зав.кафедри інформатики та ІКТ,
кандидат педагогічних наук, доцент
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини
Процес розробки тестового завдання з дисципліни умовно можна поділити на два етапи: етап підготовки тестових завдань (запитань і відповідей) виконується викладачами в довільному текстовому редакторі у відповідності з вимогами до тестових завдань і етап введення підготовлених тестових завдань в банк тестових завдань.
Використання системи Moodle дає змогу створювати тестові завдання різних типів. З переліку типів тестових завдань (Рис.1) видно, що в розпорядженні викладача є 11 видів тестових завдань (пункт «Опис» не є запитанням, а призначений для додавання деяких інструкцій до тесту).
Рис.1. Вікно вибору типу тестового завдання в системі Moodle
Розглянемо призначення деяких видів питань та наведемо приклад використання цих завдань для курсу «Інформатика та ІКТ».
Вбудовані відповіді (пропущені слова). Питання цього типу є дуже гнучкими, але можуть бути створені тільки шляхом введення тексту, що містить спеціальні коди, які створюють вбудований множинний вибір, короткі відповіді і числові запитання (текст з пропущеними словами).
Рис.2. Тестове завдання типу «Вбудовані відповіді (пропущені слова)»
Відповідність. Відповідь на кожне запитання має бути вибрана із заданого списку можливих відповідностей.
Рис.3. Тестове завдання типу «Вбудовані відповіді (пропущені слова)»
Відповідність коротких випадкових відповідей. Схоже на питання на відповідність, але відмінність у тому, що питання підбираються не викладачем, а автоматично (випадковим чином) з питань типу «Коротка відповідь», які знаходяться в даній категорії. Тому важливо, щоб у поточній категорії були заздалегідь створені питання типу «Коротка відповідь», інакше створити тестове завдання не буде можливим.
Рис.4. Тестове завдання типу «Відповідність коротких випадкових відповідей»
Есе. Дає змогу вводити відповіді з декількох речень або абзаців. Результати оцінюються викладачем вручну.
Рис.5. Тестове завдання типу «Есе»
Коротка відповідь. Дає змогу зробити відповідь одним або кількома словами (фразою або реченням), які оцінюються шляхом порівняння з відповідними зразками, які можуть містити символи підстановки (*).
Рис.6. Тестове завдання типу «Коротка відповідь»
Множинний вибір. Дозволяє вибирати одну або декілька відповідей з наданого списку.
Рис.6. Тестове завдання типу «Множинний вибір»
Правильно/Неправильно. Проста форма питання з множинним вибором тільки з двома варіантами вибору: «Правильно» або «Неправильно».
Рис.7. Тестове завдання типу «Правильно/Неправильно»
Числовий. Дозволено числові відповіді з використанням одиниць виміру, які оцінюються шляхом порівняння з різними варіантами відповідей. Відповіддю на питання є число, яке студент повинен увести з певною точністю, заданої викладачем.
Рис.8. Тестове завдання типу «Правильно/Неправильно»
Розглянуті види тестових завдань були апробовані нами на прикладі 110 тестових завдань для дисципліни «Інформатика та ІКТ» і використовуються у процесі підготовки фахівців напряму підготовки «6.040302 Інформатика».
Гарна стаття. Тестування в системі MOODLE, на мою думку, досить гарно продумане. Дозволяє об’єктивно оцінити знання учня з тої чи іншої дисципліни. Також в ньому є багато нюансів, які є досить зручними для студента. Наприклад, можна відмітити питання, до якого ви ще бажаєте повернутись. Або пропустити питання, і повернутись до цього пізніше. Тому дане питання варто розвивати, у нього є гарні перспективи в майбутньому.
А як бути зі списуванням? Адже поряд із відкритими тестами можна відкрити браузер з потрібною інформацією.
Щоб запобігти списуванню, потрібно обмежити виконання тесту в часі, проводити тестування в чітко визначений час. От і все )))
Можна було б запровадити такий самий спосіб як під час ЗНО – про списування повідомляти і при цьому нараховувати бали тому, хто повідомив. Проте, чому це навчить студента? Хіба що бути Павликом Морозовим.
Другий спосіб – поводити тестування в аудиторії, де є викладач, який слідкує за проходженням тесту. Заздалегідь повідомити, що за відкриття сторонніх ресурсів викладач має право знизити бал загального тестування.
Третій спосіб – розробляти такі тести, яких не можна списати в Інтернеті.
Тести є дуже зручними, цікавими та зручними, недоліком лише брак часу на вирішення тесту…
Я розімію що це було зроблено з метою перевірки знань студентів, щоб ті не мали можливості знайти відповідь в google, але зайвих 2 хвилини не завадить, коли вагаєшся з відповіддю…
Звісно, тести мають і негативні сторони. Саме тому для оцінювання знань студентів використовують не тільки тести, але й інші форми оцінювання – контрольна робота, усне опитування, тощо.
мені здається…просто ці тести варто проводити під час пари…
Педагог має можливість оцінити знання студентів..спостерігаючи за їхньою роботою, а контрольна робота, усне опитування, тощо є необхідною..
Для того щоб списати такий тес достатньо і одної хвилини на питання, якщо є два браузера)