Дата зміни інформації:

Микода В.О. ОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕНЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ І САМОКОНТРОЛЮ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ

IV курс, фізико-математичний факультет

Білятинська І.М., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Останнім часом тестові технології набувають все більшого розповсюдження в освіті. Тестовий метод контролю значно розвинувся і використовується майже в усіх галузях діяльності людини. Це можна пояснити  тим, що на відміну від інших способів перевірки навчальних досягнень, тестовий метод  забезпечує стандартизацію змісту контролю, умов його проведення і процедури оцінювання результатів.

Швидкими темпами розвивається комп’ютерне тестування, що дає можливість перейти до створення сучасних систем адаптивного навчання й діагностики. Крім того, тести дозволяють проводити самоконтроль – найгуманнішу форму перевірки знань, а також організувати рейтинг – ефективний засіб підвищення мотивації навчання.

Основним призначенням тестів під час навчального процесу в школі є інтерактивна перевірка засвоєння матеріалу в процесі вивчення предмету, забезпечення можливості учнів здійснювати самоконтроль та самоперевірку під час підготовки до уроків, самостійних, контрольних робіт, здійснення поточного та тематичного контролю знань учнів вчителем [2].

Ще однією позитивною характеристикою тестувань є можливість їх реалізації за допомогою комп’ютерних технологій та автоматичної обробки результатів і використання статистичних методів оцінки. На ринку програмного забезпечення пропонується велика кількість найрізноманітніших комп’ютерних систем тестових завдань. Зокрема, система тестових завдань може бути реалізована:

—              за допомогою інструментальних оболонок, призначених саме для створення і проведення тестування (MyTest, HyperTest, Test-W2, Hot Potatoes, Braіnbench та ін.);

—              в межах оболонки для створення певних засобів навчання  (наприклад електронний підручник eXelearning) [1].

За допомогою тестових завдань учні можуть здійснювати самоконтроль знань з певного предмету. Самоконтроль спрямований на формування вміння усвідомлено регулювати власну навчальну діяльність, удосконалювати її, запобігати помилкам і неточностям. Саме за допомогою тестів учневі найзручніше здійснювати самоперевірку. Вчитель може проводити  поточну та підсумкову атестацію результатів навчальної діяльності учнів.

Використання методу тестового контролю дає змогу значно підвищити відповідальність учнів за результати своєї діяльності, скоригувати дії вчителя від подання знань і способів діяльності до проектування індивідуального шляху розвитку учня.

Список використаних джерел:

  1. Основні вимоги до комп’ютерних систем тестування : [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://moodle.ndu.edu.ua/file.php/1/NaykZap2010N11/mtp/mtp18.pdf
  2. Тести як засіб контролю за якістю навчальних досягнень молодших школярів : [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://ukrbukva.net/print:page,1,35796-Testy-kak-sredstvo-kontrolya-za-kachestvom-uchebnyh-dostizheniiy-mladshih-shkol-nikov.html

6 Replies to “Микода В.О. ОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕНЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ І САМОКОНТРОЛЮ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ”

  1. yana290393 says:

    Це дійсно актуальне питання в сучасній освіті. Використання копютерних технологій у перевірці якості знань учнів є позитивним та стимулюючим моментом для навчання та самоперевірки своїх досягнень. Це дає змогу полегшити роботу самому вчителеві. За допомогою цього можна здійснити контроль та перевірити вчителеві та зробити статистику на клас які теми знають найкраще та найгірше.

  2. Анастасія says:

    Наука та інформаційні технології постійно рухаються в перед і безумовно торкаються навчально-виховного процесу. Дана стаття досить гарно показує важливість і актуальність використання саме комп’ютерного тестування для перевірки знань учнів, самоперевірки й мотивації навчальної діяльності. Цілком можна погодитись з автором статті, що комп’ютерне тестування позитивно впливає на навчальну діяльність учнів, відкриває більші можливості у вдосконаленні власних знань, і безперечно допомагає в оцінюванні. Рейтинг результатів мотивує до більшого та глибшого навчання, адже кожна людина прагне досягнути кращого в житті.
    Отже, стаття цілком достовірно передає сучасну ситуацію в навчально-виховному процесі при використанні тестового контролю за допомогою інформаційних технологій.

  3. На даний час ця тема є дуже актуальною в цій статі міститься багато корисної інформації Питання контролю і самоконтролю на даний час є однією з актуальних проблем сучасної педагогіки. Ви вдало відмітили позитивні сторони використання саме тестової форми контролю, адже, на відміну від інших способів перевірки навчальних досягнень, тестовий метод забезпечує стандартизацію змісту контролю, умов його проведення і процедури оцінювання результатів. На маю думку в цій статті почерпнути багато корисної інформації,молоді спеціалісти які тільки прийшли до викладацької діяльності

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *