Дата зміни інформації:

Кравець О.Ю. ПРОГРАМНІ ЗАСОБИ ДЛЯ ПІДТРИМКИ КУРСУ КОМПЮТЕРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ У ПЕДЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Кузьміна Н. М., канд. фіз.-мат. наук, доцент

Національній педагогічний університет імені М.П.Драгоманова

Київ

 Комп’ютерне моделювання є сучасним засобом розв’язування прикладних науково-технічних задач та однією з досить потужних у пізнавальному аспекті інформаційних технологій. Вивчення комп’ютерного моделювання майбутніми вчителями відкриває широкі можливості щодо використання сучасних технологій у науковій та навчальній діяльності, а також для реалізації міжпредметних зв’язків інформатики, математики, фізики та інших предметів.

Проблемам впровадження комп’ютерних моделей у навчальний процес середніх та вищих навчальних закладів присвячено багато досліджень з теорії та методики навчання фізики, зокрема таких науковців, як Гриценко В. Г., Жук Ю. О., Іваницький О. І., Коношевський Л. Л., та інші. Проблеми використання програмно-апаратних навчальних лабораторних комплексів на основі комп’ютерів досліджували Дем’яненко В. М., Денисенко О. І., Желюк О. М. та інші.

На сучасному етапі окремі питання використання новітніх комп’ютерних технологій у навчальному процесі були і залишаються предметом досліджень багатьох науковців, зокрема: Жалдака М. І., Морзе Н. В., Білоусової Л. І., Верланя А. Ф., Горошка Ю. В. та ін[1].

Сучасний процес моделювання важко реалізувати без комп’ютерів або вбудованих контролерів. Для цього використовуються інструментальні програмні засоби та середовища (MathCad, MATLAB, Mathematіca, Maple, Derive, VisSim, Genius й ін.), що суттєво спрощують моделювання. Сучасні математичні пакети можна використовувати і як звичайний калькулятор, і як засоби для спрощення виразів у процесі розв’язування математичних задач, і як генератори графіки, або звуку.

Імітаційне моделювання – це метод дослідження, при якому досліджувана система замінюється моделлю, що з достатньою точністю описує реальну систему, з нею проводяться експерименти з метою одержання даних про оригінал [2].

В Інституті інформатики Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова при написанні дипломного проекту автором розроблено педагогічний програмний засіб для моделювання процесу Броунівського руху (рис.1). За допомогою цього засобу користувачеві надано можливість змінювати кількість молекул у сосуді, а також їх мінімальну та максимальну швидкості.

 269

Рис.1.

Програмний засіб призначено для використання під час навчання студентів курсу комп’ютерного моделювання з метою унаочнення прикладу імітаційного моделювання на прикладі фізичного процесу Броунівського руху.

Цей та інші педагогічні програмні засоби сприяють кращому засвоєнню начального матеріалу.

Використані джерела

  1. Р.Н. Квєтний, І.В. Богач, О.М. Шушура, «Комп’ютерного моделювання систем та процесів. Методи обчислень» Вінниця, ВНТУ, 2013, p. 235с.
  2. А.С. Хазіна, «Формування вмінь комп’ютерного моделювання майбутніх вчителів фізики в процесі» Київ, 2010.

2 Replies to “Кравець О.Ю. ПРОГРАМНІ ЗАСОБИ ДЛЯ ПІДТРИМКИ КУРСУ КОМПЮТЕРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ У ПЕДЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ”

  1. 380951077479 says:

    дуже змістовна стаття. Я повністю погоджуюся з автором. Комп’ютерне моделювання є сучасним засобом розв’язування прикладних науково-технічних задач та однією з досить потужних у пізнавальному аспекті інформаційних технологій. Вивчення комп’ютерного моделювання майбутніми вчителями відкриває широкі можливості щодо використання сучасних технологій у науковій та навчальній діяльності, а також для реалізації міжпредметних зв’язків інформатики, математики, фізики та інших предметів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *