Дата зміни інформації:

Паламаренко Л.В. ІНТЕНСИФІКАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ЗА ДОПОМОГОЮ ВИКОРИСТАННЯ ПЕРСОНАЛЬНОГО КОМП’ЮТЕРА

IV курс, фізико-математичний факультет

Білятинська І.М., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Сьогодні нові інформаційні технології – невід’ємна частина нашого життя, яка стає не тільки головною рушійною силою прогресу, а й потужним засобом навчання.

Необхідність якомога ширшого використання нових інформаційних технологій навчання різних навчальних предметів пов’язана, перш за все, зі значно ширшими (порівняно з традиційними технологіями навчання) можливостями розкриття загальноосвітніх функцій навчальних дисциплін, розв’язання загальних завдань навчання, виховання і розвитку школярів [3, c. 4].

Застосування інформаційних технологій на уроках дозволяє вчителю ефективно розв’язувати відразу кілька завдань: підвищити мотивацію учнів до навчання, візуалізувати досліджуваний матеріал, моделювати різноманітні  процеси, використовувати більш новіші методи і форми навчання, інтенсифікувати навчальну працю.

Використання інформаційних технологій на уроках – це наочно, інформативно, заощаджує час учителя й учня, дозволяє вчителю працювати з учнем диференційовано й індивідуально, дає можливість оперативно проконтролювати й оцінити результати навчання [1, c. 19].

Маючи в своєму розпорядження комп’ютер, процес навчання можна зробити більш наочним і динамічним, формувати уміння працювати з інформацією, розвивати дослідницькі та комунікативні  уміння. Це забезпечить швидке і міцне опанування навчального матеріалу, розвине пізнавальні здібності та розумові якості учнів, сприятиме формуванню їх творчої активності.

Використання комп’ютера можливе на всіх етапах, складових процесу вчення: представлення нового матеріалу учневі, перевірка засвоєння нових знань, уточнення вмісту матеріалу і методів його представлення, фіксація всіх успіхів і невдач.

Для вивчення предметів шкільного циклу розроблено багато комп’ютерних програм, а також запропоновано різні педагогічні технології їх використання [2, c.9].

Узагальнюючи сказане можна зробити висновок, що впровадження комп’ютерної техніки в навчальний процес школи дає можливість учням розширювати свої можливості, спонукає до активної навчальної та пізнавальної діяльності,  дає можливість з цікавістю вивчати усі шкільні предмети.

Список використаних джерел:

  1. Архипова Т.Л., Плакун Т.М. Використання комп’ютера на заняттях з геометрії // Шкільний світ. Математика. – 2002. – № 43 – с.19-20.
  2. Єршов А. П. Комп’ютеризація школи і математична освіта // Інформатика і освіта. – 1992. – №5–6. – с. 3–12.
  3. Жебровський Б.М., Ломаковська Г.В. Про концепцію інформатизації шкіл м. Києва // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2000. – № 1. – с. 3 – 5.

6 Replies to “Паламаренко Л.В. ІНТЕНСИФІКАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ЗА ДОПОМОГОЮ ВИКОРИСТАННЯ ПЕРСОНАЛЬНОГО КОМП’ЮТЕРА”

  1. Тетяна Гурдзан says:

    Дуже цікава стаття!!! Ви влучно відмітили, що використання інформаційних технологій на уроках – це наочно, інформативно, заощаджує час учителя й учня, дозволяє вчителю працювати з учнем диференційовано й індивідуально, дає можливість оперативно проконтролювати й оцінити результати навчання.

  2. mikoda1992 says:

    У навчально-виховному процесі використання комп’ютера забезпечує міцне опанування навчального матеріалу, розвиває пізнавальні здібності та розумові якості учнів, сприяє інтенсифікації навчального процесу, тому Ваша стаття є дуже влучною та корисною.

  3. alina_katerusha says:

    Ваша стаття є досить цікавою! На даний момен діти дуже розвинені, особливо в комп’юторних технологіях! Тому потрібно іти в ногу з часом і зацікавлювати учнів!

  4. yana290393 says:

    На сьогоднішній день дійшло до того що комп’ютер можна і потрібно застосовувати на всіх рівнях викладу матеріалу на уроці. Дійсно, використання інформаційних технологій на уроках – це наочно, інформативно, заощаджує час учителя й учня, дозволяє вчителю працювати з учнем диференційовано й індивідуально, дає можливість оперативно проконтролювати й оцінити результати навчання. Маючи комп’ютер, вчитель може більш зацікавити учня до вивчення свого предмета використовуючи різні компютерні технології. Я вважаю, що при вивченні дисциплін в педагогічних університетах, особливо методики викладання, потрібно залучати і вміння застосовувати комп’ютер. Адже комп’ютер став невідємною частиною викладання у школах.

  5. Значення комп’ютера для системи освіти ще не повністю усвідомлене педагогами. Комп’ютер і програма повинні позбутися своєї штучності і стати невід’ємною частиною процесу навчання. Крім того, потрібна інтеграція інформаційної технології в арсеналі педагогічного інструментарію, відродження ідей індивідуалізованого навчання.
    Застосування нових програмних засобів дало змогу перебудувати навчання не лише з математики, фізики, хімії, а й з таких, здавалося б, далеких від комп’ютера навчальних предметів як рідна мова, іноземна мова, музика, малювання, географія, історія та інші.

    Саме використання нових інформаційних технологій дає змогу створити на уроці природне середовище, допомагає розбудити творче начало в учнях, розвиває їхнє мислення і формує у них навички, необхідні для сучасного суспільства. При цьому змінюється парадигма навчання, більше уваги приділяється виробленню уміння самостійно здобувати знання в умовах дослідницької діяльності. Застосування нових інформаційних технологій у навчанні посилює зв’язок між предметами, що сприяє створенню нових інтегрованих курсів навчання і налагодження зв’язку між державними стандартами освіти.

    Отже, конкретними механізмами втілення в практику школи концепції демократизму та гуманізації навчально-виховного процесу виступають нові педагогічні технології, зокрема інформаційно-технічні нововведення.

    Слід зазначити, що намітилася тенденція у визначенні концептуальних напрямів комп’ютеризації освіти. Курс програмування відходить на скромне місце в цій концепції, поступаючись підготовці користувачів персональних комп’ютерів, які вміють працювати з текстовими редакторами, базами даних, електронними таблицями, телекомунікацією. Актуальним стає оволодіння навичками користування електронною поштою та обмін даними в локальних мережах та Internet.
    У навчально-виховному процесі використання комп’ютера забезпечує міцне опанування навчального матеріалу, розвиває пізнавальні здібності та розумові якості учнів, сприяє інтенсифікації навчального процесу, тому Ваша стаття є дуже влучною та корисною.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *