Дата зміни інформації:

Івченко А.С. ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ

фізико-математичний

факультет,  5 курс

наук. керівник Дегтярьова Н.В.,

викладач кафедри інформатики

Сумський державний педагогічний

університет імені А.С. Макаренка

м. Суми

Сучасний стан інформатизації суспільства не можна уявити без введення комп’ютерних технологій на всіх ланках системи освіти, навчальних закладах.

Актуальним питанням сьогодення в системі освіти є опанування учнями вмінь і навичок саморозвитку особистості, що значною мірою досягається шляхом впровадження інноваційних технологій, організації процесу навчання. Водночас слід пам’ятати, що будь-яку педагогічну технологію необхідно розглядати як цілісну систему в єдності компонентів і взаємозв’язків.

На сьогоднішній день розроблено значну кількість програмних засобів, які дозволяють розв’язувати за допомогою комп’ютера досить широке коло математичних задач різних рівнів складності. Розглянемо декілька з них:

1)                редактор презентацій Microsoft Power Point.

За допомогою цієї програми можна створювати презентації-уроки. Програма має великий набір інструментів для відтворення тексту, графіки, таблиць, мультимедїї тощо.

Вчитель використовує комп’ютерні презентації на уроці, коли комп’ютер виконує роль і дошки, і підручника, і дидактичної допомоги.

Переваги використання презентацій:

–                     оптимізація роботи вчителя;

–                     проведення діагностики результатів навчання учнів;

–                     можливість забезпечити учневі індивідуальний режим роботи;

–                     можливості оформлення навчального матеріалу (використання широкої колірної гами при оформленні слайдів, різного роду шрифтів, ефектів анімації) [2].

2)                ППЗ GRAN1.

Дану програму можна використовувати для побудови та дослідження графіків функцій, розв’язування систем рівнянь, знаходження площ многокутників, побудови просторових тіл тощо.

Наприклад за допомогою програми GRAN1 можна побудувати графіки функцій, а потім дослідити як буде змінюватись графік функції при зміні деяких параметрів у формулах, де буде функція зростати чи спадати. Тому учням можна задати таке наприклад завдання.

Приклад 1. Побудувати графіки функцій [3]:

у = – х2; y = – х2 +a; y = – х2 – a;

y = – (x + d)2 ; y =– (x – d)2

3)                ППЗ динамічна геометрія DG.

Пакет динамічної геометрії DG створений для підтримки шкільного курсу планіметрії. Мета пакета – надати учням можливість самостійного відкриття геометрії шляхом експериментування на комп’ютері. Пакет також можна використовувати для ілюстрування задач і теорем курсу планіметрії, створення та використання наочних інтерактивних навчальних матеріалів.

DG надає модель геометрії на площині: геометричних об’єктів і залежностей між ними.

Приклад 2. Дано рівнобедрений трикутник АВС, ВС – медіана. Довести, що ВС є бісектрисою і висотою [1].

Підводячи підсумок, можна стверджувати, що велика кількість різноманітних педагогічних програмних засобів дає змогу вчителям різних дисциплін обрати більш доцільний та педагогічно виважений засіб.

Література

  1. Бевз Г.П. Методика розв’язування стереометричних задач / Г.П. Бевз – К.: Рад. шк., 1975 – 240с.
  2. Кушнір Н.О. Підвищення ефективності навчання математики у школі за допомогою НІТ./ Н.О. Кушнір // Комп’ютер в школі та сім’ї. – К., Фенікс, 2003. – №3.
  3. Співаковський О.В. Інформаційні технології в реалізації компонентно-орієнтованого навчання./ О.В. Співаковський // Комп’ютер в школі та сім’ї. – К., Фенікс, 2003. – №6.

12 Replies to “Івченко А.С. ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ”

  1. Богдан Колеснік says:

    Безумовно програмні засоби є дещо негативними для використання в навчанні, але ж учень чи студент не може охопити повністю весь навчальний матеріал, а отже невелика допомога не завадить!

  2. Дана проблема актуальна в наш час. Так як широко використовуються програмні засоби у навчанні. Наврядчи можна заперечити той факт, що наприклад презинтація проведена з допомогою ком’ютерних засобів буде набагато цікавішою чим без них.

    1. Не погоджуюсь. Адже презентацію неможливо буде провести у тому разі, якщо технічний засіб вийде з ладу.

  3. Юлія Білоус says:

    Використовуючи таким чином комп*ютерні технології студенти, учні не будуть самі пробувати будувати ті самі графіки чи розв*язати задачу. Тобто вони не будуть мати знання з тих чи інших дисциплін.

  4. Олена Кривошея says:

    В статті наведено мало прикладі педагогічних програмних засобів.

  5. statnick1 says:

    На жаль, більшість учнів використовують це не для того, щоб мати більше вільного часу на саморозвиток та полегшення навчання, а просто ” списують” все з інтернету і не задумуються над суттю завдання.

  6. lilia-ira says:

    Стаття змістовна і цікава. Я не погоджуюсь із критикою і вважаю вашу позицію правильною.

  7. svetlichna-tsyrlina says:

    Шановний авторе, у вашій статті зазначено, що розвиток особистості залежить від опанування нею інноваційних технологій.
    Дозвольте не погодитися!
    Ви хочете сказати, що раніше не було гармонійно-розвинених особистостей?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *