IV курс, фізико-математичний факультет
Троян С. О., викладач
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
Ступінь розвитку країни може бути визначений за рівнем освітньої галузі, що забезпечує потенціал та перспективи зростання добробуту держави. Суспільство не може досягти успіху, якщо не буде піклуватися про своє майбутнє, закладати міцний фундамент для його розбудови.
Актуальна задача сучасної школи – надати молоді інструмент для конкурентоспроможного існування в сформованому інформаційному суспільстві. Цим інструментом є сучасні інформаційно-комунікаційні технології. Без них неможливо уявити повноцінне існування в умовах сьогодення, а їх стрімкий розвиток вже нікого не дивує [3].
Для формування в учнів прагнення до навчання та навичок самостійного здобування знань, потрібно:
• наблизити навчальні завдання до практичних, життєвих потреб учня;
• допомагати учням ставити проблемні запитання та шукати на них відповіді через побудову моделей явищ та аналізу фактів, власні дослідження;
• застосовувати інформаційно-комунікаційні технології для пошуку інформації, побудови та аналізу моделей, формулювання висновків [4].
Визначені шляхи доступні для вчителів з будь-яких навчальних предметів. У даній схемі комп’ютерні засоби не об’єкт вивчення, а інструментом опанування навчального матеріалу з різноманітних предметів.
Рівень підготовки більшості вчителів ще недостатній для вільного користування комп’ютером у навчальних цілях. Але в співпраці з учителем інформатики цей недолік може бути усунутий: навчальним завданням для уроку інформатики можуть стати розробки матеріалів для уроків з інших предметів. Це зробить більш змістовною і ґрунтовною комп’ютерну підготовку учнів [1].
Першими спробами залучення вчителів–предметників до впровадження інформаційно-комунікаційних засобів у навчальному процесі стали так звані бінарні (інтегровані) уроки. Впродовжтакого уроку одночасно учні опановують матеріал двох шкільних предметів. Впровадження комп’ютерів у навчальний процес повинно бути зумовлене, по-перше, доцільністю їх використання, по-друге, наявністю та доступністю відповідного програмного забезпечення [2].
Процес інформатизації освіти може бути успішним лише за умови його гуманістичної орієнтації, що враховуватиме як інтереси школи, так і кожного окремого учня. Роботи за комп’ютером повинна приносити задоволення і радість творчості. Не технологія полегшує або затрудняє роботу, а спосіб її застосування.
Список використаних джерел:
1. Кушнір, В. Упровадження ІКТ в школі / В. Кушнір // Педагогічна майстерня. – 2012. – №3. – С.2 – 7.
2. Вітюк, О. Комплексне використання інформаційно – комунікаційних технологій у навчально – виховному процесі / О. Вітюк // Школа. – 2013. – №9.- С.49-51.
3. Мар’яновський Ю. Інформаційно – комунікаційні технології в школі / Ю. Мар’яновський // Школа. – 2013. – №9.- С.46-48.
4. Лисенко Т. Роль інформаційних технологій у навчальному процесі / Т. Лисенко // Інформатика та інформаційні технологій у навчальних закладах.- 2013.- №1.- С.93-99.
Інформатизація освіти і науки є частиною глобального процесу. Інформаційні та комунікаційні технології визнані у всьому світі ключовими технологіями XXI століття, які на найближчі десятиліття будуть запорукою економічного зростання держави та основним двигуном науково-технічного прогресу. У сучасній освіті один із пріоритетних напрямів розвитку є інформатизація та впровадження комп’ютерних технологій у навчальний процес, що значно покращує якість та ефективність навчання майбутніх фахівців, підвищує конкурентноспроможність на ринку праці. Я вважаю, що дійсно, учні та студенти повинні вміти володіти сучасними інформаційнми технологіями, тому що учні – це основа нашого майбутнього, а яке майбутнє без розуміння комп’ютерної техніки. Завдяки сучасним інформаційним технологіям дійсно можна покращити систему навчання. Але слід неодмінно пам’ятати, що комп’ютерні технології є ефективним, але допоміжним засобом навчання, а не основним! Тому педагог вміло повинен поєднувати усі види діяльності в навчальному процесі.
Справді, ефективність використання інформаційних технологій багато в чому залежить від методики застосування й обліку фізіологічних особливостей учня. Сучасний учитель повинен ураховувати розвиток інформаційних технологій і бути готовим використовувати їх у своїй практичній діяльності.
Використання сучасних інформаційних технологій у навчальному процесі дозволяє підвищити якість навчального матеріалу й підсилити освітні ефекти від застосування інноваційних педагогічних програм і методик, оскільки дає викладачам додаткові можливості для побудови індивідуальних освітніх траєкторій учнів. Застосування інформаційних технологій дозволяє реалізувати диференційований підхід до студентів з різним рівнем готовності до навчання.
Досить цікаво автор статті пропонує вирішити проблему недостатньої підготовки вчителів у використанні комп’ютерів у навчальних цілях. Саме при проведення інтегрованих уроків комп’ютерні технології допомагають краще зрозуміти матеріал учнем, відкривають раніше небачені можливості в цікавості подання матеріалу, швидко та якісно допомагають у вивченні нового матеріалу. Тому, сьогодні кожен вчитель повинен усвідомити, що використання інформаційно-комунікативних технологій є невід′ємною частиною у навчально-виховному процесі, для забезпечення розвитку суспільства вцілому. І в статті гарно показано, якими ж методами це можна досягнути, тому дана стаття є дуже актуальною і цікавою для кожної освідченої людини.