Дата зміни інформації:

Діхтяр О.І. АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ УЧНІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ ЗАСОБАМИ ЕЛЕКТРОННОГО ПІДРУЧНИКА

V курс, фізико-математичний факультет

Стеценко Н.М., канд. пед. наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Сучасні інформаційні і комунікаційні технології все більше проникають в навчально-виховний процесу, стаючи чи не головним його системним компонентом, який значною мірою визначає характер і вектор розвитку освіти. [1, c. 19].

Важливою складовою організації навчального процесу є електронний підручник (ЕП), основним завданням якого є реалізація дидактичних принципів самонавчання, пояснення навчального матеріалу текстовим, візуальним способами із застосуванням гіпертекстових, гіпермедійних методик та контроль отриманих знань і вмінь учнів [2, c. 273].

Створення електронних підручників вимагає від розробника знань алгоритмічних мов програмування, вмінь застосовувати інструментальні засоби загального призначення (засоби мультимедіа, гіпертекстові, гіпермедіа засоби), формувати структуру та підготувати статичну, динамічну ілюстративну частини. Тому, розробка ЕП є складним процесом, адже він потребує великих затрат часу та значної трудомісткості.

Для створення електронного підручника з інформатики ми використали програмний засіб Teach Book Lite, який виявився досить ефективним для активізації пізнавального інтересу учнів та розвитку навичок самостійної роботи, творчих здібностей, тому пропонуємо ознайомитися із використанням на уроках інформатики вище вказаного програмного засобу [2, c. 278].

Teach Book Lite – це безкоштовна система розробки електронних підручників (рис. 1.), основною особливістю якої є «демократичність» в створенні потужного інтерфейсу та у використанні широких мультимедійних можливостей [3, c. 9].

125

Рис. 1. Розробка електронного підручника Teach Book Lite

З метою покращення ефективності навчального процесу нами розроблено фрагмент електронного підручника Teach Book Lite та методика його використання на уроках інформатики в загальноосвітній школі. У фрагменті підручника подані теми (рис. 1.), а також розроблений тестовий контроль до кожної з тем.

Нами з’ясовано, що використання електронного підручника на уроках інформатики сприяє розвитку інтересу учнів до вивчення предмету, покращенню формування навчальних вмінь і навичок, підвищенню ефективності їх самостійної роботи та створює умови індивідуалізації процесу навчання [3, с. 13].

Отже, електронний підручник створений в середовищі Teach Book Lite, можна використовувати в поєднанні з традиційними педагогічними засобами для організації навчально-виховного процесу з інформатики в основній школі.

Список використаних джерел

  1. Вовковінська Н. Про стан інформатизації освіти в Україні / Н. Вовковінська // Інформатика. – 2003. – № 21-24. – С.18-25.
  2. Корбут, О. Електронний підручник як елемент освітнього середовища [Текст] / О. Корбут // Вісник Національного технічного університету України «КПІ». – 2013. – № 3. – С. 273-279.
  3. Полукарикова А.С. Учимся работать в программе Teach Book Lite / А.С. Полукарикова // Методические и практические аспекты создания электронных учебников. – 2009. – № 4. – С. 1-18.

14 Replies to “Діхтяр О.І. АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ УЧНІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ ЗАСОБАМИ ЕЛЕКТРОННОГО ПІДРУЧНИКА”

  1. voitsekhivska says:

    Я не згодна зі статтею,тому що електронні підручники значно шкідливіші від друкованних,адже вони в декілька разів більше шкодять здоров*ю.

    1. 380951077479 says:

      А чи не шкодить здоров* дітей мобільний телефо, який батьки самі купують дітям?

    2. Юлія Білоус says:

      Повністю підтримую Вікторію. Я гадаю що дуди занадто багато використовують комп*ютерну техніку.

    3. Dasha Postovyk says:

      Але під час використання звичайних книг також псується зір. І дітям значно зручніше використовувати лише одну електрону книгу ніж багато звичайних.

  2. Людмила Прохорова says:

    Згодна з думкою автора.На мою думку ,найкращою його перевагою є його можливість використання в поєднанні з традиційними педагогічними засобами для організації навчально-виховного процесу з інформатики в основній школі.

  3. 380951077479 says:

    Електронний підручник створений в середовищі Teach Book Lite, можна використовувати в поєднанні з традиційними педагогічними засобами для організації навчально-виховного процесу з інформатики в основній школі.

  4. В електронних підручниках є значний недолік – він може вимкнутись або ж вийти з ладу. Таким чином робота або ж навчання припиняться на деякий час, що не зовсім зручно. Також на зір негативно впливає.

  5. statnick1 says:

    Величезним недоліком XXI століття є те, що ми занадто залежимо від інформаційних технологій та електрики. Саме в цьому і проявляється найголовніша помилка в цій статті. Без підзарядки електронний підручний не зможе довго працювати. І це може припиняти навчальний процес раз за разом.

  6. Дякую за змістовну і цікаву статтю. Але не можу не погодитись з думкою інших критиків щодо заряду електронних підручників.

  7. Олена Кривошея says:

    Електронний підручник має переваги і недоліки.Недолік це те що не всі книги є в електроному вигляді.Працювати з електронним підручником зручно, але її потрібно постійно заряджати.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *