вчитель математики та інформатики
Жерденівської СЗШ І-ІІ ст.
Науковий прорив, який ми спостерігаємо у ХХІ сторіччі спрощує людську діяльність у всіх сферах життя, і зрозуміло, в освіті також. Одним із пріоритетних напрямів удосконалення системи освіти, а саме – дистанційного навчання, є використання інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечує подальше удосконалення навчально-виховного процесу, доступність, ефективність освіти, та рівний доступ до якості освіти, підготовку студентів до життя в інформаційному суспільстві.
Дистанційне навчання — сукупність сучасних технологій, що забезпечують доставку інформації в інтерактивному режимі за допомогою використання ІКТ (інформаційно-комунікаційних технологій) від тих, хто навчає (викладачів, визначних постатей у певних галузях науки, політиків), до тих, хто навчається (студентів числухачів).
Основними принципами дистанційного навчання є інтерактивна взаємодія у процесі роботи, надання студентам можливості самостійного освоєння досліджуваного матеріалу, а також консультаційний супровід у процесі дослідницької діяльності. Дає змогу навчатися на відстані.
Основним засобом ІКТ у дистанційному навчанні є мережа Інтернет. Використання інтернет-технологій відкриває нові можливості для безперервного навчання спеціалістів, робить освіту більш доступною. Слід відзначити, що використання інтернет-технологій витісняє всі інші технології дистанційного навчання, це обумовлюється доступністю Інтернету практично для кожного і безмежним інформаційним простором.
У рамках дистанційної форми навчання з використанням інтернет-технологій можна виділити такі модифікації, які потребують відповідної апробації:
1. Дистанційна форма навчання, при якій студент індивідуально записується на курс і навчається дистанційно за методикою відповідного навчального центру, закладу, кафедри.
2. Аудиторно-дистанційна форма. Студенти основну частину навчальних дисциплін вивчають за традиційною формою, а окремі курси вивчаються дистанційно. Таку модифікацію доречно використовувати на очних формах навчання при вивченні спецкурсів, на заочних формах навчання, а також при різних формах перепідготовки та підвищення кваліфікації.
3. Дистанційно-очна форма навчання, при якій студент вивчає навчальну дисципліну під час аудиторних занять та має можливість додатково самостійно вивчати її дистанційно.
Найпростіше використання Інтернету – це використання його як джерела додаткових матеріалів для викладача та студента. Це величезна довідково-інформаційна система, яка може бути використана для вивчення будь-якої навчальної дисципліни. Також студенти можуть використовувати глобальну мережу в різних напрямках:
¾ робота з пошуковими системами,
¾ робота з електронними підручниками,
¾ робота з електронною поштою,
¾ пошук інформації в електронних словниках чи енциклопедіях,
¾ підготовка повідомлень, рефератів у електронному вигляді.
Зміст навчальної інформації Інтернету реалізується з допомогою гіперактивного підходу, що дозволяє вивчати матеріал у будь-якому порядку, на різних рівнях володіння іноземною мовою, а інтерактивний режим перетворює процес навчання у спільну діяльність викладача та студента.
За допомогою Інтернету студенти мають можливість отримувати завдання та рекомендації щодо їх виконання дистанційно, а також відправляти виконані вправи викладачам. Окрім цього Інтернет виступає як форма контролю знань та вмінь студентів, які в он-лайн режимі можуть проходити тестування, дати розгорнуті відповіді на контрольні питання та диспутувати на форумах. Також способом інформаційного забезпечення для студентів є використання електронних бібліотек, таких як http://www.nbuv.gov.ua/ – Національна бібліотека України ім. В. І. Вернадського, тощо.
Повноцінна підготовка майбутніх спеціалістів не може бути вдалою без використання Інтернет-технологій, адже випускник має добре вміти використовувати можливості Інтернету у своїй професійній діяльності.
Залучення в учбовий процес Інтернет-ресурсів зовсім не виключає традиційні методи навчання, а гармонійно поєднується з ними. Застосування нових інформаційних технологій дозволяє не тільки підвищити ефективність навчання, але й сприяти подальшому самостійному вивченню дисциплін студентами.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ