Дата зміни інформації:

Ткачук Г.В.: “СТВОРЕННЯ ТЕСТІВ В СИСТЕМІ MOODLE”

зав.кафедри інформатики та ІКТ,

кандидат педагогічних наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Процес розробки тестового завдання з дисципліни умовно можна поділити на два етапи: етап підготовки тестових завдань (запитань і відповідей) виконується викладачами в довільному текстовому редакторі у відповідності з вимогами до тестових завдань і етап введення підготовлених тестових завдань в банк тестових завдань.

Використання системи Moodle дає змогу створювати тестові завдання різних типів. З переліку типів тестових завдань (Рис.1) видно, що в розпорядженні викладача є 11 видів тестових завдань (пункт «Опис» не є запитанням, а призначений для додавання деяких інструкцій до тесту).

 1

Рис.1. Вікно вибору типу тестового завдання в системі Moodle

Розглянемо призначення деяких видів питань та наведемо приклад використання цих завдань для курсу «Інформатика та ІКТ».

Вбудовані відповіді (пропущені слова). Питання цього типу є дуже гнучкими, але можуть бути створені тільки шляхом введення тексту, що містить спеціальні коди, які створюють вбудований множинний вибір, короткі відповіді і числові запитання (текст з пропущеними словами).

 2

Рис.2. Тестове завдання типу «Вбудовані відповіді (пропущені слова)»

Відповідність. Відповідь на кожне запитання має бути вибрана із заданого списку можливих відповідностей.

 3

Рис.3. Тестове завдання типу «Вбудовані відповіді (пропущені слова)»

Відповідність коротких випадкових відповідей. Схоже на питання на відповідність, але відмінність у тому, що питання підбираються не викладачем, а автоматично (випадковим чином) з питань типу «Коротка відповідь», які знаходяться в даній категорії. Тому важливо, щоб у поточній категорії були заздалегідь створені питання типу «Коротка відповідь», інакше створити тестове завдання не буде можливим.

 4

Рис.4. Тестове завдання типу «Відповідність коротких випадкових відповідей»

Есе. Дає змогу вводити відповіді з декількох речень або абзаців. Результати оцінюються викладачем вручну.

 5

Рис.5. Тестове завдання типу «Есе»

Коротка відповідь. Дає змогу зробити відповідь одним або кількома словами (фразою або реченням), які оцінюються шляхом порівняння з відповідними зразками, які можуть містити символи підстановки (*).

 6

Рис.6. Тестове завдання типу «Коротка відповідь»

Множинний вибір. Дозволяє вибирати одну або декілька відповідей з наданого списку.

 6,1

Рис.6. Тестове завдання типу «Множинний вибір»

Правильно/Неправильно. Проста форма питання з множинним вибором тільки з двома варіантами вибору: «Правильно» або «Неправильно».

 7

Рис.7. Тестове завдання типу «Правильно/Неправильно»

Числовий. Дозволено числові відповіді з використанням одиниць виміру, які оцінюються шляхом порівняння з різними варіантами відповідей. Відповіддю на питання є число, яке студент повинен увести з певною точністю, заданої викладачем.

 8

Рис.8. Тестове завдання типу «Правильно/Неправильно»

Розглянуті види тестових завдань були апробовані нами на прикладі 110 тестових завдань для дисципліни «Інформатика та ІКТ» і використовуються у процесі підготовки фахівців напряму підготовки «6.040302 Інформатика».

8 Replies to “Ткачук Г.В.: “СТВОРЕННЯ ТЕСТІВ В СИСТЕМІ MOODLE””

  1. Гарна стаття. Тестування в системі MOODLE, на мою думку, досить гарно продумане. Дозволяє об’єктивно оцінити знання учня з тої чи іншої дисципліни. Також в ньому є багато нюансів, які є досить зручними для студента. Наприклад, можна відмітити питання, до якого ви ще бажаєте повернутись. Або пропустити питання, і повернутись до цього пізніше. Тому дане питання варто розвивати, у нього є гарні перспективи в майбутньому.

  2. tanya_bond says:

    А як бути зі списуванням? Адже поряд із відкритими тестами можна відкрити браузер з потрібною інформацією.

    1. stecenko-nm says:

      Щоб запобігти списуванню, потрібно обмежити виконання тесту в часі, проводити тестування в чітко визначений час. От і все )))

    2. Ткачук Галина Володимирівна says:

      Можна було б запровадити такий самий спосіб як під час ЗНО – про списування повідомляти і при цьому нараховувати бали тому, хто повідомив. Проте, чому це навчить студента? Хіба що бути Павликом Морозовим.
      Другий спосіб – поводити тестування в аудиторії, де є викладач, який слідкує за проходженням тесту. Заздалегідь повідомити, що за відкриття сторонніх ресурсів викладач має право знизити бал загального тестування.
      Третій спосіб – розробляти такі тести, яких не можна списати в Інтернеті.

  3. FoxZibbit says:

    Тести є дуже зручними, цікавими та зручними, недоліком лише брак часу на вирішення тесту…
    Я розімію що це було зроблено з метою перевірки знань студентів, щоб ті не мали можливості знайти відповідь в google, але зайвих 2 хвилини не завадить, коли вагаєшся з відповіддю…

    1. Ткачук Галина Володимирівна says:

      Звісно, тести мають і негативні сторони. Саме тому для оцінювання знань студентів використовують не тільки тести, але й інші форми оцінювання – контрольна робота, усне опитування, тощо.

      1. FoxZibbit says:

        мені здається…просто ці тести варто проводити під час пари…
        Педагог має можливість оцінити знання студентів..спостерігаючи за їхньою роботою, а контрольна робота, усне опитування, тощо є необхідною..

  4. Для того щоб списати такий тес достатньо і одної хвилини на питання, якщо є два браузера)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *