Дата зміни інформації:

Паршукова Л.М.: “ОСНОВНІ СТРУКТУРНІ ЕЛЕМЕНТИ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ТА ДИДАКТИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ”

старший викладач кафедри інформатики та ІКТ

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Відповідно до прийнятої концепції розвитку системи дистанційного навчання, дистанційний курс повинен відповідати вимогам галузевих стандартів щодо змісту, обсягу та рівня освітньої та професійної підготовки, діючим в університеті регламентуючим документам щодо розробки навчально-методичних матеріалів, навчальним планам, а також мати у своєму складі наступні структурні елементи навчально-методичного та дидактичного забезпечення дистанційного навчання:

  1. Анотація та вступна частина.
  2. Робоча програма.
  3. Графік вивчення дистанційного курсу.
  4. Підручник( навчальний посібник, або конспект лекцій).
  5. Методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи студентів.
  6. Індивідуальні завдання та методичні рекомендації щодо їх виконання.
  7. Практичні завдання та методичні рекомендації щодо їх виконання.
  8. Курсові роботи та методичні рекомендації щодо їх написання та захисту.
  9. Тестові завдання для перевірки знань з дисципліни.
  10. Глосарій.
  11. Список рекомендованої літератури

Анотація – невеликий за розміром рекламний матеріал щодо дисципліни, який буде постійно знаходитися на сайті системи дистанційного навчання. В ньому повинні бути висвітлені такі питання: повна назва курсу, коротка історична довідка ( події, факти, випадки минулого і теперішнього часу – інформаційний матеріал для зацікавлення студента даним предметом), основна проблематика дисципліни (основні проблеми, що розглядаються даним предметом, їх актуальність, відповідність європейській кредитно-трансфертній системі (ECTS). Анотація готується у довільній формі. Нижче наведено умовний приклад анотації по дисципліні «Методика навчання інформатики»

Методика навчання інформатики

Автори: Л.М. Паршукова, ст. викладач кафедри інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій

Опис

Дистанційний курс «Методика навчання інформатики» передбачає набуття студентами теоретичних знань та практичних навичок в проведенні урочних та позаурочних занять з інформатики, розробці дидактичних та програмних засобів для забезпечення навчальної діяльності.

Мета курсу – сформувати у студентів знання, вміння і навички, необхідні для навчання основам інформатики, використання засобів сучасної інформаційної технології, формування через предмет інформатики комп’ютерної грамотності, основ інформаційної культури та інформатичної компетентності учнів.

Змістом методичної підготовки студентів – майбутніх вчителів інформатики – мають бути всі компоненти його майбутньої педагогічної діяльності: знання (спеціальні, психолого-педагогічні, конкретно-методичні тощо), способи діяльності вчителя інформатики, певне бачення себе в такій діяльності, а також досвід творчої діяльності в теорії і практиці навчання інформатиці.

Для досягнення мети курс «МНІ» повинен розв’язати такі завдання:

–      розкрити значення комп’ютерної грамотності, інформаційної культури, інформатичної компетентності в загальній і професійній освіті людини, вплив засобів сучасної інформаційної технології та науково-технічний і соціально-економічний розвиток суспільства, взаємозв’язки шкільного курсу інформатики з іншими навчальними предметами, науково-технічними досягненнями в різних галузях наук, показати практичну значимість методів і засобів сучасної інформаційної технології, можливості її застосування;

–         забезпечити ґрунтовне вивчення студентами шкільних програм, підручників, навчальних і методичних посібників з інформатики, способів використання в навчальному процесі шкільної комп’ютерної техніки і ППЗ;

–      виховати у майбутніх вчителів творчий підхід до розв’язання проблем викладання інформатики та використання обчислювальної техніки в навчальному процесі;

–         сформувати у студентів достатні знання, вміння і навички, необхідні для практичного проведення навчально-виховної роботи в умовах широкого використання нової інформаційної технології в навчальному процесі.

В лекційному курсі передбачається розкрити мету і завдання викладання основ інформатики та використання ІКТ в навчальному процесі, розкрити структуру, мету, методи, завдання шкільного курсу інформатики, ознайомити майбутніх вчителів з найважливішими питаннями методології інформатики, із метою, змістом, методами, організаційними формами і засобами навчання, орієнтованими на ІКТ, а також висвітлити найважливіші аспекти спеціальної методики викладання основ інформатики. Лекційний курс також передбачає знайомство студентів з передовим досвідом вчителів-новаторів, з роботою передових і експериментальних шкіл, з новими науковими дослідженнями в даній галузі.

На лабораторно-практичних заняттях передбачається вивчення діючих шкільних програм різних профілів, підручників, навчальних і методичних посібників, типів шкільної комп’ютерної техніки, комп’ютерних програм навчального призначення. Крім того, передбачається ознайомлення студентів із діяльністю учителя інформатики та плануванням його роботи, складанням конспектів, аналізом уроків різних типів, формами, методами і засобами контролю навчальної діяльності учнів та методикою її оцінювання в умовах широкого використання ІКТ в навчальному процесі.

Також студенти повинні навчитися складанню конспектів уроків з використанням інтерактивних технологій, проводити фрагменти занять різних типів, проводити ділові ігри, аналізувати уроки, готувати педагогічне програмне забезпечення уроків та позакласних заходів, виготовляти фрагменти ППЗ. Також студенти повинні набути навичок розв’язування задач із шкільного курсу інформатики. Розрахунковий обсяг роботи студента за навчальним планом становить 108 год., що дорівнює 3 кредитам у системі ECTS.

2 Replies to “Паршукова Л.М.: “ОСНОВНІ СТРУКТУРНІ ЕЛЕМЕНТИ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ТА ДИДАКТИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ””

  1. tanya_bond says:

    У мене питання стосовно третього пункту: “Графік вивчення дистанційного курсу”. Можливо краще використати “Розподіл балів” для курсу “Методика навчання інформатики”?

    1. stecenko-nm says:

      Графік вивчення дистанційного курсу вводиться для того, щоб студент-заочник орієнтувався в часі і виконання всіх завдань не залишав на останній день перед сесією ))).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *