Дата зміни інформації:

Загребельна Н.Ю. РОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

IV курс, фізико-математичний факультет

Троян С. О., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Ступінь розвитку країни може бути визначений за рівнем освітньої га­лузі, що забезпечує потенціал та перс­пективи зростання добробуту держави. Суспільство не може досягти успіху, якщо не буде піклуватися про своє май­бутнє, закладати міцний фундамент для його розбудови.

Актуальна задача сучасної школи – надати молоді інструмент для конку­рентоспроможного існування в сфор­мованому інформаційному суспільстві. Цим інструментом є сучасні інформаційно-комунікаційні технології. Без них неможливо уявити повноцінне існуван­ня в умовах сьогодення, а їх стрімкий розвиток вже нікого не дивує [3].

Для фор­мування в учнів прагнення до на­вчання та навичок самостійного здобу­вання знань, по­трібно:

• наблизити навчальні завдання до практичних,  життєвих потреб учня;

• допомагати учням ставити про­блемні запитання та шукати на них відповіді через побудову моделей явищ та аналізу фактів, власні дослідження;

• застосовувати інформаційно-комунікаційні технології для пошуку інформації, побудови та аналізу моделей, формулювання висновків [4].

Визначені шляхи доступні для вчителів з будь-яких навчальних предметів. У даній схемі комп’ютерні засоби не об’єкт вивчення, а інструментом опанування  навчального матеріалу з різноманітних предметів.

Рівень підготовки більшості вчителів ще недостатній для вільного користування комп’ютером у навчальних цілях. Але в співпраці з учи­телем інформатики цей недолік може бути усунутий: навчальним завданням для уроку інформатики можуть стати розробки матеріалів для уроків з інших предметів. Це зробить більш змістов­ною і ґрунтовною комп’ютерну підго­товку учнів [1].

Першими спробами залучення вчи­телів–предметників до впровадження інформаційно-комунікаційних засобів у навчальному процесі стали так звані бінарні (інтегровані) уроки. Впродовжтакого уроку одночасно учні опанову­ють матеріал двох шкільних предметів. Впровадження комп’ю­терів у навчальний процес повинно бути зумовлене, по-перше, доцільністю їх використання, по-друге, наявні­стю та доступністю відповідного про­грамного забезпе­чення [2].

Процес інформатизації освіти може бути успішним лише за умови його гуманістичної орієнтації, що враховуватиме як інтереси школи, так і кожного окремого учня. Роботи за комп’ютером повинна приносити задоволення і радість творчості. Не технологія полегшує або затрудняє роботу, а спосіб її застосування.

Список використаних джерел:

1. Кушнір, В. Упровадження ІКТ в школі / В. Кушнір // Педагогічна майстерня. – 2012. – №3. – С.2 – 7.

2. Вітюк, О. Комплексне використання інформаційно – комунікаційних технологій у навчально – виховному процесі / О. Вітюк // Школа. – 2013. – №9.- С.49-51.

3. Мар’яновський Ю. Інформаційно – комунікаційні технології в школі  / Ю.  Мар’яновський // Школа. – 2013. – №9.- С.46-48.

4. Лисенко Т. Роль інформаційних технологій у навчальному процесі / Т. Лисенко // Інформатика та інформаційні технологій у навчальних закладах.- 2013.- №1.- С.93-99.

4 Replies to “Загребельна Н.Ю. РОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ”

  1. Інформатизація освіти і науки є частиною глобального процесу. Інформаційні та комунікаційні технології визнані у всьому світі ключовими технологіями XXI століття, які на найближчі десятиліття будуть запорукою економічного зростання держави та основним двигуном науково-технічного прогресу. У сучасній освіті один із пріоритетних напрямів розвитку є інформатизація та впровадження комп’ютерних технологій у навчальний процес, що значно покращує якість та ефективність навчання майбутніх фахівців, підвищує конкурентноспроможність на ринку праці. Я вважаю, що дійсно, учні та студенти повинні вміти володіти сучасними інформаційнми технологіями, тому що учні – це основа нашого майбутнього, а яке майбутнє без розуміння комп’ютерної техніки. Завдяки сучасним інформаційним технологіям дійсно можна покращити систему навчання. Але слід неодмінно пам’ятати, що комп’ютерні технології є ефективним, але допоміжним засобом навчання, а не основним! Тому педагог вміло повинен поєднувати усі види діяльності в навчальному процесі.

  2. Тетяна Гурдзан says:

    Справді, ефективність використання інформаційних технологій багато в чому залежить від методики застосування й обліку фізіологічних особливостей учня. Сучасний учитель повинен ураховувати розвиток інформаційних технологій і бути готовим використовувати їх у своїй практичній діяльності.

  3. natasha_yatsenko says:

    Використання сучасних інформаційних технологій у навчальному процесі дозволяє підвищити якість навчального матеріалу й підсилити освітні ефекти від застосування інноваційних педагогічних програм і методик, оскільки дає викладачам додаткові можливості для побудови індивідуальних освітніх траєкторій учнів. Застосування інформаційних технологій дозволяє реалізувати диференційований підхід до студентів з різним рівнем готовності до навчання.

  4. Анастасія says:

    Досить цікаво автор статті пропонує вирішити проблему недостатньої підготовки вчителів у використанні комп’ютерів у навчальних цілях. Саме при проведення інтегрованих уроків комп’ютерні технології допомагають краще зрозуміти матеріал учнем, відкривають раніше небачені можливості в цікавості подання матеріалу, швидко та якісно допомагають у вивченні нового матеріалу. Тому, сьогодні кожен вчитель повинен усвідомити, що використання інформаційно-комунікативних технологій є невід′ємною частиною у навчально-виховному процесі, для забезпечення розвитку суспільства вцілому. І в статті гарно показано, якими ж методами це можна досягнути, тому дана стаття є дуже актуальною і цікавою для кожної освідченої людини.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *