Дата зміни інформації:

Білятинська І. М.: “ОСОБЛИВОСТІ РОЗРОБКИ ТА ОСНОВНІ ЕТАПИ СТВОРЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ПОСІБНИКІВ”

викладач кафедри інформатики та ІКТ

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Створення електронного посібнику – це складний та тривалий процес, який складається з попереднього (підготовчого), основного (безпосередній процес створення) та завершального (тестування, виявлення та виправлення помилок, неточностей)  етапів. Розглянемо вказані етапи більш детально.

Попередній етап складається з таких частин:

–         вибір навчального курсу;

–         визначення рівня загальної підготовки та рівня комп’ютерних знань учнів чи студентів;

–         виділення завдань, які повинен виконувати готовий продукт.

Основний етап – це безпосередньо створення посібника, який в свою чергу орієнтовно може складатися з наступних етапів:

1. Вибір джерел. Відбувається підбір літератури, ресурсів мережі Інтернет, що можуть бути використані для відображення в майбутній програмі. Важливо підібрати достовірні ресурси, що чітко та лаконічно висвітлюють потрібні питання. Необхідно в готовому продукті, щоб не порушувати авторські права, зробити посилання на використані джерела.

2. Розробка змісту і переліку понять. Весь накопичений матеріал систематизується, виділяються основні поняття, формуються розділи, пункти та підпункти, словник. З усієї підготовленої бази інформації виділяється найбільш важлива, та, яка точно попадає в посібник. Розділи повинні бути мінімальними за обсягами, проте замкнутими за містом.

3. Переробка текстів у модулі за розділами. Перебудовуються тексти джерел відповідно до змісту і структури модулів; виключаються матеріали, що не ввійшли в переліки, і додаються ті, котрих немає в джерелах; визначаються зв’язки між модулями і інші гіпертекстові зв’язки. Таким чином, підготовлюється проект гіпертексту для комп’ютерної реалізації [1, 29].

4. Реалізація гіпертексту в електронній формі. На даному етапі створюється примітивне електронне видання, що також може бути використане в навчальному процесі. Гіпертекст – це така форма організації тексту, при якій його одиниці представлені не в лінійній послідовності, а як система явно вказаних можливих переходів, зв’язків між ними. Слідуючи цим зв’язкам, можна читати матеріал в будь-якому порядку, утворюючи різні лінійні тексти.

5. Розробка комп’ютерної підтримки посібника.  Вибір програмного засобу чи засобів, за допомогою якого здійснюється представлення посібника в електронному вигляді. Після його завершення електронний посібник готовий до подальшого вдосконалювання за допомогою мультимедійних засобів.

6. Візуалізація матеріалу. Змінюються способи пояснення окремих понять і тверджень і відбираються тексти для заміни мультимедійними матеріалами. Розробляються сценарії візуалізації модулів для досягнення найбільшої наочності, максимального розвантаження екрану від текстової інформації і використання емоційної пам’яті учня чи студента для полегшення розуміння і запам’ятовування навчального матеріалу. Робиться візуалізація текстів, тобто комп’ютерне втілення розроблених сценаріїв з використанням малюнків, графіків і, можливо, анімації [1, 30].

Завершальний етап, що має на меті підготовку до використання, складається з таких підпунктів:

–                тестування навчального курсу ;

–                доопрацювання електронного посібника;

–                реєстрація мультимедійного курсу як інтелектуальної власності;

–                тиражування.

Отже, розробка електронного посібника складається з кількох етапів, від успішності перебігу яких залежатиме якість майбутнього програмного продукту. Ці етапи включають підбір матеріалів, їх систематизацію, опрацювання,  представлення в електронній формі та можуть варіюватися в залежності від завдань, які повинен виконувати готовий продукт.

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Корбут  ОГ.  Електронний посібник як елемент освітнього середовища// Педагогічні науки: збірник наукових праць. – №51. – 2010 – С. 24-46.

9 Replies to “Білятинська І. М.: “ОСОБЛИВОСТІ РОЗРОБКИ ТА ОСНОВНІ ЕТАПИ СТВОРЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ПОСІБНИКІВ””

  1. Електронні посібники є дуже зручними та економними в плані фізичних носіїв, а ще є набагато цікавішими))) з часом їх буде набагато більше)))

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *