Дата зміни інформації:

Ковбасюк І.О.: “ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ПІДРУЧНИКІВ В ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ”

студентка 4 курсу відділення початкової освіти

Уманського гуманітарно-педагогічного коледжу ім. Т.Г. Шевченка

Керівник: Шимкова Ю.М.

У період, коли освіта набуває кардинальних змін, виникає необхідність оновлення методів та прийомів навчання, залучення інноваційних методик до процесу формування в учнів предметних та життєвих компетентностей. Сучасному суспільству  потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, творчо розвꞌязувати проблему, самоконтролювати чи самооцінювати результати своєї діяльності. Отже, основними завданнями вчителя на сучасному етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного студента на рівень базової освіти та встановлення та розвитку пізнавальної та творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей, але й самоосвітніх.

Для того, щоб зацікавити студентів, необхідно дбати про гармонійне поєднання мотиваційного, змістового, процесуального та розвивального компонентів.

Перевага навчання, що базується на інтерактивному телебаченні, полягає в його можливості безпосереднього візуального контакту з аудиторією, що знаходиться на різних відстанях від викладача. Його негативна сторона полягає в тому, що при такому навчанні практично тиражується звичайне заняття, будь воно побудовано за традиційною методикою або з використанням сучасних педагогічних технології. Це може бути допустимо тільки при демонстрації унікальних методик, лабораторних дослідів, коли викладачі, і студенти можуть стати свідками і учасниками використання нових знань, методів у своїй галузі, нових інформаційних технологій, взяти участь у дискусії. Дана форма дистанційного навчання інтерактивна і може вважатися досить перспективною в системі підвищення кваліфікації та підготовки фахівців [1].

В останні десятиліття швидко розвиваються науково-методичні основи дистанційного навчання.

Нині досліджено напрями підвищення ефективності навчання з використанням інформаційних технологій (В. Биков Р. Гуревич, М. Кадемія, Д. Опеншоу, Н. Тверезовська, І. Хорев, М. Жалдак, Ю. Жук); педагогічні підходи до комп’ютеризації навчального процесу (Б. Гершунський, Є. Машбиць, І. Підласий); дидактичні властивості комп’ютерних засобів(Є. Полат); теорія і практика модульного навчання (В. Огнев’юк, О. Фурман); теорія і практика особистісно-орієнтованого навчання (І. Бех, С. Подмазін, І. Якиманський, В. Рибалка); педагогічні положення про активізацію навчальної діяльності (А. Есаулов, В. Лозова, М. Махмутов, В. Оконь, І. Харламов); концептуальні педагогічні положення про дистанційне навчання (О. Андрєєв, Г. Козлакова, І. Козубовська, В. Олійник, Є. Полат, П. Стефаненко, А. Хуторський) [2, 3].

Незважаючи на велику кількість досліджень сучасна дистанційна освіта в Україні нагадує традиційні форми заочного навчання, не розкриваючи всіх можливостей використання принципово нових форм і методів навчання [3].

Одним із них є створення та використання електронних підручників в дистанційному навчанні.

Першим етапом у розробці технології виявлення, навчання та розвитку є створення відповідних програм [1].

Тому, вплинути на традиційний процес навчання, підвищити ефективність , спрямувати на розвиток особистості студента, допоможе використання електронних підручників в дистанційному навчанні. Сучасна епоха створила потребу в новому типі особистості, здатності до самостійного прийняття рішень, свідомого здійснення власного вибору, гнучкої реакції на зміни обставин.

Отож, перед суспільством стоять завдання сформувати у молодого покоління позитивну життєву позицію, допомогти зберегти новітній підхід до навчання. До вирішальних чинників розвꞌязання цих завдань слід віднести використання електронних підручників в дистанційному навчанні.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Корбут О.Г. Електронний підручник як елемент освітнього середовища. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://confesp.fl.kpi.ua/ru/node/1087
  2. Кузнецова І.О. Електронний підручник як важливий компонент системи дистанційного навчання / І.О. Кузнецова // Вісник СевНТУ. Серія: Педагогіка. – Севастополь: СевНТУ. – 2012. – № 127/2012. – С. 63-67.
  3. Поцулко О.А. Електронний підручник у системі дистанційного навчання / О.А. Поцулко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2010. – № 6(8). – С. 363-372.

3 Replies to “Ковбасюк І.О.: “ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ПІДРУЧНИКІВ В ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ””

  1. stecenko-nm says:

    Проблема створення електронних посібників та підручників є актуальною для сучасного інформаційного суспільства. Цікаво було б почути, на базі якого програмного засобу найкраще створювати електронні підручники.

  2. tanya_bond says:

    Якщо говорити про сучасний електронний підручник, то варто відмітити, що найперспективнішим є використання спеціально розробленого електронного підручника з використанням аудіо, відео складових.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *