Дата зміни інформації:

Суржок Б.О. ПРОБЛЕМА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ У СЕРЕДНІЙ ТА ВИЩІЙ ШКОЛАХ

ІІ курс, фізико-математичний факультет

Стеценко В.П., канд..пед.наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Невід’ємною складовою інформатизації освіти є інформатизація загальноосвітніх навчальних закладів. Вона має охопити всі напрямки та сфери діяльності учнів, учителів, керівників навчальних закладів та установ і суттєво вплинути на зміст, організаційні форми і методи навчання та управління навчально-пізнавальною діяльністю.

Інформатизація навчального процесу передбачає створення, впровадження і розвиток комп’ютерно-орієнтованого навчального середовища на основі інформаційних систем, мереж, ресурсів та технологій, побудованих на ґрунті застосування сучасної обчислювальної і телекомунікаційної техніки.

Інформатизація загальноосвітніх навчальних закладів – це комплексна проблема, розв’язання якої потребує одночасного вирішення, зокрема, таких завдань:

1) оснащення навчальних закладів комп’ютерною технікою;

2) забезпечення навчальних закладів навчальними комп’ютерними програмами;

3) підключення навчальних закладів до Інтернет та забезпечення можливості повноцінної роботи в ньому;

4) підготовка вчителів у галузі інформаційних технологій.

Інформатизація освіти в першу чергу повинна сприяти вирішенню педагогічних проблем. Інформаційні технології ефективні тільки в поєднанні з відповідними педагогічними технологіями: якщо вчитель мислить колишніми категоріями, то використання технічних засобів не змінює суті освітнього процесу та традиційного репродуктивного методу подачі матеріалу.

Звичайно, у кожного педагога є апробована методика викладання, він витрачає не так багато часу на підготовку до занять. Раптом, у нових умовах, від нього вимагають змінити стиль роботи, почати працювати на комп’ютері.

Отже, якщо викладач вирішить залучити комп’ютер до навчального процесу, він буде змушений витрачати значно більше часу на підготовку до занять, причому не вдома, у комфортній обстановці, а в навчальному закладі, за допомогою спеціаліста з інформатики. Дійсно, приступаючи до роботи з комп’ютером, викладач вимушений просити допомоги у колеги (оскільки він сам працювати з комп’ютером не може) і, таким чином, він виступає в ролі учня.

Необхідною умовою інформатизації освіти є готовність педагогів до використання нових технологій навчання в процесі передавання знань, що означає постійну, неперервну самоосвіту.

One Reply to “Суржок Б.О. ПРОБЛЕМА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ У СЕРЕДНІЙ ТА ВИЩІЙ ШКОЛАХ”

  1. на мою думку, інформатизація навчального процесі у вищих нвчаьних закладах має дві сторони медалі. З одного боку, це в певній мірі полегшить навчання студентів в університеті, адже весь навчальний матеріал можна почерпнути з комп*ютера не , навіть, не ходити на лекції. Але чи не призведе таке навчання до зниження рівня освідченості студентів. Адже коли викладач проводить лекцію , він вкладає свої почуття, бачення,своє відношення до даної проблеми, може наголосити на важливих моментах, на які потрібно звернути особливу увагу. Нажаль, комп*ютер цього зробити не може, сприймаючи суху, беземоційно мамеріал, ми можемо впустити авжливі деталі.
    Отже, інформатизація призведе до люстрації навчального процесу, та зменшення корупції в університеті, полегшить ведення облікові записи та дасть можливіть студенту вільний доступ до інформації в будь-який час, але чи буде ця інформація осмислена студентом?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *