Дата зміни інформації:

Подолян О. М.: “ОСНОВНІ ЗАСОБИ СПІЛКУВАННЯ В ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ”

вчитель математики та інформатики Конельськопопівській

 ЗОШ І – ІІІ ступенів Черкаської області

До засобів спілкування, що використовуються в дистанційній освіті та  дозволяють забезпечити можливість обміну інформацією учасників курсу, належать електронна пошта, форуми, чати, блоги та відеоконференції.

Електронна пошта – сервіс мережі Інтернет, що дозволяє користувачам обмінюватися повідомленнями, що містять текст, відео, аудіо та інші вкладення у відкритому чи зашифрованому вигляді. За допомогою даного сервісу можливо забезпечити обмін інформацією, завданнями між студентами чи учнями та тьютором.

Форум – інтернет-технологія, що дозволяє певній групі авторизованих користувачів здійснювати обговорення теми, відкритої модератором. Програмне забезпечення технології дозволяє приєднати різні файли певного розміру. Кілька форумів можна об’єднати в один великий. Дана інтернет-технологія дуже часто використовують під час дистанційного навчання, адже він реалізує дискусію, присвяченій певній темі. За допомогою форуму стає можливим колективне обговорення навчальних та організаційних питань, висновків після виконання практичних робіт, спілкування під час проведення дослідження над вирішенням поставленого для групи завдання а згодом – для обговорення результатів даного дослідження. Модератором форуму є тьютор, що відкриває теми для обговорення  та оцінює студентів. Блог відрізняється від форуму тим, що тут право публікації належить одній чи групі осіб. Роботу за допомогою цієї інтернет-технології організовують зазвичай таким чином: тьютор або студент розміщує в себе в блозі інформацію, а решта учасників її обговорюють.

Під чатом розуміють обмін миттєвими повідомленнями в режимі реального часу. Чат може стати в процесі дистанційного навчання засобом спілкування між студентами, способом обміну інформацією та порадами, а отже – сприятиме налагодженню міжособистісних стосунків між студентами.

Для реалізації такої форми роботи як студент-викладач та студент-студент під час дистанційного навчання використовують відеоконференції.

Відеоконференції бувають трьох типів, кожний з яких можливо використати в системі дистанційного навчання: персональні, групові та студійні.

Персональні (настільні) – системи, що підтримують відео зв’язок між двома персональними комп’ютерами.

Групові – забезпечують відео зв’язок між група персональних комп’ютерів та потребують спеціального обладнання наявності лінії ISDN.

Студійні – системи високого класу, що забезпечують відео зв’язок одного виступаючого з великою кількістю слухачів та вимагають високошвидкісних ліній зв’язку та чіткої регламентації сеансів.

Отже, дані засоби покликані в процесі реалізації дистанційного навчання забезпечити процес взаємодії між усіма учасниками, забезпечити обміном інформації, перевіркою навчальних досягнень, тощо.

One Reply to “Подолян О. М.: “ОСНОВНІ ЗАСОБИ СПІЛКУВАННЯ В ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ””

  1. tanya_bond says:

    Шановний науковець! Мене найбільше зацікавила тематика відеоконференцій. Та поряд з характеристикою засобів, потрібно розглядати і можливість їх використання, насамперед, в умовах школи. Якщо говорити про відеоконференції у ВПНЗ, то їх ще можна провести, оскільки є наявне програмне та технічне забезпечення. А щодо школи, то тут у мене виникають великі сумніви стосовно здійснення такої форми спілкування.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *