Дата зміни інформації:

Гончаренко І. А. СТВОРЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ПІДРУЧНИКІВ

IV курс, фізико-математичний факультет

Троян С. О., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Важливим здобутком у впровадженні новітніх технологій  у навчально-виховний процес є використання електронних підручників. Адже саме цей винахід, безсумнівно, покликаний стати невід’ємною частиною новітніх інформаційно-комунікативних технологій, здатних урізноманітнити та зробити більш ефективним навчально-виховний процес у школі відповідно до вимог сьогодення.

То ж, що таке «електронний підручник» і в чому його відмінності від звичайного підручника? Електронний підручник є комплектом навчальних, контролюючих, моделюючих та інших програм, в яких відображено основний науковий зміст навчальної дисципліни. Електронний підручник забезпечує практично миттєвий зворотний зв’язок; допомагає швидко знайти необхідну інформацію (у тому числі контекстний пошук), пошук якої в звичайному підручнику важкий; істотно заощаджує час при багаторазових зверненнях до гіпертекстових пояснень; разом з коротким текстом – показує, розповідає, моделює і т.д.

До недоліків електронного підручника можна віднести не зовсім хорошу якість дисплея як засобу сприйняття інформації і більш високу вартість у порівнянні з книгою.

Ідея щодо використання електронних підручників не викликає будь-яких заперечень. Це освітній продукт, який відрізняється від традиційного підручника на друкованій основі не лише тим, що переглянути його можна тільки за допомогою комп’ютера чи електронної книги, а й відповідає вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти і навчальним програмам.

На сьогоднішній день розроблено велику кількість електронних підручників із різних предметів, які є зручними для домашнього навчання, а також для використання в навчальних закладах. Електронні підручники істотно підвищують якість візуальної інформації, вона стає яскравішою, кращою, а чим цікавіше подано матеріал, тим цікавіше його вивчати. Тому можливості електронних підручники не обмежуються тільки викладом і демонстрацією матеріалу, вони призначені для того, щоб зацікавити учня та швидко опанувати тему. Часто електронні підручники створюють вчителі, нерідко з допомогою учнів. Розроблені посібники вчителі використовують в навчальному процесі у викладанні шкільних предметів.

Можна зробити висновок, що створення електронного підручника є новим корисним засобом підготовки майбутніх вчителів. Його використання може допомогти вчителю при представленні матеріалів на лекціях, семінарах, у лабораторних роботах, для проведення спеціальних факультативних курсів.

 Список використаних джерел:

  1. Кузбит І. М. Створення та використання електронних посібників у навчальному процесі // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2009. – № 1. – C. 18 – 20.
  2. Тюріна Л. Електронний підручник у навчально-виховному процесі // Управління освітою. – 2013. – № 19. – с. 15 – 22.
  3. Федій О. Створення електронних підручників // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. – 2013. – № 6. – C. 26 – 27.

32 Replies to “Гончаренко І. А. СТВОРЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ПІДРУЧНИКІВ”

  1. Любов says:

    Не повністю згодна з думкою автора, адже звичайну книгу читати цікавіше! Незалежно від того що вона більша за розмірами, приємніше відчувати дотик сторінок, вона не вимагає постійного зарядження та не потребує ремонту в майстернях.

    1. Dasha Postovyk says:

      Але ж з часом вона псується, рветься. А електронна книга залишається такою ж як і була.

      1. Любов Прохорова says:

        Не згодна! Адже електронна книга також має властивість ламатись! І відремонтувати її коштує значно більше ніж звичайну книгу!)

        1. Dasha Postovyk says:

          Але ж сьогодні книги також не дешеві. Тож краще відремонтувати ніж купити нову звичайну книгу. Тай менше місця займає електронна книга.

  2. Використання електронниих підручників шкодять нашому здоров*ю)))

  3. Dasha Postovyk says:

    Електронні підручники є дуже зручними у використанні. Раніше ми змушені щодня носити багато підручників, а зараз можемо взяти лише одну електрону. Електрона книга є легшою та зручнішою у використанні. Тож я погоджуюсь з статтьою.

  4. Не зовсім згона з думкою автора. Звичайну книгу читати приємніше, ніж електронну. Не так шкодить очам. Також її не потрібно заряджати.

  5. statnick1 says:

    Електронний підручник (навіть найкращий) не може й не повинен заміняти книгу. Так само як екранізація літературного твору належить до іншого жанру, так і електронний підручник належить до зовсім нового «жанру» засобів навчального призначення. Більш того, при використанні таких книг зір школярів буде стрімко падати, що і на даний момент відбувається, адже майже у кожного першокласника є телефон, комп’ютер. Все це зручно, але потрібно задуматись про своє здоров’я.

  6. alvina1997@ua says:

    На мою думку, паперові книги є кращими, тому що вони й справді не шкодять нашому здоров’ю, їх цікавіше читати, їх можна взяти в бібліотеці і не треба витрачати кошти. Але й електоронні книги є непоганими. Кожен вибирає що йому до вподоби і більше підходить.

  7. svetlichna-tsyrlina says:

    Чи не псують електронні підручники зір?

  8. svetlichna-tsyrlina says:

    Обсяг електронних підручників обмежений, це не зручно.
    Потрібна інформація може бути відсутньою.

  9. lilia-ira says:

    А як ви вважаєте: потрібно надавати перевагу електронним чи паперовим підручникам? Адже, електронні підручники не тільки псують зір, але і витісняють паперові видання. Якщо буде переважати електронна продукція, то люди взагалі перестануть читати, тому що електронні носії набагато більше втомлюють, ніж паперові.

  10. kocyuba.irina says:

    Ви неправильно вжили займенник у реченні “у лабораторних роботах”, взагалі, правильніше було б вжити займенник “на”.

    1. svetlichna-tsyrlina says:

      Шановна Ірино, в українській мові не існує займенника “на”.
      Вивчіть категорію “Займенник”!!!

      1. kocyuba.irina says:

        Ви повинні критикувати не мене, а статтю, до якої звертаємось. Помилка допущена, і це – факт!

  11. natalia_fox says:

    Чому не висвітлено питання про шкідливість для здоров’я такої книги.Як відомо,від використання такого пристрою швидше псується зір,ніж від паперових носіїв інформації!На мою думку,буде непедагогічно використовувати електронні підручники у навчанні масово.На власному досвіді переконалася,що дуже важко запам’ятовується інформація і погодьтеся,що нелегко потім відшукати її швидко саме в той момент коли вона так потрібна!В паперовій книзі ми можемо запам’ятати сторінку і абзац з потрібним інформаційним матеріалом,а от з електронною книгою цього вже не зробиш!

  12. На маю думку, є велика користь в електронній книжці і у паперовій, тому що ектронна книга є зручна, компактна, але мінус у тому, що при великій відстані від дому потрібно мати зарядку до неї, наприклад у подорожі. А паперова книга мені зручна тим що сприймання краще і її можна із безпекою брати у подорож чи похід.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *