Дата зміни інформації:

Колмакова В.О.: “ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ

старший викладач кафедри інформатики та ІКТ

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

В середовищі всесвітньої глобальної мережі активно розвиваються інструментальні механізми спілкування. Вони стрімко змінюються та докорінно змінюють умови організації освітніх процесів, активно сприяють розвитку здібностей і розкриттю потенціалу особистості. Мультимедійні технології з їх численними ефектами та перевагами створюють когнітивне різноманіття, а мережі комунікації забезпечують соціальний ефект розвивального середовища, призначеного для підвищення творчих та інтелектуальних ресурсів людини, здатності її до інноваційної діяльності, одним із основних компонентів якої є дослідницька діяльність.

Розглянемо основні підходи до використання мережевих ресурсів у розробці мультимедійних та комунікаційних освітніх технологій.

Визначимо ресурси як умови виконання будь-якої діяльності, що дають змогу за допомогою певних перетворень мати бажаний результат. Термін «ресурс» запозичено з французької ressource – засіб, спосіб, дані; пов’язаний зі старофранцузьким ressourde – підійматися, сходити; виникати, направляти, кидати в ціль. Ресурси комп’ютерної мережі визначають як програмні, технічні, інформаційні та організаційні засоби комп’ютерної мережі, призначені для розв’язання завдань користувачів. Під мережевим інформаційним ресурсом освітнього призначення ми розуміємо інформаційний ресурс, що містить науково-педагогічну,  навчально-методичну, хрестоматійну, нормативно-інструктивну і технологічну інформацію,  технологія реалізації якого забезпечує можливість широкого доступу в умовах функціонування локальних та глобальних мереж.

Чат-заняття – навчальні заняття, здійснювані з використанням чат-технологій. Чат-заняття проводяться синхронно, тобто всі учасники мають одночасний доступ до чату. Викладач заздалегідь повідомляє у своїх оголошеннях графік свого виходу в чат із попередньо сформульованими питаннями. Наприклад, по півгодини двічі на тиждень у визначений час.

Веб-заняття – дистанційні уроки, конференції, семінари, ділові ігри, лабораторні роботи, практикуми та інші форми навчальних занять, що проводяться за допомогою засобів телекомунікацій та інших можливостей Internet.

Для веб-занять використовуються спеціалізовані освітні веб-форуми – форма роботи користувачів з певної теми або проблеми за допомогою записів, що залишаються на одному з сайтів з встановленою на ньому відповідною програмою.

Від чат-занять веб-форуми відрізняються можливістю більш тривалої (багатоденної) роботи та асинхронним характером взаємодії учнів і педагогів.

Телеконференція – проводиться, як правило, на основі списків розсилки з використанням електронної пошти. Для навчальних телеконференцій характерно досягнення освітніх завдань. Також існують форми дистанційного навчання, при якому навчальні матеріали висилаються поштою в регіони.

Для консультування студентів у процесі навчання може бути використано відеозв’язок через програму «Skype».

Вебінари (семінарами) – спосіб організації зустрічей онлайн, формат проведення семінарів, тренінгів та інших заходів за допомогою Інтернету. Для організації вебінару використовуються технології відео-конференції, інтернет-телефонії та ін. Зв’язок, як правило, односторонній – з боку доповідача взаємодія із слухачами обмежена. Вебінари можуть бути сумісними і включати сеанси голосувань і доповідей, що забезпечує повну взаємодію між аудиторією і викладачем.

One Reply to “Колмакова В.О.: “ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ”

  1. tanya_bond says:

    Цікавою є технологія чат-занять. Тим більше, здійснення такої форми діяльності можливе за умови вуикористання платформи Moodle. Перспективний досвід з використанням чат-занять варто окремо дослідити і обговорити. Дякую за інформацію!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *