Дата зміни інформації:

Нечипуренко Н.В.: “СТВОРЕННЯ ГРУП В СОЦІАЛЬНІЙ МЕРЕЖІ В КОНТАКТЕ ТА ВИКОРИСТАННЯ У РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ НА УРОКАХ ГЕОГРАФІЇ”

вчитель географії Криворізької загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів  №66

Сучасна освіта в Україні – це  унікальне явище, що справляє значний вплив на всі аспекти життя і діяльності країни, соціуму, людської цивілізації загалом. В умовах сучасної науково-технічної та інформаційної революції вона функціонує як складний соціально-економічний організм, який відіграє велику роль у суспільному прогресі людства. Освіта є однією з найвагоміших галузей трудової і пізнавальної життєдіяльності, тому й повинна розвиватись відповідно до тих технологій, які наявні в наш час та активно їх використовувати.

Сучасний етап розвитку системи навчання і виховання в Україні характеризується її реформуванням, пошуком шляхів приведення змісту у відповідність з особистісними запитами учнів, світовими стандартами. Все частіше лунають такі слова як «дистанційне навчання», «вебінар», «блог», «Online трансляція», «Online опитування» ті ін. Дійсно, сучасне суспільство прямує до нового етапу в освіті, де роль інноваційних технологій зростає. Зараз важко уявити людину, яка б не чула про такі соціальні мережі, як Facebook; ВКонтакте; Однокласники; Twitter та не була там зареєстрованою.

Соціальні мережі нараховують міліардну кількість користувачів, які спілкуються один з одним, діляться інформацією, ведуть власні спостереження та опитування. Однією із величезних позитивних властивостей соціальних мереж є можливість створювати групи за інтересами. У цих групах об’єднуються користувачі, які мають можливість обмінюватися спеціалізованою та цікавою інформацією.

Будь-яка група людей при очному або заочному спілкуванні потребує встановлених і прийнятих учасниками правил для кращого сприйняття і розуміння партнерами один одного.

Так само і в групах, створених у соціальних мережах. Кожна з них має свої правила, за дотриманням яких, зазвичай, стежить модератор. В нашому випадку модератором може бути вчитель або ж учень, який проявляє інтерес до предмету. В групі є можливість надавати певні повноваження декільком учасникам.

 1

Рис. 1. Приклад створення групи

Модератор – це, в першу чергу, учасник групи, користувач, якому до душі тематика групи і який хоче, щоб вона стала цікавішою. Це особистість, яка із задоволенням спілкується з іншими учасниками форумів і активно бере участь у житті групи. Модератор – це статус, але він не заважає користувачеві залишатися таким же учасником групи, як і всі. Найкращий варіант вцьому випадку, коли модератором виступає учитель, який стежить за порядком в групі і підтримує атмосферу, що сприяє приємному спілкуванню. Права модератора передбачають можливість редагувати і видаляти будь-які теми чи окремі повідомлення в групі (фільтрація інформації, що надходить від учасників групи). Разом з тим, необхідно розумно користуватися своїми привілеями.

 2

Рис. 2. Приклад делегування повноважень в групі

Після того, як була створена група у ВК за інтересами, необхідно запросили учнів, розподілили обов’язки та визначились з правилами.

Потрібно пам’ятати, що група ВК – це лише спосіб подачі додаткової інформації, яка перевищує програмовий матеріал. Учасники групи можуть ділитись своїми емоціями під час перегляду або перечитування цікавої інформації. Серед користувачів спільноти є різні учні. Як правило, ті школярі, які соромляться висловлювати свої думки на уроці, в мережевій групі, як правило, стають розкутішими, вільно спілкуються, активно шукають, одержують і поширюють інформацію.

 3

Рис. 3. Приклад навчальної спільноти «Географія – це цікаво»

Група в ВК дає можливість вчителю вести наступні рубрики:

  1. Фотоматеріали.
  2. Відеоматеріали.
  3. Цікаві посилання.
  4. Теми для дискусій.

На уроках потрібно пояснити завдання з урахуванням його виконання в групі ВК «Географія – це цікаво». Наприклад, переглянувши відео «Кривий Ріг – моє місто», учням пропонується відповісти на запитання та виконати завдання:

  1. Що нового та цікавого Ви дізналися під час перегляду відео?
  2. Підготуйте інформацію про один з об’єктів Кривого Рогу та викладіть інформацію на розсуд групи.

Можна запропонувати переглянути відео та прокоментувати побачене навіть під час навчального процесу на уроці, не обов’язково це робити вдома. При цьому, в теми для дискусій школярі можуть викладати ту інформацію, яка була підготовлена як домашнє завдання. У свою чергу, вчитель зможе переглянути, оцінити та виправити (відредагувати) запропоновані матеріали. Так як інформація вже потрапила в групу нею можуть скористатись учні інших шкіл та міст.

 41

Рис. 4. Рубрика «Фотоматеріали»

 42

Рис. 5. Рубрика «Відеоматеріали»

 6

Рис. 6. Рубрика «Корисні посилання»

5

Рис. 5. Рубрика «Теми для дискусій»

Отже, в рамках сказаного ми виділили наступні переваги використання груп ВКонтакте учителем:

  1. Можливість урізноманітнити навчальний матеріали.
  2. Економія часу на уроці (учні переглядають фото, відео та мають уявлення про тему, що вивчається).
  3. Залучення значної кількості школярів під час обговорення теми.
  4. Розміщення матеріалів, які можуть бути використані тими учнями, що пропустили заняття.
  5. Швидкий міжособистісний зв’язок.
  6. Врахування індивідуальних здібностей учнів та можливість підібрати для кожного свій шлях у здобутті бажаних знань.

Переваги використання групи учнями:

  1. Вільне висловлювання думок з того чи іншого питання.
  2. Можливість реалізувати себе, як пошуковець.
  3. Перегляд матеріалів у вільний час і в звичних для себе умовах.
  4. Проведення часу у «ВК» з користю.
  5. Розширення кругозору.
  6. Закріплення знань з географії.
  7. Комунікативна робота в групах.
  8. Доступність матеріалів для учнів, які пропустили заняття.

Таким чином, створення та використання груп в «ВКонтакте» є досить актуальним питанням сьогодення, оскільки дистанційне навчання дозволяє отримати знання он-лайн, що значно сприяє у формуванні культури спілкування в реальному та віртуальному середовищах; підсилює комп’ютерну грамотність, розвиває мислення, пам’ять та увагу.

3 Replies to “Нечипуренко Н.В.: “СТВОРЕННЯ ГРУП В СОЦІАЛЬНІЙ МЕРЕЖІ В КОНТАКТЕ ТА ВИКОРИСТАННЯ У РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ НА УРОКАХ ГЕОГРАФІЇ””

  1. stecenko-nm says:

    Дуже хороша стаття. Якби вчителю ще доплачувалося за таку роботу в позанавчальний час. )))

    1. tanya_bond says:

      Кривий Ріг дійсно передовики! Вони навіть користуються електронними журналами.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *