Дата зміни інформації:

Дякон В. М.: “СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ УНІВЕРСИТЕТІ”

к.ф-м.н., доцент,

директор Уманської філії Європейського університету

Різноманітні системи дистанційного навчання (distance learning) широко використовуються у США, країнах Європейського союзу та багатьох інших країнах. Дистанційне навчання є важливою складовою навчального середовища для одержання базової вищої освіти, перепідготовки, підвищення кваліфікації, курсів тощо. При цьому єдиного терміну, що визначав би дану систему навчання немає. Тому за кордоном поряд із терміном “distance learning” широко застосовуються такі як “e-learning”,  “teleteaching”, “online learning”, “Internet-based learning” тощо. Причинами цього є різноманітність способів використання інформаційно-телекомунікаційних технологій у навчальному процесі. В Україні дистанційна освіта, відповідно до Положення про дистанційне навчання, розвивається перш за все як форма навчання, що рівноцінна з денною, вечірньою, заочною формами та екстернатом. Під дистанційним навчанням розуміється “індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається в основному за  опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій”.

Способи і методи дистанційного навчання, яке стає дедалі популярнішим і активно запроваджується у провідних вузах країни, розвиваються дуже стрімко, особливо популярною серед них є така інтерактивна форма як віртуальний університет.

Одним із лідерів в галузі впровадження інтерактивних форм навчання є Європейський університет, в навчальний процес якого вже понад десять років активно впроваджуються різні моделі дистанційного навчання, що інтегрують в собі ефективні елементи інших форм навчання.

Метою використання дистанційного навчання у навчально-виховному процесі Європейського університету є надання освітніх послуг шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми ступенями відповідно до державних стандартів освіти; за програмами підготовки громадян до вступу у навчальні заклади, підготовки іноземців, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників.

Ще на початку 2007-2008 навчального року в університеті створено Центр дистанційних технологій, основними напрями діяльності якого є запровадження технологій дистанційного навчання на всіх рівнях освіти, створення спільно з іншими вищими навчальними закладами єдиного інформаційного освітнього простору, формування у викладачів компетенцій тьютора дистанційного навчання, використання нових інформаційно-комунікаційних технологій при організації самостійної роботи студентів всіх форм навчання, навчання іноземних громадян і громадян України, що перебувають за кордоном.

Система дистанційної освіти в Європейському університеті постійно вдосконалюється, і сьогодні можна з впевненістю говорити про реалізацію навчального процесу за принципом віртуального університету. Телекомунікаційні мультимедійні комплекси Європейського університету дозволяють в режимі он-лайн проводити лекції та відеоконференції, забезпечують постійний зв’язок з усіма філіями, розташованими в різних областях України.

Викладачами університету розроблені комплекти електронних навчальних матеріалів, в тому числі електронних підручників, навчально-методичних посібників, лекцій-презентацій тощо, які зберігаються на відповідному мережевому ресурсі та доступні усім авторизованим користувачам. На особливу увагу заслуговує система дистанційного тестування, яка забезпечує оцінювання знань студентів за спільними для всіх філій наборами тестових завдань, розміщених на сайті університету. Це дозволяє забезпечувати однакову якість підготовки фахівців в усіх філіях університету та головному вузі.

Перевагами системи дистанційного навчання Європейського університету є підтримання зв’язку між філіями та головним вузом, раціональне поєднання електронного навчання та навчання в рамках звичної взаємодії “викладач-студент”, можливість проведення спільних лекцій, конференцій та круглих столів в режимі он-лайн. Все це дозволяє ефективніше використовувати інформаційні технології у навчальному процесі, забезпечувати мобільність студентів, надаючи їм змогу переглядати лекції та перевіряти якість засвоєння знань у зручний для них час.

Звичайно, дистанційна освіта буде розвиватись в напрямку створення віртуальних університетів, однак на перспективу повинні бути опрацьовані та законодавчо врегульовані питання прийняття єдиних державних стандартів дистанційної освіти, сертифікації та ліцензування дистанційних курсів та систем оцінювання якості надання ними освітніх послуг та проведення підсумкової атестації студентів, підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, що беруть участь у дистанційному навчанні.

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Положення про дистанційне навчання (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України 25.04.2013  № 466). / Сайт ВРУ «Законодавство України». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13
  2. Офіційний Інтернет-сайт Приватного вищого навчального закладу „Європейський університет”, 2015. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.e-u.in.ua

2 Replies to “Дякон В. М.: “СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ УНІВЕРСИТЕТІ””

  1. stecenko-nm says:

    Хороша стаття. Звісно, система дистанційного навчання має ряд переваг. Хотілося б узнати, яку платформу підтримки дистанційного навчання Ви використовуєте у своєму вузі?

  2. tanya_bond says:

    Тематику віртуальних університетів варто винести на окреме обговорення!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *