi-пристроїв, а також великого набору музичних символів;

–      можливість додавати до всіх елементів партитури коментарі, посиланння та інші елементи оформлення;

–        відтворювати набрані ноти як окремо за інструментами, так і в цілому  оркестром та ін.

Програми для захвату музики. За допомогою таких програм можна записувати трансляції улюбленого виконавця, прямий ефір популярної передачі чи прем’єру аудіо книги або аудіо вистави, переписати старі записи з касет, зробити власні унікальні фонограми з вашим голосом. Крім цього, дана категорія програм надає можливість записувати web-семінари та конференції, звукові файли форматів MP3, WMA, OGG, VOX, АС, AIFF та ін.; конвертувати формати; регулювати рівень запису; є можливість збереження та прослуховування записів. Найбільш популярними є програми: Advanced Sound Recorder, Total Recorder, Kat MP3 Recorder 4.3, Sonarca Sound Recorder Free.

Advanced Sound Recorder програма для «вихвачування» звуку з DVD, комп’ютерного ролику, Flash-ролика на веб-сторінці. Зберегти звук можна у форматі WAV, MP3, OGG тощо. Програма вміє працювати самостійно за розкладом, підтримує голосове керування й використання «гарячих» клавіш.

Total Recorder – програма призначена для запису та відтворення будь-якого звуку (музики з Winampa, музики з іграшок та ін.), що проходить через звукову карту (див. рис. 3). Надає можливість оцифровувати звук із звичайних аналогових джерел, наприклад, касет. Програма не вимоглива до ресурсів.

89

Рис. 3. Інтерфейс програми Total Recorder

Програми для обробки цифрового звуку. Cеред даного класу програм можна назвати: Adobe Audition, Audacity, Samplitude Studio, Sound Forge, WaweLab та ін. Найбільш популярною є програма-стандарт Sound Forge. Вона має інтуїтивно зрозумілий інтерфейс і широкий спектр можливостей віртуального оркестру та ефектів аранжування музичних фрагментів: розмиття, затухання звуку, морфінг (перетікання одного ефектів аранжування музичних фрагменту звуку в інший), обернене відтворення, склеювання, накладання. Має спеціальні засоби реставрації звуку: шумопригнічувачі («деклікери»), що очищують запис від фонового тріску, шуму, цокань тощо [3].

Підсумовуючи можна зробити висновок, що спеціалізоване програмне забезпечення для обробки музичного матеріалу є одним із потужних і незамінних інформаційних інструментів у професійній діяльності вчителя музичного мистецтва.

Список використаних джерел

  1. Бондаренко А. Нотні редактори Finale та Sibelius  [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://aibua/publ/notni_redaktori_sibelius_ta_finale_dosvid_
    porivnjannja/1-1-0-7
    .
  2. Рубцов А. Нотные редакторы [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http:///obzory/score.htm.
  3. Обработка цифрового звука (редакторы) Sibelius [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.e-reading.ws/chapter.php/103744/99/Leont’ev_-_300_luchshih_programm_na_vse_sluchai_zhizni.html.

One Reply to “Жданова Т.В., Поршнева К.С. АНАЛІЗ МОЖЛИВОСТЕЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЛЯ ОБРОБКИ ЗВУКУ”

  1. На мою думку,тема статті “СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЛЯ ОБРОБКИ ЗВУКУ” дуже актуальна у наш час,адже і справді програмне забезпечення є незамінним інструментом у професійній діяльності вчителя музичного мистецтва і з роками вона буде тіки удосконалюватись.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *