Дата зміни інформації:

Кісіль Я.В.: “ОСНОВНІ НАУКОВО-МЕТОДИЧНІ ВИМОГИ ДО ЕЛЕКТРОННИХ ПОСІБНИКІВ”

вчитель інформатики та

математики Дубівського НВК

Електронні посібники повинні задовольняти навчально-методичні, дизайн-ергономічні та технічні вимоги для того, щоб їм можливо було використовувати в навчальному процесі.

Науково-методичні вимоги до програмних засобів даного типу базуються на вимогах, висунутих до їх паперових аналогів  Міністерством освіти і науки  України [1, 54] та мають свої характерні особливості.

Основні науково-методичні вимоги до електронного посібника

Вимоги до змісту. Електронний посібник повинен містити систематизований матеріал, що відповідає навчальній програмі з даного предмету, проте не просто дублювати зміст паперового аналогу, а доповнювати його. Повинен розкривати зміст основних наукових понять, законів, правил, реалізувати диференціацію навчання, містити значну кількість прикладів, виключати матеріали, які є не доцільними при вивченні тієї чи іншої теми, відволікають увагу учнів.

Структура змісту. Матеріал електронного посібника повинен розподілятися на розділи, модулі відповідно до особливостей його вивчення. Зміст та основні елементи традиційно слід подавати за допомогою гіперпосилань, глибина яких не перевищує двох рівнів. Також слід реалізувати посилання на глосарій, різноманітні рубрики, словник. З будь-якої частини посібника повинен реалізовуватися доступ до його змісту.

Доступність змісту. Зміст електронного посібника повинен бути побудований таким чином, щоб учні змогли його використовувати як на уроці під керівництвом учителя, так і для самостійного опрацювання матеріалу. Також повинен реалізовуватися зворотній зв’язок, форми подачі матеріалу, які неможливі в паперовому його аналогові (відеоролики, посилання на джерела в мережі Інтернет, музичні файли, динамічні схеми, анімації, тощо).

Навчально-методичний апарат посібника. Як і звичайний посібник електронний аналог повинен забезпечувати управління пізнавальною діяльністю учнів, містити рекомендації щодо способу ознайомлення з навчальним матеріалом, активізувати пізнавальну активність школярів, стимулювати розвиток логічного мислення, формувати вміння застосовувати набуті знання на практиці. Крім цього, даний програмний продукт повинен містити методичні рекомендації щодо особливостей роботи з ним, в яких має бути детальний опис того, як починати роботу, здійснювати пошук потрібного матеріалу, починати перевірку, тощо.

Отже, науково-методичні вимоги до електронних посібників включають в себе вимоги до змісту, його структури, доступності, навчально-методичного апарату посібника та є обов’язковими для створення програмних продуктів такого типу.

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Вембер В.П.Навчально-методичні вимоги до електронного посібника // Педагогічні науки: збірник наукових праць. – №42. – 2009 – С. 50-58.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *