Дата зміни інформації:

А. В. Іщук: “МЕРЕЖА ІНТЕРНЕТ ЯК ОДИН ІЗ ЗАСОБІВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ”

вчитель математики та інформатики

Жерденівської СЗШ І-ІІ ст.

Науковий прорив, який ми спостерігаємо у ХХІ сторіччі спрощує людську діяльність у всіх сферах життя, і зрозуміло, в освіті також. Одним із пріоритетних напрямів удосконалення системи освіти, а саме – дистанційного навчання,  є використання інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечує подальше удосконалення навчально-виховного процесу, доступність, ефективність освіти, та рівний доступ до якості освіти, підготовку студентів до життя в інформаційному суспільстві.

Дистанційне навчання — сукупність сучасних технологій, що забезпечують доставку інформації в інтерактивному режимі за допомогою використання ІКТ (інформаційно-комунікаційних технологій) від тих, хто навчає (викладачів, визначних постатей у певних галузях науки, політиків), до тих, хто навчається (студентів числухачів).

Основними принципами дистанційного навчання є інтерактивна взаємодія у процесі роботи, надання студентам можливості самостійного освоєння досліджуваного матеріалу, а також консультаційний супровід у процесі дослідницької діяльності. Дає змогу навчатися на відстані.

Основним засобом ІКТ у дистанційному навчанні є мережа Інтернет. Викорис­тання інтернет-технологій відкриває нові можливості для безперервного навчання спеціалістів, робить освіту більш доступною. Слід від­значити, що використання інтернет-технологій витісняє всі інші технології дистанційного навчання, це обумов­люється доступністю Інтернету практично для кожного і безмежним інформаційним простором.

У рамках дистанційної форми навчання з використанням інтернет-технологій можна виділити такі мо­дифікації, які потребують відповідної апробації:

1. Дистанційна форма навчання, при якій сту­дент індивідуально записується на курс і навчається дистанційно за методикою відповідного навчального центру, закладу, кафедри.

2. Аудиторно-дистанційна форма. Студенти основну частину навчальних дисциплін вивчають за традиційною формою, а окремі курси вивчаються дистан­ційно. Таку модифікацію доречно використовувати на очних формах навчання при вивченні спецкурсів, на заочних формах навчання, а також при різних формах перепідготовки та підвищення кваліфікації.

3. Дистанційно-очна форма навчання, при якій студент вивчає навчальну дисципліну під час аудиторних занять та має можливість додатково самостійно вивчати її дистанційно.

Найпростіше використання Інтернету – це використання його як джерела додаткових матеріалів для викладача та студента. Це величезна довідково-інформаційна система, яка може бути використана для вивчення будь-якої навчальної дисципліни. Також студенти можуть використовувати глобальну мережу в різних напрямках:

¾   робота з пошуковими системами,

¾   робота з електронними підручниками,

¾   робота з електронною поштою,

¾   пошук інформації в електронних словниках чи енциклопедіях,

¾   підготовка повідомлень, рефератів у електронному вигляді.

Зміст навчальної інформації Інтернету реалізується з допомогою гіперактивного підходу, що дозволяє вивчати матеріал у будь-якому порядку, на різних рівнях володіння іноземною мовою, а інтерактивний режим перетворює процес навчання у спільну діяльність викладача та студента.

За допомогою Інтернету студенти мають можливість отримувати завдання та рекомендації щодо їх виконання дистанційно, а також відправляти виконані вправи викладачам. Окрім цього Інтернет виступає як форма контролю знань та вмінь студентів, які в он-лайн режимі можуть проходити тестування, дати розгорнуті відповіді на контрольні питання та диспутувати на форумах. Також способом інформаційного забезпечення для студентів  є використання електронних бібліотек, таких як http://www.nbuv.gov.ua/ – Національна бібліотека України ім. В. І. Вернадського, тощо.

Повноцінна підготовка майбутніх спеціалістів не може бути вдалою без використання Інтернет-технологій, адже випускник має добре вміти використовувати можливості Інтернету у своїй професійній діяльності.

Залучення в учбовий процес Інтернет-ресурсів зовсім не виключає традиційні методи навчання, а гармонійно поєднується з ними. Застосування нових інформаційних технологій дозволяє не тільки підвищити ефективність навчання, але й сприяти подальшому самостійному вивченню дисциплін студентами.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. http://uk.wikipedia.org
  2. http://business-inform.net/pdf/2012/8_0/253_255.pdf
  3. http://scaspee.com/6/post/2013/1/8.html

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *