Дата зміни інформації:

Ільніцка Р. ВИКОРИСТАННЯ ППЗ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

І курс факультету соціально-психологічної освіти

викладач кафедри інформатики та ІКТ Жмуд О.В.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Функціональне призначення педагогічного програмного засобу (ППЗ): надавати учбову інформацію та скеровувати навчання з урахуванням індивідуальних можливостей та уподобань того, хто навчається.

Існують різні погляди на класифікацію ППЗ. Розглянемо класифікацію ППЗ на основі дидактичного аналізу [3]: За характером матеріалу, що використовується – на певну тему, комплексні, з використанням міжпредметних зв’язків; за характером змісту – загальні, конкретні, з виробничо-технічним змістом, ті, що потребують проведення експерименту, історичні, зайнятні; за дидактичною роллю – спрямовані на отримання нових знань, уточнення змісту знань, систематизацію знань, встановлення зв’язків; за компонентами предмету дії – на виконання, на відтворення, на перетворення, на конструювання; за ступенем складності – прості, складні; за повнотою охоплення теми – з мінімальним обсягом інформації, з оптимальним обсягом інформації, з максимальним обсягом інформації, з надлишковим обсягом інформації.

На сьогодні існує велика кількість класифікацій програмних засобів різного призначення, різної структури та характеристик.

Класифікація програмних засобів навчального призначення :

  1. Демонстраційно-моделюючі програмні засоби. Характерними ознаками таких програмних засобів є їх використання на етапах пояснення нового матеріалу. (презентації, відео фрагменти, аудіофрагменти)
  2. Педагогічні програмні засоби типу діяльнісного предметно-орієнтованого середовища. До них належать моделюючі програмні засоби, призначені для візуалізації об’єктів вивчення та виконання певних дій над ними.( Клавіатурні тренажери, тренажери роботи з мишею, імітатори, лінгвістичні тренажери; навчальні курси, модуль «Windows», модуль “Word”, модуль “Інтернет”, модуль “Access”,  модуль “Excel”)
  3. Педагогічні програмні засоби призначені для визначення рівня начальних досягнень. Дані програмні засоби використовуються для групової, а також індивідуальної роботи учнів та можуть відрізнятися за способом формулювання і подання навчальних завдань, способом введення учнем команд і даних, способом реалізації і подання результатів. (Електронні підручники, Tester,Test-W2-Rus, Test-W2-exe, клавіатурний тренажер з протоколюванням помилок)
  4. 4.                Педагогічні програмні засоби довідкою-інформаційного призначення. За формою структурування та подання матеріалу ці засоби можуть бути: базами даних; гіпертекстовими, або гіпермедійними системами; базами знань.

Використання ППЗ у навчально-виховному процесі сприяє підвищенню його ефективності, всебічному і гармонійному розвитку особистості учнів, розкриттю їх талантів, суттєво впливає на зміст, форми методи і засоби навчання. Вдало підібрані комп’ютерні програми забезпечують розвиток творчих здібностей, стимулюють пізнавальну активність, емоційну сферу та інтелектуальні почуття школярів. При цьому підвищується працездатність учнів, зацікавленість їх різними видами діяльності, поліпшується просторова уява, пам’ять, логічне мислення розширюється їх світогляд. [1].

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Гаряча С.А., Добровольська Л.Н. Використання ІКТ у школі. [Електронний ресурс] Гаряча С.А./ – Режим доступу: http://oipopp.ed-sp.net/component/option,com_metod/metodTask,
  2.  Дем’яненко В. М., Шишкіна М. П. Шляхи забезпечення якості програмних засобів навчального призначення/ Дем’яненко В. М., Шишкіна М. П. //Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2010. – №5. – С. 50–53.

11 Replies to “Ільніцка Р. ВИКОРИСТАННЯ ППЗ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ”

  1. На мою думку, в даній статті добре розповідається про вдало підібрані комп’ютерні програми забезпечують розвиток творчих здібностей, стимулюють пізнавальну активність, емоційну сферу та інтелектуальні почуття школярів. З чим я повністю погоджуюсь.

  2. Я не погоджуюсь з тим, що навіть вдало підібрані комп’ютерні засоби забезпеують розвиток творчих здібносей та розвиток в інших сферах. Всебічний і гармонійний розвиток особистості учнів не зовсім пов’язаний зі зростанням використання ППЗ і не особливо впливає на зміст, методи і засоби навчання. Адже якщо людина не хоче працювати чи навчатися, ніхто не змусить її це зробити, навіть ППЗ.

  3. kanyuchenko1996 says:

    на даному етапі розвитку стаття дуже актуальна і мені важко заперечити головні мотиви викладеного, але до негативних факторів можа віднести роботу яка по більшій мірі є індивідуального, а діти повинні вміти працювати в колективі, знаходити спільну мову за допомогою живого спілкування!!!!!!

  4. statnick1 says:

    Я не згодна з думкою автора. Учні перестають розгорнуто відповідати на запитання, відповідають стисло й лаконічно, не оволодівають ораторськими здібностями , програма не спроможна пояснити учню матеріал іншими (доступнішими) словами.

  5. svetlichna-tsyrlina says:

    Нам, як філологам, дуже важко опрацьовувати вашу статтю.
    Адже, ми виявили безліч помилок в тексті. Це псує враження про вас, як про автора.
    Ви взагалі пепревіряли цю статтю?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *